Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/10928
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Płońska, Emilia | - |
dc.date.accessioned | 2021-05-17T11:27:16Z | - |
dc.date.available | 2021-05-17T11:27:16Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.citation | Aksjologiczne i prawne aspekty niepełnosprawności, pod redakcją Anny Drabarz, Białystok 2020, s. 57-75 | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-65696-76-2 (wersja drukowana) | - |
dc.identifier.isbn | 978-83-65696-77-9 (wersja elektroniczna) | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/10928 | - |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Temida 2, przy współpracy i wsparciu finansowym Wydziału Prawa Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.title | Niewygodni, niewidoczni i niechciani – formy wiktymizacji osób z autyzmem | pl |
dc.type | Book chapter | pl |
dc.rights.holder | © Copyright by Temida 2 Białystok 2020; | - |
dc.identifier.doi | 10.15290/aipan.2020.06 | - |
dc.description.Email | emiliaplonska@interia.pl | pl |
dc.description.Biographicalnote | Emilia Płońska – doktorantka w Zakładzie Kryminologii Katedry Prawa Karnego i Kryminologii Wydziału Prawa Uniwersytetu w Białymstoku. | pl |
dc.description.Affiliation | Uniwersytet w Białymstoku | pl |
dc.description.references | Konwencja ONZ o Prawach Osób Niepełnosprawnych, sporządzona w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz.U. z dnia 25 października 2012 r., poz. 1169). | pl |
dc.description.references | Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 1991 r. Nr 95, poz. 425). | pl |
dc.description.references | Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2018 r. poz. 996). | pl |
dc.description.references | Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r. poz. 1578). | pl |
dc.description.references | Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 września 2017 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 1743). | pl |
dc.description.references | Antonik A., Nauczyciel wobec trudności związanych z edukacją uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w warunkach szkoły integracyjnej i ogólnodostępnej. Analiza obszarów problemowych, „Studia Edukacyjne” 2015, nr 34. | pl |
dc.description.references | Apanowicz J., Metodologia ogólna, Gdynia 2002. | pl |
dc.description.references | Baranowska W. et al., Przemoc rówieśnicza wobec dzieci ze SPE, materiały pokonferencyjne, Warszawa 2015. | pl |
dc.description.references | Błachut J., Gaberle A., Krajewski K., Kryminologia, Gdańsk 2004. | pl |
dc.description.references | Buława-Halasz J., Rehabilitacja społeczna i zawodowa dorosłych osób autystycznych. Studium fenomenograficzne z zastosowaniem teorii społecznej Pierre’a Bourdieu, Kraków 2017. | pl |
dc.description.references | Dydaktyka specjalna: wybrane zagadnienia, red. J. Wyczesany, Gdańsk 2014. | pl |
dc.description.references | Firkowska-Mankiewicz A., Szumski G., Wokół edukacji włączającej, Warszawa 2010. | pl |
dc.description.references | Hołyst B., Wiktymologia, Warszawa 2000. | pl |
dc.description.references | Kopica K., Stereotypy społeczne wobec dzieci z autyzmem, [w:] Dziecko z autyzmem wyzwaniem dla współczesnej szkoły, red. K. Barłóg, Rzeszów 2017. | pl |
dc.description.references | Korendo M., Językowa interpretacja świata w wypowiedziach osób z zespołem Aspergera, Kraków 2013. | pl |
dc.description.references | Korulska E., Funkcjonowanie dzieci z autyzmem w warunkach szkoły ogólnodostępnej, czyli integracja w szkole nieintegracyjnej, „Konteksty Pedagogiczne. Spectrum Autyzmu” 2013, nr 1. | pl |
dc.description.references | Kryteria diagnostyczne zaburzeń psychicznych DSM-5, red. P. Gałecki et al., Wrocław 2018. | pl |
dc.description.references | Lew-Koralewicz A., Kompetencje społeczne a funkcjonowanie ucznia z autyzmem w szkole ogólnodostępnej, [w:] Dziecko z autyzmem wyzwaniem dla współczesnej szkoły, red. K. Barłóg, Rzeszów 2017. | pl |
dc.description.references | Lubas M., Uczeń z autyzmem w szkole – na przykładzie Szkoły Podstawowej w Błażowej Dolnej, [w:] Dziecko z autyzmem wyzwaniem dla współczesnej szkoły, red. K. Barłóg, Rzeszów 2017. | pl |
