REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/10928
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorPłońska, Emilia-
dc.date.accessioned2021-05-17T11:27:16Z-
dc.date.available2021-05-17T11:27:16Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationAksjologiczne i prawne aspekty niepełnosprawności, pod redakcją Anny Drabarz, Białystok 2020, s. 57-75pl
dc.identifier.isbn978-83-65696-76-2 (wersja drukowana)-
dc.identifier.isbn978-83-65696-77-9 (wersja elektroniczna)-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/10928-
dc.language.isoplpl
dc.publisherTemida 2, przy współpracy i wsparciu finansowym Wydziału Prawa Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.titleNiewygodni, niewidoczni i niechciani – formy wiktymizacji osób z autyzmempl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Temida 2 Białystok 2020;-
dc.identifier.doi10.15290/aipan.2020.06-
dc.description.Emailemiliaplonska@interia.plpl
dc.description.BiographicalnoteEmilia Płońska – doktorantka w Zakładzie Kryminologii Katedry Prawa Karnego i Kryminologii Wydziału Prawa Uniwersytetu w Białymstoku.pl
dc.description.AffiliationUniwersytet w Białymstokupl
dc.description.referencesKonwencja ONZ o Prawach Osób Niepełnosprawnych, sporządzona w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz.U. z dnia 25 października 2012 r., poz. 1169).pl
dc.description.referencesUstawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 1991 r. Nr 95, poz. 425).pl
dc.description.referencesUstawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2018 r. poz. 996).pl
dc.description.referencesRozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r. poz. 1578).pl
dc.description.referencesRozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 września 2017 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 1743).pl
dc.description.referencesAntonik A., Nauczyciel wobec trudności związanych z edukacją uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w warunkach szkoły integracyjnej i ogólnodostępnej. Analiza obszarów problemowych, „Studia Edukacyjne” 2015, nr 34.pl
dc.description.referencesApanowicz J., Metodologia ogólna, Gdynia 2002.pl
dc.description.referencesBaranowska W. et al., Przemoc rówieśnicza wobec dzieci ze SPE, materiały pokonferencyjne, Warszawa 2015.pl
dc.description.referencesBłachut J., Gaberle A., Krajewski K., Kryminologia, Gdańsk 2004.pl
dc.description.referencesBuława-Halasz J., Rehabilitacja społeczna i zawodowa dorosłych osób autystycznych. Studium fenomenograficzne z zastosowaniem teorii społecznej Pierre’a Bourdieu, Kraków 2017.pl
dc.description.referencesDydaktyka specjalna: wybrane zagadnienia, red. J. Wyczesany, Gdańsk 2014.pl
dc.description.referencesFirkowska-Mankiewicz A., Szumski G., Wokół edukacji włączającej, Warszawa 2010.pl
dc.description.referencesHołyst B., Wiktymologia, Warszawa 2000.pl
dc.description.referencesKopica K., Stereotypy społeczne wobec dzieci z autyzmem, [w:] Dziecko z autyzmem wyzwaniem dla współczesnej szkoły, red. K. Barłóg, Rzeszów 2017.pl
dc.description.referencesKorendo M., Językowa interpretacja świata w wypowiedziach osób z zespołem Aspergera, Kraków 2013.pl
dc.description.referencesKorulska E., Funkcjonowanie dzieci z autyzmem w warunkach szkoły ogólnodostępnej, czyli integracja w szkole nieintegracyjnej, „Konteksty Pedagogiczne. Spectrum Autyzmu” 2013, nr 1.pl
dc.description.referencesKryteria diagnostyczne zaburzeń psychicznych DSM-5, red. P. Gałecki et al., Wrocław 2018.pl
dc.description.referencesLew-Koralewicz A., Kompetencje społeczne a funkcjonowanie ucznia z autyzmem w szkole ogólnodostępnej, [w:] Dziecko z autyzmem wyzwaniem dla współczesnej szkoły, red. K. Barłóg, Rzeszów 2017.pl
dc.description.referencesLubas M., Uczeń z autyzmem w szkole – na przykładzie Szkoły Podstawowej w Błażowej Dolnej, [w:] Dziecko z autyzmem wyzwaniem dla współczesnej szkoły, red. K. Barłóg, Rzeszów 2017.pl
