REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/10016
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorWosnitzka-Kowalska, Małgorzata-
dc.date.accessioned2021-01-08T08:57:49Z-
dc.date.available2021-01-08T08:57:49Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationŻydzi Wschodniej Polski. Seria 6, Żydzi białostoccy: od początków do 1939 roku, redakcja naukowa Jarosław Ławski, Kamil K. Pilichiewicz, Anna Wydrycka, Białystok 2018, s. 315-326pl
dc.identifier.isbn978-83-7657-207-9-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/10016-
dc.description.abstractThe author of the article contemplates the phenomenon of the Holocaust's representation in painting. She also searches in the world art for such representations of cruelty and persecution which could be regarded as the antecedents of Shoah's pictoral visions. She writes: "Goya and Celnikier described the victims of wars, politics and social upheavals in a very eloquent way – they did not mark elements of extraordinariness in people, they did not elevate the victims, suggesting some kind of purposefulness of war. Rather, they penetrated into its core, they presented directly the bestiality and degradation, and also they entitled their graphics and canvases in a literal way."pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo PRYMAT, Mariusz Śliwowskipl
dc.relation.ispartofseriesColloquia Orientalia Bialostocensia;36-
dc.subjectFrancisco Goyapl
dc.subjectIsaac Celnikierpl
dc.subjectHolocaustpl
dc.subjectpaintingpl
dc.subjectcrueltypl
dc.subjectexpressivenesspl
dc.titleCzarne obrazy. Celnikier – Goyapl
dc.title.alternative"Black images". Celnikier – Goyapl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holderCopyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2018;-
dc.rights.holderCopyright by Książnica Podlaska im. Łukasza Górnickiego, Białystok 2018;-
dc.description.BiographicalnoteMAŁGORZATA WOSNITZKA-KOWALSKA – mgr, absolwentka filologii polskiej i historii sztuki na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, nauczycielka języka polskiego; doktorantka w Zakładzie Filologicznych Badań Interdyscyplinarnych w Instytucie Filologii Polskiej Uniwersytetu w Białymstoku. Autorka m.in. artykułów: „Inny, nie ja” – przekleństwa (toż)samości Juliana Tuwima (2014); „Pegaz dęba” i „Pegaz zdębiał”, czyli Tuwima i Barańczaka niepróżnujące próżnowanie (2015) oraz Kompilowanie świata. Nauka i sztuka Stefana Themersona (2016). Współpracuje z czasopismem „FA-art”, a także z Fundacją Otwarty Kod Kultury.pl
dc.description.AffiliationUniwersytet w Białymstokupl
dc.description.referencesBartnik R., Goya. Los Caprichos. Cykl osiemdziesięciu rycin ze zbiorów Towarzystwa Naukowego Płockiego (wstęp), Lublin – Płock 2003.pl
dc.description.referencesCelnikier I., Od artysty, w: Izaak Celnikier. Malarstwo, rysunek, grafika, Kraków 2005.pl
dc.description.referencesGoya F., Parki 1819–1823, olejne malowidło ścienne przeniesione na płótno, Museum Prado.pl
dc.description.referencesRzepińska M., Siedem wieków malarstwa europejskiego, Warszawa 1986.pl
dc.description.referencesTarnowska M., Artyści żydowscy w Warszawie 1939–1945, Warszawa 2015pl
dc.description.volume36pl
dc.description.firstpage315pl
dc.description.lastpage326pl
dc.identifier.citation2Żydzi Wschodniej Polski. Seria 6, Żydzi białostoccy: od początków do 1939 roku, redakcja naukowa Jarosław Ławski, Kamil K. Pilichiewicz, Anna Wydryckapl
dc.conferenceVI Międzynarodowa Konferencja Naukowa z cyklu „Żydzi wschodniej Polski”, edycja szósta "Żydzi białostoccy: od początków do 1939 roku", Białystok, 12–13 czerwca 2017pl
Występuje w kolekcji(ach):Materiały konferencyjne (WFil)
Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Żydzi wschodniej Polski”, edycja szósta "Żydzi białostoccy: od początków do 1939 roku", 12–13 czerwca 2017

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
M_Wosnitzka_Kowalska_Czarne_obrazy.pdf1,06 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)