REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/10822
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorMatuchniak-Krasuska, Anna-
dc.date.accessioned2021-04-30T11:01:58Z-
dc.date.available2021-04-30T11:01:58Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationPrzyszłość kultury: od diagnozy do prognozy, pod redakcją Alicji Kisielewskiej, Andrzeja Kisielewskiego, Moniki Kostaszuk-Romanowskiej, Białystok 2017, s. 99-120pl
dc.identifier.isbn978-83-7657-289-5-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/10822-
dc.description.abstractThis text dedicated to memory of Professor Sław KrzemieńOjak has theoretical and empirical character. First part Sociology of (pieces of) art present theoretical frames of discipline, based on concepts of Pierre Francastel. The second one – Duda-Gracz versus Chełmoński presents empirical studies linking the “sociology of painting”, “sociology of topics” and “sociology of reception”. Text concerns the common reception of two pictures made by Jerzy Duda-Gracz entitled Apocalypse Riders or Bungled Work and To Joseph Chełmoński; both are new versions of compositions realized by the famous polish painter from the XIX century. Conclusions Sociological study of reception of painting by Jerzy Duda-Gracz proved, that polyvalent sociology of art crossgenre is sociology tout court, so just sociology.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Prymatpl
dc.titleTematy i wątki artystyczne. Studia z pogranicza historii i socjologii sztukipl
dc.title.alternativeArtistic Topics and Themes. Studies from History and Sociology of Art Borderlandpl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holderCopyright by: Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2017;-
dc.description.BiographicalnoteAnna Matuchniak-Krasuska, profesor socjologii, kierownik Katedry Socjologii Sztuki i Edukacji Uniwersytetu Łódzkiego, zajmuje się socjologią kultury i sztuki, socjologią francuską, socjologią historyczną, ruchami społecznymi, instytucjami kultury i publicznością. Jest autorką wielu artykułów i kilku książek: Gust i kompetencja. Społeczne zróżnicowanie recepcji malarstwa (Łódź 1988), Publiczność wobec metafory plastycznej. O recepcji groteski Jerzego Dudy-Gracza (Łódź 1999), z Jacqueline Heinen L’Avortement en Pologne. La croix et la bannière (Paris 1992), Aborcja w Polsce. Kwadratura koła (Warszawa 1995), Zarys socjologii sztuki Pierre’a Bourdieu (Warszawa 2010), z Norbertem Bandier i Bogusławem Sułkowskim Cultural Practicies and the Logic of Institutions. Pratiquesculturelles et logique des institutions (Łódź 2004), z Norbertem Bandier, Abdelhafidem Hammouchem i Bogusławem Sułkowskim Lokalne pola produkcji kulturalnej w Polsce i we Francji (Łódź 2010), Za drutami oflagów. Studium socjologiczne (Opole 2014), Za drutami oflagów. Jeniec wojenny 613/X A (Opole 2016).pl
dc.description.firstpage99pl
dc.description.lastpage120pl
dc.identifier.citation2Przyszłość kultury: od diagnozy do prognozy, pod redakcją Alicji Kisielewskiej, Andrzeja Kisielewskiego, Moniki Kostaszuk-Romanowskiejpl
dc.conferenceKonferencja naukowa "Przyszłość kultury. Od diagnozy do prognozy", Białystok 7 marca 2014pl
Występuje w kolekcji(ach):Konferencja naukowa „Przyszłość kultury. Od diagnozy do prognozy”, 7 marca 2014

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
A_Matuchniak_Krasuska_Tematy_i_watki_artystyczne.pdf2,16 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)