REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/9974
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKrysztofik-Gogol, Elżbieta-
dc.date.accessioned2021-01-04T10:24:45Z-
dc.date.available2021-01-04T10:24:45Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationUniwersytet XXI wieku: nauka i lokalność: studia, pod redakcją Jarosława Ławskiego i Kamila K. Pilichiewicza, Białystok 2018, s. 288-297pl
dc.identifier.isbn978-83-7657-368-7-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/9974-
dc.description.abstractThe first part of the text regards the concept of responsibility as one of the key categories in pedagogy. Next, the author discusses the conditions for the existence of responsibility by recalling the thought of Roman Ingarden. In the further part of the article, responsibility is viewed as a specifically human characteristic in the context of the situation of dialogue and meeting. The author proposes to locate academic education in the context of the philosophy of dialogue. As it is argued, the teacher-student relations can be understood as meetings that create space for an authentic dialogue.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Prymatpl
dc.relation.ispartofseriesColloquia Orientalia Bialostocensia;40-
dc.subjectresponsibilitypl
dc.subjecthigher educationpl
dc.subjectuniversity educationpl
dc.titleBudowanie odpowiedzialności w kulturze edukacji uniwersyteckiejpl
dc.title.alternativeBuilding up responsibility within the culture of university educationpl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder©Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2018;-
dc.description.BiographicalnoteELŻBIETA KRYSZTOFIK-GOGOL – dr, pracownik Katedry Teorii Wychowania i Antropologii Pedagogicznej Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku. Zainteresowania naukowe: antropologia kulturowa i pedagogiczna, teoria i praktyka psychoterapii tańcem i ruchem.pl
dc.description.AffiliationUniwersytet w Białymstokupl
dc.description.referencesAblewicz K., Swoistość odpowiedzialności wychowawcy, [w:] Tradycja i wyzwania, red. K. Pacławska, Kraków 1997.pl
dc.description.referencesBuber M., Człowiek z człowiekiem, „Przystań” 1981, nr 1.pl
dc.description.referencesBuber M., Ja i Ty. Wybór pism filozoficznych, Warszawa 1992.pl
dc.description.referencesBuber M., Słowa i zasady, „Znak” 1974, nr 3.pl
dc.description.referencesDudzikowa M., Oblicza kapitału społecznego uniwersytetu: diagnoza, interpretacje, konteksty, Kraków 2013.pl
dc.description.referencesGoćkowski J., Dwa rodzaje odpowiedzialności zawodowej uczonych, [w:] Odpowiedzialność uczonych, Wrocław-Warszawa 2009.pl
dc.description.referencesGórniewicz J., Kategorie pedagogiczne, Olsztyn 1997.pl
dc.description.referencesIngarden R., O odpowiedzialności i jej podstawach ontycznych, [w:] Książeczka o człowieku, red. R. Ingarden, Kraków 1972.pl
dc.description.referencesJaskot K., Etyka zawodowa, [w:] Nauczyciel wychowawca, red. C. Hendryk, K. Jaskot, I. Jazukiewicz, Szczecin – Gorzów Wielkopolski 1994.pl
dc.description.referencesKowal S., Współczesne konteksty odpowiedzialności nauczyciela, Kraków 2004.pl
dc.description.referencesKwieciński Z., Demokracja jako zadanie edukacyjne i problem dla pedagogiki, [w:] Pedagogika alternatywna – dylematy teorii, t. 1, red. B. Śliwerski, Kraków 1995.pl
dc.description.referencesKwieciński Z., Struktura i treść odpowiedzialności nauczycielskiej i pedagogicznej. Zarys problematyki, [w:] Odpowiedzialność jako wartość i problem edukacyjny, red. A. M. de Tchorzewski, Bydgoszcz 1998.pl
dc.description.referencesLeksykon PWN. Pedagogika, red. B. Milerski, B. Śliwerski, Warszawa 2000.pl
dc.description.referencesMay R., Psychologia i dylemat ludzki, Warszawa 1989.pl
dc.description.referencesMichalak J. M., Poczucie odpowiedzialności zawodowej nauczycieli. Studium teoretycznoempiryczne, Warszawa 2003.pl
dc.description.referencesNowicka-Kozioł M., Odpowiedzialność w świetle alternatyw współczesnego humanizmu, Warszawa 1997.pl
dc.description.referencesOkoń W., Nowy słownik pedagogiczny, Warszawa 1996.pl
dc.description.referencesOstrowska U., Doświadczanie wartości edukacyjnych w szkole wyższej, Bydgoszcz 1998.pl
dc.description.referencesOstrowska U., Poczucie odpowiedzialności jako element dojrzałej osobowości, [w:] Edukacja aksjologiczna. Odpowiedzialność pedagoga, t. 2, red. K. Olbrycht, Katowice 1995.pl
dc.description.referencesOstrowska U., Problem odpowiedzialności za słowo w edukacji akademickiej, [w:] Odpowiedzialność jako wartość i problem edukacyjny, red. A. M. de Tchorzewski, Bydgoszcz 1998.pl
dc.description.referencesPicht G., Odwaga utopii, Warszawa 1981.pl
dc.description.referencesPopielski K., Noetyczny wymiar osobowości. Psychologiczna analiza poczucia sensu życia, Lublin 1994.pl
dc.description.referencesTchorzewski de A. M., Wielopłaszczyznowa odpowiedzialność nauczyciela, [w:] Odpowiedzialność jako wartość i problem edukacyjny, red. A. M. de Tchorzewski, Bydgoszcz 1998.pl
dc.description.referencesZawadzki F., Problem odpowiedzialności, Kraków 1984.pl
dc.description.referencesZawadzki F., Z rozważań nad odpowiedzialnością, „Studia Filozoficzne” 1983, nr 4.pl
dc.description.volume40pl
dc.description.firstpage288pl
dc.description.lastpage297pl
dc.identifier.citation2Uniwersytet XXI wieku: nauka i lokalność: studia, pod redakcją Jarosława Ławskiego i Kamila K. Pilichiewiczapl
dc.conferenceKonferencja „Miejsce i rola uniwersytetu w XXI wieku”, Białystok 5-6 X 2017pl
Występuje w kolekcji(ach):Konferencja „Miejsce i rola uniwersytetu w XXI wieku”, 5-6 października 2017
Materiały konferencyjne (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
E_Krysztofik_Gogol_Budowanie_odpowiedzialnosci.pdf145,11 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)