REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/1068
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorŁuc, Izabela-
dc.date.accessioned2014-06-03T07:40:10Z-
dc.date.available2014-06-03T07:40:10Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationBiałostockie Archiwum Językowe, nr 12, 2012, s. 115-131pl
dc.identifier.issn1641-6961-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/1068-
dc.description.abstractThe article focuses on the attempt at describing the commercial image of art as a tool of advertising games. The examples of advertisements selected for the presentation were analysed and interpreted using pragmalinguistic and cognitive research concepts. The problem of the advertising strategy described was discussed in two thematic categories: 1) direct references 2) indirect references to works of art and their typology by recognizing the mechanisms responsible for their creation and classifying the basic means which accompany such creation. The problem described was looked at within the context of communication and linguistic games, understood within a very wide sociocultural context of functioning.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectimage of culturepl
dc.subjectadvertisementpl
dc.subjectconsumerismpl
dc.subjectobraz kulturypl
dc.subjectreklamapl
dc.subjectkonsumpcjonizmpl
dc.titleKomercyjny obraz sztuki jako narzędzie gier reklamowychpl
dc.title.alternativeCommercial image of art as a tool of advertising gamespl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/baj.2012.12.07pl
dc.description.Emailizabela.luc@op.plpl
dc.description.AffiliationUniwersytet Śląskipl
dc.description.volume12pl
dc.description.firstpage115pl
dc.description.lastpage131pl
dc.identifier.citation2Białostockie Archiwum Językowepl
Występuje w kolekcji(ach):Białostockie Archiwum Językowe, 2012, nr 12

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
BAJ_12_Luc.pdf155,51 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)