REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/10911
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorTylżanowski, Roman-
dc.date.accessioned2021-05-14T07:33:47Z-
dc.date.available2021-05-14T07:33:47Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationWspółczesne wyzwania rozwoju gospodarczego: polityka i kreacja potencjału. Cz. 1, Kreacja, innowacyjność, handel zagraniczny, red. Ewa Gruszewska, Białystok 2015, s. 207-225pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-462-6-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/10911-
dc.description.abstractWe współczesnej gospodarce coraz częściej zauważalne są zmiany w podejściu do zarządzania, ukierunkowane na „otwarty” model biznesowy. Wynikają one przede wszystkim ze wzrastającej złożoności otoczenia, w którym funkcjonują przedsiębiorstwa, a także z intensywnego rozwoju i wzrostu znaczenia nowoczesnych technologii oraz konieczności uwzględniania zróżnicowanych potrzeb klientów. Koncepcja Open Innovation jest w stanie zapewnić przedsiębiorstwom przewagę konkurencyjną poprzez maksymalizację wartości, płynącej z pomysłów pochodzących nie tylko z przedsiębiorstwa, ale również z jego otoczenia. Poruszone w artykule zagadnienia dotyczą znaczenia innowacji w rozwoju współczesnej gospodarki, a także istoty otwartych innowacji oraz ich wpływu na rozwój przedsiębiorstw.pl
dc.description.abstractIn the modern economy a shift can be noticed in the approach to management towards the “open” business model. This arises mainly from the increasing complexity of the business environment as well as the intense development and growing importance of modern technologies and the need to take into account diverse needs of customers. The concept of Open Innovation is able to provide competitive advantage by maximizing the value of ideas generated not only by companies but also by their environments. The paper investigates issues concerning the role and significance of innovation in the development of the modern economy and also the essence of open innovation and its impact on the development of enterprises.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectinnowacjepl
dc.subjectprzedsiębiorstwopl
dc.subjectinnovationpl
dc.subjectenterprisepl
dc.titleWykorzystanie koncepcji Open Innovation w rozwoju współczesnych przedsiębiorstwpl
dc.title.alternativeUsing Open Innovation concept in development of modern enterprisespl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2015;-
dc.description.AffiliationUniwersytet Szczeciński, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzaniapl
dc.description.referencesBaran M., Ostrowska A., Pander W., Innowacje popytowe, czyli jak tworzy się współczesne innowacje, PARP, Warszawa 2012.pl
dc.description.referencesBurg E., Raaij E., Berends H., Dynamics of Open Innovation: A Process Study of the Development of Fiber Metal Laminates, American Academy of Management Conference, San Antonio 2011.pl
dc.description.referencesChesbrough H. W., Open Innovation. The New Imperative for Creating and Profiting from Technology, Harvard Business School Press, Boston 2003.pl
dc.description.referencesDobiegała-Korona B., Strategie innowacji w budowie kapitału klienta, [w:] Zarządzanie wartością klienta. Pomiar i strategie, B. Dobiegała-Korona, T. Doligalski (red.), Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2010.pl
dc.description.referencesDziałalność innowacyjna przedsiębiorstw w latach 2010-2012, GUS, Warszawa 2013.pl
dc.description.referencesGassmann O., Enkel E., Towards a Theory of Open Innovation: Three Core Process Archetypes, “R&D Management Conference” (RADMA) 2004.pl
dc.description.referencesGrudzewski W., Hejduk I., Projektowanie systemów zarządzania, Difin, Warszawa 2001.pl
dc.description.referencesGutkowska K., Innowacyjność konsumentów wobec produktów żywnościowych jako warunek rozwoju rynku żywności, Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Rozwoju, „Konsumpcja i Rozwój” 2011, nr 1.pl
dc.description.referencesHenkel J., Hippel E. von, Welfare implications of user innovation, Working Paper, München – London 2003.pl
dc.description.referencesHerstatt C., Anwender als Quellen für die Produktinnovation, DAG Administration & Druck, Zürich 1991.pl
