Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/10483
Tytuł: | O współczesnych wykonaniach muzyczno-scenicznych poezji Tadeusza Micińskiego (wybrane przykłady) |
Inne tytuły: | On Contemporary Musical and Stage Performances of Tadeusz Miciński’s Poetry (Selected Examples) |
Autorzy: | Borkowski, Andrzej |
Słowa kluczowe: | Tadeusz Miciński song adaptation rock music mystery |
Data wydania: | 2019 |
Data dodania: | 18-mar-2021 |
Wydawca: | Temida 2, przy współpracy Wydziału Filologicznego Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Tadeusz Miciński i ludzie epoki. Studia, red. nauk. M. Bajko, J. Ławski, U.M. Pilch, Białystok 2019, s. 339-349 |
Seria: | Przełomy/Pogranicza: Studia Literackie;41 |
Konferencja: | Konferencja Naukowa „Tadeusz Miciński i ludzie epoki. Współcześni i potomni wobec pisarza i jego dziedzictwa. W 100. rocznicę śmierci 1918–2018”, Białystok 11–12 października 2018 |
Abstrakt: | The article focuses on musical adaptations of Tadeusz Miciński’s poetry. Several musical performances (Melancolia: the Miciński project) were studied in detail, focusing on the melodic elements and imagery of these adaptations. The comparative analysis enabled a meaningful comparison of literary texts and their musical performances. It has been proved that in these performances Miciński’s poems gain a dramatic structure. In addition, their dimension of mystery and supernaturalism receives particular emphasis. |
Afiliacja: | Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach, Instytut Językoznawstwa i Literaturoznawstwa |
Nota biograficzna: | ANDRZEJ BORKOWSKI – dr hab., prof. Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach. Zainteresowania badawcze: literaturoznawstwo porównawcze, badania kulturowe, teoria przekładu, edytorstwo. Autor książek i monografii: „A ja jestem córką czarownicy”. Żywioł autoportretowy w twórczości Kazimiery Iłła kowiczówny (2018), Лабиринты дискурсов в славянских литературах эпохи барокко. Религия – политика – общество (2015), Pejzaż współczesny z barokiem w tle. Szkice o literaturze i kulturze (2012), Imaginarium symboliczne Wacława Potockiego: „Ogród nie plewiony” (2011). Członek Towarzystwa Literackiego im. A. Mickiewicza (Oddział Siedlecki). Prezes Instytutu Kultury Regionalnej i Badań Literackich im. Franciszka Karpińskiego. |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/10483 |
ISBN: | 978-83-65696-49-6 |
metadata.dc.identifier.orcid: | 0000-0002-0003-4468 |
Typ Dokumentu: | Book chapter |
Właściciel praw: | © Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2019; |
Występuje w kolekcji(ach): | Konferencja Naukowa „Tadeusz Miciński i ludzie epoki. Współcześni i potomni wobec pisarza i jego dziedzictwa. W 100. rocznicę śmierci 1918–2018”, 11–12 października 2018 Książki / Rozdziały (Temida2) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
A_Borkowski_O_wspolczesnych_wykonaniach_muzyczno_scenicznych_poezji_Tadeusza_Micinskiego.pdf | 322,56 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)