REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11014
Tytuł: Użycie kursywy w poezji Klary Nowakowskiej
Inne tytuły: The Use of Italics in the Poetry by Klara Nowakowska
Autorzy: Knapiński, Karol
Słowa kluczowe: poetry
poem
typography
italics
poetic semantics
Data wydania: 2020
Data dodania: 2-cze-2021
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Białostockie Studia Literaturoznawcze, nr 17, 2020, s. 149-166
Abstrakt: The article reflects upon the record and its meaning in the poetry of Klara Nowakowska. By analyzing the italicized parts in terms of syntax, lexis, rhythm as well as their position in the text, the author of the article presents their diversity and explains the typographical distinctions. It leads to deeper reflections upon the poem as a graphical text and to the analogy between a poetic utterance and a musical piece.
Afiliacja: Instytut Filologii Polskiej, Uniwersytet Wrocławski
Nota biograficzna: Karol Knapiński, student filologii polskiej I stopnia na Uniwersytecie Wrocławskim oraz fortepianu, dyrygentury symfonicznej oraz dyrygentury chóralnej I stopnia w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. Jego zainteresowania obejmują związki między muzyką i literaturą, retorykę muzyczną, poezję i muzykę współczesną, teorie zapisu, nowe media. Autor prac o adaptacjach poezji i muzyki renesansu przez współczesnych kompozytorów chóralnych.
E-mail: 308564@uwr.edu.pl
URI: http://hdl.handle.net/11320/11014
DOI: 10.15290/bsl.2020.17.10
ISSN: 2082-9701
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0002-2959-9411
Typ Dokumentu: Article
metadata.dc.rights.uri: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
Właściciel praw: Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe (CC BY-SA 4.0);
Występuje w kolekcji(ach):Białostockie Studia Literaturoznawcze, 2020, nr 17

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
BSL_17_2020_K_Knapinski_Uzycie_kursywy_w_poezji_Klary_Nowakowskiej.pdf146,22 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons