Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/1002
Tytuł: | Assessment of student language skills in an e-learning environment |
Inne tytuły: | Ocenianie umiejętności językowych studentów w środowisku e-learningowym |
Autorzy: | Mokwa-Tarnowska, Iwona |
Słowa kluczowe: | e-learning VLE formative and summative assessment language courses e-learning |
Data wydania: | 2013 |
Data dodania: | 15-kwi-2014 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Linguodidactica, tom XVII, 2013, s. 117-130 |
Abstrakt: | This article presents the role of various assessment structures that can be used in a VLE.
e-Learning language courses offer tutors a wide range of traditional and computer-generated
formative and summative assessment procedures and tools. They help to evaluate each
student’s progress, monitor their activities and provide varied support, which comes from
the tutor, the course structure and materials as well as other participants. The format and
ownership of procedures are also very important as they introduce variety, comprehensiveness
and personalisation into assessment. Besides computer-generated feedback and tutor
marking, also peer assessment and self-assessment play a significant role because they help
students build confidence and develop analytical, critical-thinking and reflection skills, which
result in them becoming self-directed learners in the future. The introduction of e-assessment
into course design can have a number of positive effects, but it may also cause a number of
serious concerns. If appropriately applied, technology used for delivering formative feedback
and evaluating student progress in a summative way can enhance the quality of the learning
process. However, if an e-learning course is overloaded with computer-generated tests, it will
not engage students, and the dropout rate will be high. Artykuł prezentuje rolę różnych struktur, służących do oceny pracy ucznia w wirtualnym środowisku edukacyjnym. Kursy e-learningowe oferują nauczycielom szeroki wachlarz procedur i narzędzi, które mogą oni wykorzystać do przeprowadzenia oceny formatywnej i sumatywnej w sposób tradycyjny i przy użyciu komputera. Pozwalają one na ocenianie postępów uczniów, monitorowanie ich aktywności oraz wprowadzanie różnych typów wsparcia ze strony nauczyciela, struktury kursu i materiałów, a także samych studentów. Zróżnicowane procedury oceniające oraz zaangażowanie uczniów w proces oceniania umożliwiają wielostronność i personalizację. Obok oceny dokonywanej przez system i nauczyciela, ważną rolę na kursie internetowym odgrywa współocenianie i samoocenianie, gdyż aktywności te pomagają studentom budować poczucie własnej wartości oraz rozwijać umiejętność myślenia analitycznego, krytycznego i refleksyjnego, dzięki którym mogą oni stać się uczniami samoregulacyjnymi. Wprowadzenie oceniania komputerowego może mieć liczne efekty pozytywne, ale może też być powodem wielu problemów. Właściwie wykorzystane technologie internetowe, użyte do oceniania formatywnego i sumatywnego, wpływają na podwyższenie jakości procesu edukacyjnego. Ogromna liczba testów wygenerowanych przez system może jednak zniechęcić studentów do pracy i stać się powodem wysokiego odsetka rezygnacji z uczęszczania na kurs. |
Afiliacja: | Politechnika Gdańska |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/1002 |
DOI: | 10.15290/lingdid.2013.17.10 |
ISSN: | 1731-6332 |
Typ Dokumentu: | Article |
Występuje w kolekcji(ach): | Linguodidactica, 2013, tom XVII |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Linguodidactica_17_Mokwa-Tarnowska.pdf | 155,21 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)