REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/10521
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorCzerwiński, Grzegorz-
dc.date.accessioned2021-03-19T12:37:30Z-
dc.date.available2021-03-19T12:37:30Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationOdessa i Morze Czarne jako przestrzeń literacka/Одеса і Чорне море як літературний простір/Odessa and the Black Sea as a literary space, redakcja naukowa Jarosław Ławski i Natalia Maliutina, Białystok-Odessa, 2018, s. 401-412pl
dc.identifier.isbn978-83-7657-215-4-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/10521-
dc.description.abstractThe article is devoted to Odessa motifs in the work of the Moscow comedy theatre "Quartet I", in particular in the film What Men Talk About (2010). The author of the paper introduces the history of this theatre group and briefly introduces its work. He also presents the most important biographical data of the creators of the "Quartet I": Rostislav Chait, Leonid Baratz, Kamil Larin and Aleksander Demidov. The main part of the article is the analysis of the metaphor of the road in the film What Men Talk About. The heroes (four middle-aged men), when traveling from Moscow to Odessa, suffer a traffic accident and come terrifyingly close to death. This makes them appreciate the value of life, and understand that they have everything they need, and the key to happiness lies in the awareness that one should live as if each day was to be their last day.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo PRYMAT, Mariusz Śliwowskipl
dc.relation.ispartofseriesColloquia Orientalia Bialostocensia. Literatura/Historia;XXXIII-
dc.relation.ispartofseriesStudia odeskie;Tom 2-
dc.subject"Quartet I"pl
dc.subjectRostislav Chaitpl
dc.subjectLeonid Baracpl
dc.subjectKamil Larinpl
dc.subjectAlexander Demidovpl
dc.subjectMoscowpl
dc.subjectOdessapl
dc.subjectfilmpl
dc.subjectcomedypl
dc.titleMiędzy Moskwą a Odessą. Twórczość „Kwartetu I”pl
dc.title.alternativeBetween Moscow and Odessa. The Achievement of Cabaret “I”pl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holderCopyright by Katedra Badań Filologicznych „Wschód – Zachód” Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2018;-
dc.description.BiographicalnoteCZERWIŃSKI GRZEGORZ, dr hab., literaturoznawca, autor książek: Po rozpadzie świata. O przestrzeni artystycznej w prozie Włodzimierza Odojewskiego (Gdańsk 2011) oraz Sprawozdania z podróży muftiego Jakuba Szynkiewicza. Źródła. Omówienie. Interpretacja (Białystok 2013). Po uzyskaniu stopnia doktora na Uniwersytecie Gdańskim (2007) pracował jako postdoctoral researcher na Universiteit Gent w Belgii. Od 2013 r. związany z Uniwersytetem w Białymstoku, obecnie adiunkt w Instytucie Filologii Wschodniosłowiańskiej UwB. W latach 2013–2016 kierownik projektu badawczego NCN „Literatura polsko-tatarska po 1918 roku”. Publikował w czasopismach: „Russian Literature”, „Zeitschrift für Slavische Philologie”, „Pamiętnik Literacki”, „Rocznik Komparatystyczny”, „Ruch Literacki”, „Wiek XIX”, „Slavica Bruxellensia” i „Slavia Orientalis”. Przygotował ponadto do druku edycję pism literackich Stanisława Kryczyńskiego pod tytułem Wspomnienia. Utwory poetyckie. Eseje (Białystok 2014) oraz zbiór Podróże do serca islamu. Antologia międzywojennego reportażu polskich Tatarów (Białystok 2014). Współredaktor tomu: Estetyczne aspekty literatury polskich, białoruskich i litewskich Tatarów (od XVI do XXI w.) / Aesthetic Aspects of the Literature of Polish, Belarusian and Lithuanian Tatars (from the 16th to the 21st Century) / Эстетические аспекты литературы польских, белорусских и литовских татар (XVI–XXI вв.) (Białystok 2015). Wydał monografię: „Jam z rodu Namadów”. Literatura polsko-tatarska po 1918 roku, Białystok 2017.pl
dc.description.AffiliationInstytut Filologii Wschodniosłowiańskiej Uniwersytet w Białymstokupl
dc.description.referencesCzerwiński G., Po rozpadzie świata. O przestrzeni artystycznej w prozie Włodzimierza Odojewskiego, Gdańsk 2011.pl
dc.description.referencesIwaszkiewicz J., Podróże do Włoch, Warszawa 1977.pl