dc.description.references | Masierak-Baran A., Różne oblicza integracji, „Rewalidacja” 2010, nr 1. | pl |
dc.description.references | Międzynarodowa Statystyczna Klasyfikacja Chorób i Problemów Zdrowotnych – X Rewizja, t. 1, wydanie 2008. | pl |
dc.description.references | Mirska N., Podatność wiktymizacyjna a samoocena i optymizm, „Bezpieczeństwo. Teoria i Praktyka” 2009, nr 1–2. | pl |
dc.description.references | Niepełnosprawność intelektualna – etiopatogeneza, epidemiologia, diagnoza, terapia, red. K. Bobińska, T. Pietras, P. Gałecki, Wrocław 2012. | pl |
dc.description.references | Ogólnopolski spis autyzmu. Sytuacja młodzieży i dorosłych z autyzmem w Polsce, red. M. Płatos, Warszawa 2016. | pl |
dc.description.references | Opar A., Podatność wiktymizacyjna – przesłanki i formy przeciwdziałania wiktymizacji, „Rozprawy Społeczne” 2016, nr 2. | pl |
dc.description.references | Ozonoff S., Dawson G., McPartland J.C., Wysokofunkcjonujące dzieci ze spektrum autyzmu. Poradnik dla rodziców, Kraków 2015. | pl |
dc.description.references | Pasternak J., Perenc L., Radochoński M., Podstawy psychopatologii dla pedagogów, Rzeszów 2017. | pl |
dc.description.references | Pedagogika specjalna w reformowanym ustroju edukacyjnym, red. Z. Palak, Lublin 2001. | pl |
dc.description.references | Pisula E., Autyzm. Od badań mózgu do praktyki psychologicznej, Gdańsk 2012. | pl |
dc.description.references | Plichta P., Olempska-Wysocka M., Narażenie na agresję rówieśniczą niepełnosprawnych uczniów szkół integracyjnych w relacjach nauczycieli wspomagających, „Studia Edukacyjne” 2013, nr 28. | pl |
dc.description.references | Sajkowska M., Doświadczenia wiktymizacyjne młodych Polaków – raport z badań, „Dziecko Krzywdzone” 2011, nr 2. | pl |
dc.description.references | Społeczny obraz autyzmu, Komunikat z badań CBOS 2015, nr 47. | pl |
dc.description.references | Szafrańska A., Uczeń z autyzmem wysoko funkcjonującym w szkole – studium przypadku, „Niepełnosprawność – Zagadnienia, Problemy, Rozwiązania” 2017, nr 3. | pl |
dc.description.references | Szumski G., Integracyjne kształcenie niepełnosprawnych. Sens i granice zmiany edukacyjnej, Warszawa 2006. | pl |
dc.description.references | Szymańska P., Raport JIM. Dziecko z autyzmem. Dostęp do diagnozy, terapii i edukacji w Polsce, Łódź 2016. | pl |
dc.description.references | Terapia i edukacja osób z autyzmem. Wybrane zagadnienia, red. D. Danielewicz, E. Pisula, Warszawa 2003. | pl |
dc.description.references | Wing L., Gould J., Severe impairment of social interaction and associated abnormalities in children: epidemiology and classifi cation, „Journal of Autism and Developmental Disorders” 1979, nr 9. | pl |
dc.description.references | Wojciechowska A., Gulczyńska A., Zachowania seksualne dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu. Wyniki badań pilotażowych, „Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej” 2017, nr 19. | pl |
dc.description.references | Wójcik J.W., Kryminologia. Współczesne aspekty, Warszawa 2014. | pl |
dc.description.references | Zajdel K., Relacje interpersonalne dziecka autystycznego w grupie – analiza przypadku, „Wychowanie w Rodzinie” 2015, nr 1. | pl |
dc.description.references | Zamkowska A., Postawy rodziców wobec edukacji włączającej w badaniach międzynarodowych, „Niepełnosprawność. Dyskursy Pedagogiki Specjalnej” 2019, nr 33. | pl |
dc.description.firstpage | 57 | pl |
dc.description.lastpage | 75 | pl |
dc.identifier.citation2 | Aksjologiczne i prawne aspekty niepełnosprawności, pod redakcją Anny Drabarz | pl |
dc.conference | Międzynarodowa Konferencja Naukowa "Aksjologiczne i prawne aspekty niepełnosprawności", Białystok 11-12 kwietnia 2019 r. | pl |
dc.identifier.orcid | 0000-0001-5704-2445 | - |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (Temida2) Materiały konferencyjne (WP) Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Aksjologiczne i prawne aspekty niepełnosprawności”, 11-12 kwietnia 2019 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
E_Plonska_Niewygodni_niewidoczni_i_niechciani.pdf | 237,37 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)