dc.description.referencesHippel E. von, Democratizing Innovation, MIT Press, Cambridge 2005.pl
dc.description.referencesHołyński M., Dolina Krzemowa, „Wiedza i Życie” 1997, nr 12.pl
dc.description.referencesJanasz W., Kozioł K., Determinanty działalności innowacyjnej przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2007.pl
dc.description.referencesJasiński A. H., Przedsiębiorstwo innowacyjne na rynku, Książka i Wiedza, Warszawa 1992.pl
dc.description.referencesKopczewski M., Pączek B., Tobolski M., Istota kultury organizacyjnej w zarządzaniu przedsiębiorstwem produkcyjnym, Artykuły IZIP, Zakopane 2012.pl
dc.description.referencesKoschatzky K., Sternberg R., R&D Cooperation in Innovation Systems – Some Lessons from the European Regional Innovation Survey (ERIS), “European Planning Studies” 2000, Vol. 8, No. 4.pl
dc.description.referencesKotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa 1994.pl
dc.description.referencesKozioł-Nadolna K., Modele zarządzania innowacjami w XXI wieku, [w:] Historia i powstanie nauk o zarządzaniu, B. Mikuła (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2012.pl
dc.description.referencesLettl Ch., Gemunden H. G., The entrepreneurial role of innovative users, “Journal of Business & Industrial Marketing” 2005, Vol. 20, Iss. 7.pl
dc.description.referencesMierzejewska B., Open Innovation – nowe podejście w procesach innowacji, „E-Mentor” 2008, nr 2 (24).pl
dc.description.referencesMikuła B., Organizacje oparte na wiedzy, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2006.pl
dc.description.referencesPichlak M., Otwarte innowacje jako nowy paradygmat w zarządzaniu innowacjami, Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie, nr 60, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2012.pl
dc.description.referencesPiotrowska I., Wymyślanie nowego, „Marketing w Praktyce” 2011, nr 10.pl
dc.description.referencesPodręcznik Oslo. Zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji, OECD, Eurostat 2005.pl
dc.description.referencesPomykalski A., Zarządzanie innowacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa – Łódź 2001.pl
dc.description.referencesReichwald R., Piller F. T., Interaktive Wertschöpfung – Open Innovation, Individualisierung und neue Formen der Arbeitsteilung, Gabler, Wiesbaden 2006.pl
dc.description.referencesRogers E. M., Diffusion of innovations, “Free Press”, New York 1983.pl
dc.description.referencesSantarek K., Transfer technologii z uczelni do biznesu. Tworzenie mechanizmów transferu technologii, PARP, Warszawa 2008.pl
dc.description.referencesSaxenian A. L., Lessons from Silicon Valley, “Technology Review” 1994, Vol. 97, No. 5.pl
dc.description.referencesSchumpeter J., Teoria rozwoju gospodarczego, PWN, Warszawa 1960.pl
dc.description.referencesSieniewska B., Otwarty model innowacji – nowe podejście do działalności badawczo-rozwojowej, [w:] Komputerowo zintegrowane zarządzanie, t. 2, R. Knosala (red.), Oficyna Wydawnicza Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją, Opole 2010.pl
dc.description.referencesSokołowska A., Wiedza jako podstawa efektywnego zarządzania kapitałem intelektualnym, [w:] Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, K. Perechuda (red.), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.pl
dc.description.referencesSosnowska A., Pojęcie konkurencyjności przedsiębiorstw, [w:] Źródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw, K. Poznańska, A. Sosnowska (red.), Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2002.pl
dc.description.firstpage207pl
dc.description.lastpage225pl
dc.identifier.citation2Współczesne wyzwania rozwoju gospodarczego: polityka i kreacja potencjału. Cz. 1, Kreacja, innowacyjność, handel zagraniczny, red. Ewa Gruszewskapl
dc.conferenceMiędzynarodowa konferencja naukowa "Współczesne wyzwania rozwoju gospodarczego. Polityka i kreacja potencjału", Białystok-Augustów-Wilno 22-24 maja 2014pl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Międzynarodowa konferencja naukowa "Współczesne wyzwania rozwoju gospodarczego. Polityka i kreacja potencjału", 22-24 maja 2014

Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)