REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11014
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKnapiński, Karol-
dc.date.accessioned2021-06-02T06:28:35Z-
dc.date.available2021-06-02T06:28:35Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationBiałostockie Studia Literaturoznawcze, nr 17, 2020, s. 149-166pl
dc.identifier.issn2082-9701-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/11014-
dc.description.abstractThe article reflects upon the record and its meaning in the poetry of Klara Nowakowska. By analyzing the italicized parts in terms of syntax, lexis, rhythm as well as their position in the text, the author of the article presents their diversity and explains the typographical distinctions. It leads to deeper reflections upon the poem as a graphical text and to the analogy between a poetic utterance and a musical piece.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.rightsAttribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)-
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/-
dc.subjectpoetrypl
dc.subjectpoempl
dc.subjecttypographypl
dc.subjectitalicspl
dc.subjectpoetic semanticspl
dc.titleUżycie kursywy w poezji Klary Nowakowskiejpl
dc.title.alternativeThe Use of Italics in the Poetry by Klara Nowakowskapl
dc.typeArticlepl
dc.rights.holderUznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe (CC BY-SA 4.0);-
dc.identifier.doi10.15290/bsl.2020.17.10-
dc.description.Email308564@uwr.edu.plpl
dc.description.BiographicalnoteKarol Knapiński, student filologii polskiej I stopnia na Uniwersytecie Wrocławskim oraz fortepianu, dyrygentury symfonicznej oraz dyrygentury chóralnej I stopnia w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. Jego zainteresowania obejmują związki między muzyką i literaturą, retorykę muzyczną, poezję i muzykę współczesną, teorie zapisu, nowe media. Autor prac o adaptacjach poezji i muzyki renesansu przez współczesnych kompozytorów chóralnych.pl
dc.description.AffiliationInstytut Filologii Polskiej, Uniwersytet Wrocławskipl
dc.description.referencesBirkenmajer Aleksander, Kocowski Bronisław, Trzynadlowski Jan [red.] (1971, Encyklopedia wiedzy o książce (1971), Wrocław: Wydawnictwo Zakładu Narodowego im. Ossolińskich.pl
dc.description.referencesBurzyńska Anna, Markowski Michał Paweł (2006), Teorie literatury XX wieku, Kraków: Wydawnictwo Znak.pl
dc.description.referencesChristienko Darija (2009), The conventional cases of italics use in typewritten texts, w: Kroki w nauku. Tiezi dopowidej drugich studenckich czitani, red. N.G. Wisznija, L.L. Korol, N.A. Krisztal, Poltava: Poltavskyj Nationalnyj Pedegogicznyj Universytet, s. 126–129.pl
dc.description.referencesGutorow Jacek (2011), „Pozwolić narodzić się zupełnie innej historii”, w: J. Gutorow, Księga zakładek, Wrocław: Biuro Literackie, s. 285–293.pl
dc.description.referencesHetman Grzegorz (2012), Dziewczyna z ostrym profilem, w: Rozkład jazdy. Dwadzieścia lat literatury Dolnego Śląska po 1989 roku, red. J. Bierut, W. Browarny, G. Czekański, Wrocław: Fundacja na Rzecz Kultury i Edukacji im. Tymoteusza Karpowicza, s. 440–445.pl
dc.description.referencesIngarden Roman (1976), O poznawaniu dzieła literackiego, przeł. D. Gierulanka, Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.pl
dc.description.referencesKaczmarski Paweł (2018), Wysoka łączliwość. Szkice o poezji współczesnej,Wrocław: Fundacja na Rzecz Kultury i Edukacji im. Tymoteusza Karpowicza.pl
dc.description.referencesKennedy Joyce, Kennedy Michael, Rutherford-Johnson Tim [eds.] (2012), The Oxford Dictionary of Music, https://www.oxfordreference.com/view/10.1093/acref/9780199578108.001.0001/acref-9780199578108-e-1992?rskey=uCkfF1&result=1929 [dostęp 13.09.2020].pl
dc.description.referencesLatham Alison [ed.] (2011), The Oxford Companion to Music, https://www.oxfordreference.com/view/10.1093/acref/9780199579037.001.0001/acref-9780199579037-e-1473?rskey=ipR9U7&result=1607 [dostęp 13.09.2020].pl
dc.description.referencesMaliszewski Karol (2017), Wobec nadmiaru. Pomiędzy odczuciem, a analizą tekstu, „Dyskurs. Pismo Naukowo-Artystyczne ASP we Wrocławiu”, nr 2, s. 232–243.pl
dc.description.referencesMartuszewska Anna, (2005), Tekst dzieła literackiego jako partytura, „Przestrzenie Teorii”, nr 5, s. 39–52.pl
dc.description.referencesMrowczyk Jacek (2008), Niewielki słownik typograficzny, Gdańsk: Czysty Warsztat.pl
dc.description.referencesNowakowska Klara (1999), Zrosty, Łódź: Wydawnictwo Biblioteka.pl
dc.description.referencesNowakowska Klara (2004), Składnia, Wrocław: Biuro Literackie.pl
dc.description.referencesNowakowska Klara (2011), Zima w rynku, http://fundacja-karpowicz.org/klara-nowakowska-zima-w-rynku [dostęp 10.09.2020].pl
dc.description.referencesNowakowska Klara (2012), Ulica Słowiańska, Wrocław: Fundacja na Rzecz Kultury i Edukacji im. Tymoteusza Karpowicza.pl
dc.description.referencesNowakowska Klara (2012), Wybór wierszy, w: Rozkład jazdy. Dwadzieścia lat literatury Dolnego Śląska po 1989 roku, red. J. Bierut, W. Browarny, G. Czekański, Wrocław Fundacja na Rzecz Kultury i Edukacji im. Tymoteusza Karpowicza, s. 435–439.pl
dc.description.referencesNowakowska Klara (2013), Niska rozdzielczość, Wrocław: Fundacja na Rzecz Kultury i Edukacji im. Tymoteusza Karpowicza.pl
dc.description.referencesOrska Joanna (2019), Performatywy. Składnia/retoryka, gatunki i programy poetyckiego konstruktywizmu, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.pl
dc.description.referencesSadowski Witold (2004), Wiersz wolny jako tekst graficzny, Kraków: Universitas.pl
dc.description.referencesŠlancarová Dana (1999), On the use of italics in English and Czech, „Brno Studies in English”, vol. 25, s. 59–73.pl
dc.description.referencesWolański Adam (2008), Edycja tekstów. Praktyczny poradnik, Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.pl
dc.description.number17pl
dc.description.firstpage149pl
dc.description.lastpage166pl
dc.identifier.citation2Białostockie Studia Literaturoznawczepl
dc.identifier.orcid0000-0002-2959-9411-
Występuje w kolekcji(ach):Białostockie Studia Literaturoznawcze, 2020, nr 17

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
BSL_17_2020_K_Knapinski_Uzycie_kursywy_w_poezji_Klary_Nowakowskiej.pdf146,22 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons