REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/10521
Tytuł: Między Moskwą a Odessą. Twórczość „Kwartetu I”
Inne tytuły: Between Moscow and Odessa. The Achievement of Cabaret “I”
Autorzy: Czerwiński, Grzegorz
Słowa kluczowe: "Quartet I"
Rostislav Chait
Leonid Barac
Kamil Larin
Alexander Demidov
Moscow
Odessa
film
comedy
Data wydania: 2018
Data dodania: 19-mar-2021
Wydawca: Wydawnictwo PRYMAT, Mariusz Śliwowski
Źródło: Odessa i Morze Czarne jako przestrzeń literacka/Одеса і Чорне море як літературний простір/Odessa and the Black Sea as a literary space, redakcja naukowa Jarosław Ławski i Natalia Maliutina, Białystok-Odessa, 2018, s. 401-412
Seria: Colloquia Orientalia Bialostocensia. Literatura/Historia;XXXIII
Studia odeskie;Tom 2
Konferencja: II Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Odessa i Morze Czarne jako przestrzeń literacka i kulturowa. Idee – konteksty – interpretacje”, Odessa, 15-16 września 2016 r.
Abstrakt: The article is devoted to Odessa motifs in the work of the Moscow comedy theatre "Quartet I", in particular in the film What Men Talk About (2010). The author of the paper introduces the history of this theatre group and briefly introduces its work. He also presents the most important biographical data of the creators of the "Quartet I": Rostislav Chait, Leonid Baratz, Kamil Larin and Aleksander Demidov. The main part of the article is the analysis of the metaphor of the road in the film What Men Talk About. The heroes (four middle-aged men), when traveling from Moscow to Odessa, suffer a traffic accident and come terrifyingly close to death. This makes them appreciate the value of life, and understand that they have everything they need, and the key to happiness lies in the awareness that one should live as if each day was to be their last day.
Afiliacja: Instytut Filologii Wschodniosłowiańskiej Uniwersytet w Białymstoku
Nota biograficzna: CZERWIŃSKI GRZEGORZ, dr hab., literaturoznawca, autor książek: Po rozpadzie świata. O przestrzeni artystycznej w prozie Włodzimierza Odojewskiego (Gdańsk 2011) oraz Sprawozdania z podróży muftiego Jakuba Szynkiewicza. Źródła. Omówienie. Interpretacja (Białystok 2013). Po uzyskaniu stopnia doktora na Uniwersytecie Gdańskim (2007) pracował jako postdoctoral researcher na Universiteit Gent w Belgii. Od 2013 r. związany z Uniwersytetem w Białymstoku, obecnie adiunkt w Instytucie Filologii Wschodniosłowiańskiej UwB. W latach 2013–2016 kierownik projektu badawczego NCN „Literatura polsko-tatarska po 1918 roku”. Publikował w czasopismach: „Russian Literature”, „Zeitschrift für Slavische Philologie”, „Pamiętnik Literacki”, „Rocznik Komparatystyczny”, „Ruch Literacki”, „Wiek XIX”, „Slavica Bruxellensia” i „Slavia Orientalis”. Przygotował ponadto do druku edycję pism literackich Stanisława Kryczyńskiego pod tytułem Wspomnienia. Utwory poetyckie. Eseje (Białystok 2014) oraz zbiór Podróże do serca islamu. Antologia międzywojennego reportażu polskich Tatarów (Białystok 2014). Współredaktor tomu: Estetyczne aspekty literatury polskich, białoruskich i litewskich Tatarów (od XVI do XXI w.) / Aesthetic Aspects of the Literature of Polish, Belarusian and Lithuanian Tatars (from the 16th to the 21st Century) / Эстетические аспекты литературы польских, белорусских и литовских татар (XVI–XXI вв.) (Białystok 2015). Wydał monografię: „Jam z rodu Namadów”. Literatura polsko-tatarska po 1918 roku, Białystok 2017.
URI: http://hdl.handle.net/11320/10521
ISBN: 978-83-7657-215-4
Typ Dokumentu: Book chapter
Właściciel praw: Copyright by Katedra Badań Filologicznych „Wschód – Zachód” Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2018;
Występuje w kolekcji(ach):II Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Odessa i Morze Czarne jako przestrzeń literacka i kulturowa. Idee – konteksty – interpretacje”, Odessa, 15-16 września 2016 r.
Materiały konferencyjne (WFil)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
G_Czerwinski_Miedzy_Moskwa_a_Odessa.pdf2,43 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)