dc.description.referencesOlszewska M. J., Obraz Odessy w „Sławie i chwale” Jarosława Iwaszkiewicza, [w:] Odessa w literaturach słowiańskich. Studia / Одеса у слов’янських літературах / Odessa in Slavonic Literatures. Studies, edited by J. Ławski, N. Maliutina / ред. Я. Лавський, Н. Малютіна, Białystok – Odessa 2016, s. 721-745.pl
dc.description.referencesSucharski T., Odessa w artystycznej wizji Jarosława Iwaszkiewicza, [w:] Odessa w literaturach słowiańskich. Studia / Одеса у слов’янських літературах / Odessa in Slavonic Literatures. Studies, edited by J. Ławski, N. Maliutina / ред. Я. Лавський, Н. Малютіна, Białystok – Odessa 2016, s. 703-720.pl
dc.description.referencesThe Road Movie Book, eds. S. Cohan and I. R. Hark, London – New York 1997.pl
dc.description.referencesАлехин А., Философия плохого коньяка, «Эксперт» 2008, № 20 (19.05.2008) (on-line), http://expert.ru/expert/2008/20/filosofia_plohogo_konyaka/ (dostęp: 2017.01.21).pl
dc.description.referencesАндроников И. Л., Лермонтов. Исследования и находки, Москва 1967.pl
dc.description.referencesБарац Л., Петрейков С., Хаит Р., О чем говорят мужчины, [w:] Шесть комедий. Все пьесы «Квартета И», Москва 2008.pl
dc.description.referencesБарац Л., Петрейков С., Хаит Р., О чем говорят мужчины: киносценарии и другие, Москва 2011.pl
dc.description.referencesВазагов В. М., Сидоренко Ф.Ф., Первооткрыватели Кавказских Минеральных Вод, Пятигорск 2003.pl
dc.description.referencesВиноградов Б. С., Кавказ в русской литературе 30-х годов XIX века, Грозный 1966.pl
dc.description.referencesГуминский В. М., Проблема генезиса и развития жанра путешествий в русской литературе, автореферат дис. канд. филол. наук, Москва 1979.pl
dc.description.referencesКамиль Ларин: Больше всего люблю мамин токмач!, беседовала Лейсан Ситдикова, «Татарский мир = Татар дөньясы» 2014, № 11, s. 6-7.pl
dc.description.referencesКамиль Ларин: Я люблю, когда люди смеются кричат «браво!», беседовала Дина Аляутдинова, «Этномир» 2013, № 1, s. 38-39.pl
dc.description.referencesКрымский текст в русской культуре. Материалы международной научной конференции, Санкт-Петербург, 4-6 сентября 2006 г., под ред. Н. Букс, М. Н. Виролайнен, Санкт-Петербург 2008.pl
dc.description.referencesКурьянов С. О., Несколько слов о Крымском тексте (Разграничение понятий Крымский мотив, образ Крыма и Крымская тема), «Ученые записки Таврического национального университета им. В. И. Вернадского» (серия «Филология. Социальные коммуникации») 2013, том 27 (66), № 1, ч. 2, s. 171-176.pl
dc.description.referencesЛюсый А. П., Крымский текст в русской литературе, Санкт- Петербург 2003.pl
dc.description.referencesСтроева М. Н., Советский театр и традиции русской режиссуры. Современные режиссерские искания: 1955–1970, Москва 1986, s. 12-13; А. Ю. Смольяков, Тот самый ГИТИС, Москва 2004.pl
dc.description.referencesФормула «Квартета И»: Женщина, которая любит больше, всегда нелепа, «Комсомольская правда» [on-line], 12.05.2011, http://www.kp.ru/daily/25684.3/888466/ (dostęp: 2017.01.21).pl
dc.description.referencesШимадина М., «Квартет И» заговорил по-мужски. «Разговоры мужчин среднего возраста» в ДК Зуева, «Коммерсантъ» 2008, № 83 (19.05.2008), s. 22.pl
dc.description.referencesШульженко В., Кавказский феномен русской прозы (вторая половина XX века): Монография, Пятигорск 2001.pl
dc.description.firstpage401pl
dc.description.lastpage412pl
dc.identifier.citation2Odessa i Morze Czarne jako przestrzeń literacka/Одеса і Чорне море як літературний простір/Odessa and the Black Sea as a literary space, redakcja naukowa Jarosław Ławski i Natalia Maliutinapl
dc.conferenceII Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Odessa i Morze Czarne jako przestrzeń literacka i kulturowa. Idee – konteksty – interpretacje”, Odessa, 15-16 września 2016 r.pl
Występuje w kolekcji(ach):II Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Odessa i Morze Czarne jako przestrzeń literacka i kulturowa. Idee – konteksty – interpretacje”, Odessa, 15-16 września 2016 r.
Materiały konferencyjne (WFil)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
G_Czerwinski_Miedzy_Moskwa_a_Odessa.pdf2,43 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)