dc.description.referencesMasierak-Baran A., Różne oblicza integracji, „Rewalidacja” 2010, nr 1.pl
dc.description.referencesMiędzynarodowa Statystyczna Klasyfikacja Chorób i Problemów Zdrowotnych – X Rewizja, t. 1, wydanie 2008.pl
dc.description.referencesMirska N., Podatność wiktymizacyjna a samoocena i optymizm, „Bezpieczeństwo. Teoria i Praktyka” 2009, nr 1–2.pl
dc.description.referencesNiepełnosprawność intelektualna – etiopatogeneza, epidemiologia, diagnoza, terapia, red. K. Bobińska, T. Pietras, P. Gałecki, Wrocław 2012.pl
dc.description.referencesOgólnopolski spis autyzmu. Sytuacja młodzieży i dorosłych z autyzmem w Polsce, red. M. Płatos, Warszawa 2016.pl
dc.description.referencesOpar A., Podatność wiktymizacyjna – przesłanki i formy przeciwdziałania wiktymizacji, „Rozprawy Społeczne” 2016, nr 2.pl
dc.description.referencesOzonoff S., Dawson G., McPartland J.C., Wysokofunkcjonujące dzieci ze spektrum autyzmu. Poradnik dla rodziców, Kraków 2015.pl
dc.description.referencesPasternak J., Perenc L., Radochoński M., Podstawy psychopatologii dla pedagogów, Rzeszów 2017.pl
dc.description.referencesPedagogika specjalna w reformowanym ustroju edukacyjnym, red. Z. Palak, Lublin 2001.pl
dc.description.referencesPisula E., Autyzm. Od badań mózgu do praktyki psychologicznej, Gdańsk 2012.pl
dc.description.referencesPlichta P., Olempska-Wysocka M., Narażenie na agresję rówieśniczą niepełnosprawnych uczniów szkół integracyjnych w relacjach nauczycieli wspomagających, „Studia Edukacyjne” 2013, nr 28.pl
dc.description.referencesSajkowska M., Doświadczenia wiktymizacyjne młodych Polaków – raport z badań, „Dziecko Krzywdzone” 2011, nr 2.pl
dc.description.referencesSpołeczny obraz autyzmu, Komunikat z badań CBOS 2015, nr 47.pl
dc.description.referencesSzafrańska A., Uczeń z autyzmem wysoko funkcjonującym w szkole – studium przypadku, „Niepełnosprawność – Zagadnienia, Problemy, Rozwiązania” 2017, nr 3.pl
dc.description.referencesSzumski G., Integracyjne kształcenie niepełnosprawnych. Sens i granice zmiany edukacyjnej, Warszawa 2006.pl
dc.description.referencesSzymańska P., Raport JIM. Dziecko z autyzmem. Dostęp do diagnozy, terapii i edukacji w Polsce, Łódź 2016.pl
dc.description.referencesTerapia i edukacja osób z autyzmem. Wybrane zagadnienia, red. D. Danielewicz, E. Pisula, Warszawa 2003.pl
dc.description.referencesWing L., Gould J., Severe impairment of social interaction and associated abnormalities in children: epidemiology and classifi cation, „Journal of Autism and Developmental Disorders” 1979, nr 9.pl
dc.description.referencesWojciechowska A., Gulczyńska A., Zachowania seksualne dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu. Wyniki badań pilotażowych, „Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej” 2017, nr 19.pl
dc.description.referencesWójcik J.W., Kryminologia. Współczesne aspekty, Warszawa 2014.pl
dc.description.referencesZajdel K., Relacje interpersonalne dziecka autystycznego w grupie – analiza przypadku, „Wychowanie w Rodzinie” 2015, nr 1.pl
dc.description.referencesZamkowska A., Postawy rodziców wobec edukacji włączającej w badaniach międzynarodowych, „Niepełnosprawność. Dyskursy Pedagogiki Specjalnej” 2019, nr 33.pl
dc.description.firstpage57pl
dc.description.lastpage75pl
dc.identifier.citation2Aksjologiczne i prawne aspekty niepełnosprawności, pod redakcją Anny Drabarzpl
dc.conferenceMiędzynarodowa Konferencja Naukowa "Aksjologiczne i prawne aspekty niepełnosprawności", Białystok 11-12 kwietnia 2019 r.pl
dc.identifier.orcid0000-0001-5704-2445-
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (Temida2)
Materiały konferencyjne (WP)
Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Aksjologiczne i prawne aspekty niepełnosprawności”, 11-12 kwietnia 2019

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
E_Plonska_Niewygodni_niewidoczni_i_niechciani.pdf237,37 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)