REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/10902
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorMisiewicz, Chrystyna-
dc.date.accessioned2021-05-12T11:18:07Z-
dc.date.available2021-05-12T11:18:07Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationWspółczesne wyzwania rozwoju gospodarczego: polityka i kreacja potencjału. Cz. 1, Kreacja, innowacyjność, handel zagraniczny, red. Ewa Gruszewska, Białystok 2015, s. 80-92pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-462-6-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/10902-
dc.description.abstractUwarunkowania rynkowe zmieniły się zasadniczo w ciągu ostatnich lat. Sprostanie współczesnym wyzwaniom wymaga poszukiwania nowych koncepcji, adekwatnie opisujących rzeczywistość gospodarczą. W myśli ekonomicznej jest widoczna reorientacja zainteresowań w kierunku nowych źródeł przewagi konkurencyjnej – niematerialnych zasobów przedsiębiorstwa. W artykule zostały poruszone powyższe zagadnienia w kontekście potencjału konkurencyjnego przedsiębiorstwa. Przybliżono istotę zasobów niematerialnych oraz wskazano na ich rosnącą rolę w strukturze potencjału współczesnych przedsiębiorstw.pl
dc.description.abstractMarket conditions have changed substantially in the recent years. In order to meet the challenges of the modern world, organizations require new concepts adequately describing the economic reality. A shift towards new sources of competitive advantage, i.e. intangible assets is visible in the economic thought,. The paper discusses the above issue in the context of the competitive potential of organizations. The author focuses on the essence of intangible assets, their structure and their growing role in the organizations' potential.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectzasoby niematerialnepl
dc.subjectpotencjał konkurencyjnypl
dc.subjectkonkurencyjnośćpl
dc.subjectintangible assetspl
dc.subjectcompetitive potentialpl
dc.subjectcompetitivenesspl
dc.titleZasoby niematerialne w strukturze potencjału konkurencyjnego współczesnych przedsiębiorstwpl
dc.title.alternativeIntangible assets in structure of competitive potential of contemporary organizationspl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2015;-
dc.description.AffiliationAkademia Leona Koźmińskiego w Warszawiepl
dc.description.referencesArthur B. W., Increasing return and the new world of business, “Harward Business Review” 1996, July – August.pl
dc.description.referencesBarney J., Firm resources and sustained competitive advantage, “Journal of Management” 1991, nr 2, DOI 10.1016/S0742-3322(00)17018-4.pl
dc.description.referencesCaputa W., Potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa w okresie globalizacji, [w:] Potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, W. Caputa, D. Szwajca (red.), CeDeWu Wydawnictwa Fachowe, Warszawa 2010.pl
dc.description.referencesGłuszek E., Zarządzanie zasobami niematerialnymi przedsiębiorstwa, Akademia Ekonomiczna im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2004.pl
dc.description.referencesGodziszewski B., Zasobowe uwarunkowanie strategii przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2001.pl
dc.description.referencesGuthrie J. et al., Using content analysis as a research method to inquire into intellectual capital reporting, “Journal of Intellectual Capital” 2004, Vol. 5 (2).pl
dc.description.referencesKaplan R. S., Norton D. P., Strategiczna karta wyników: jak przełożyć strategię na działanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.pl
dc.description.referencesKarpacz J., Determinanty odnowy strategicznej potencjału małych i średnich przedsiębiorstw: aspekty teoretyczne i wyniki badań empirycznych, Szkoła Główna Handlowa. Oficyna Wydawnicza, Warszawa 2011.pl
dc.description.referencesLev B., Intangibles. Management, Measurement, Reporting, Brookings Institution Press, New York 2001.pl
dc.description.referencesŁobejko S., Przedsiębiorstwo sieciowe. Zmiany uwarunkowań i strategii w XXI wieku, Szkoła Główna Handlowa. Oficyna Wydawnicza, Warszawa 2010.pl
dc.description.referencesMarcinkowska M., Wycena zasobów niematerialnych, [w:] Wycena przedsiębiorstwa. Od teorii do praktyki, M. Panfil, A. Szablewski (red.), Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2011.pl
dc.description.referencesMazurkiewicz A., Frączek P., Kluczowe kompetencje a konkurencyjność przedsiębiorstw, [w:] Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy, M. G. Woźniak (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2011.pl
dc.description.referencesMichalczuk G., Zasoby niematerialne jako czynnik wartości przedsiębiorstwa: luka informacyjna sprawozdawczości finansowej, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2013.pl
dc.description.referencesMurawska M., Zarządzanie strategiczne niematerialnymi zasobami przedsiębiorstwa, Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa 2008.pl
dc.description.referencesPrahald C. K., Hamel G., The core competence of the organization, “Harward Business Review” 1990, May – June.pl
dc.description.referencesPrzedsiębiorstwo: wartość, zarządzanie, C. Suszyński (red.), PWE, Warszawa 2007pl
dc.description.referencesSopińska A., Wiedza jako strategiczny zasób przedsiębiorstwa: analiza i pomiar kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa, Szkoła Główna Handlowa. Oficyna Wydawnicza, Warszawa 2010.pl
dc.description.referencesStankiewicz M. J., Istota i sposoby oceny konkurencyjności przedsiębiorstwa, „Gospodarka Narodowa” 2000, nr 7-8.pl
dc.description.referencesStankiewicz M. J., Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, TNOiK Dom Organizatora, Toruń 2002.pl
dc.description.referencesSzwajca D., Zasoby marketingowe jako źródło przewagi konkurencyjnej, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2012.pl
dc.description.referencesTaranko T., Analiza warunków działań, [w:] Marketing: koncepcja skutecznych działań, L. Garbarski (red.), PWE, Warszawa 2011.pl
dc.description.referencesTaranko T., Zmiana w zachowaniach konsumentów i ich wpływ na kształtowanie produktów, „Marketing i Rynek” 2013, nr 3.pl
dc.description.referencesUrbanek G., Kompetencje a wartość przedsiębiorstwa: zasoby niematerialne w nowej gospodarce, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011.pl
dc.description.referencesUwarunkowania i sposoby wzrostu konkurencyjności, M. Białasiewicz (red.), Wydawnictwo Economicus, Szczecin 2009.pl
dc.description.firstpage80pl
dc.description.lastpage92pl
dc.identifier.citation2Współczesne wyzwania rozwoju gospodarczego: polityka i kreacja potencjału. Cz. 1, Kreacja, innowacyjność, handel zagraniczny, red. Ewa Gruszewskapl
dc.conferenceMiędzynarodowa konferencja naukowa "Współczesne wyzwania rozwoju gospodarczego. Polityka i kreacja potencjału", Białystok-Augustów-Wilno 22-24 maja 2014pl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Międzynarodowa konferencja naukowa "Współczesne wyzwania rozwoju gospodarczego. Polityka i kreacja potencjału", 22-24 maja 2014

Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)