Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/9693
Tytuł: | Higher legal education in Belarus and Poland through the prism of the human right to education |
Inne tytuły: | Studia prawnicze na Białorusi i w Polsce przez pryzmat prawa człowieka do nauki |
Autorzy: | Krasnitskaya, Liubou |
Promotor(rzy): | Bagan-Kurluta, Katarzyna |
Słowa kluczowe: | edukacja prawo prawa człowieka education law human rights |
Data wydania: | 5-mar-2020 |
Data dodania: | 2-lis-2020 |
Abstrakt: | The right to higher education is anintegral part of the human right to education enshrined in the main international legal instruments concerning the human rights and freedoms.Legal occupations play a particular role in the development of the civil society and good governance, the maintenance of democracy and justice in the state.Legal studies provided within the system of formal education are expected to produce the qualified specialists for the national economy, intelligent and open-minded citizens with a scope of the soft skills, lawyers who watch over the rule of law and strive for justice in the society. International law defines the specific features of the right to education – availability, accessibility, acceptability and adaptability. The list of human rights indicators enables to verify how the state complies with the international standards and regulations in the realisation of a particular human right at the national level. The author of the doctoral thesiscarries out the interdisciplinary research referring to the finding of different sciences–pedagogy and andragogy, philosophy and economy of education, human rights law– and assesses whether higher legal education in Belarus and Poland is compliant with the requirements of the human right to education. Prawo do szkolnictwa wyższego jest integralną częścią prawa człowieka do naukizawartego w głównych międzynarodowych aktach prawnych dotyczących praw człowieka i wolności. Zawody prawnicze odgrywają niezwykle ważną rolę w rozwoju społeczeństwa obywatelskiego i dobrych rządów, utrzymaniu demokracji i sprawiedliwości w państwie. Oczekuje się, że studia prawnicze prowadzone w ramach systemu edukacji formalnej zapewnią wykwalifikowanych specjalistów dla gospodarki narodowej, inteligentnych i otwartych obywateli posiadających umiejętności miękkie, prawników, którzy czuwają nad rządami prawa i dążą do sprawiedliwości w społeczeństwie. Prawo międzynarodowe określa ważniejsze cechy prawa do nauki - dostępność, osiągalność, akceptowalność i dostosowalność. Lista wskaźników wynikających z zawartości praw człowieka pozwala zweryfikować, w jaki sposób państwo przestrzega międzynarodowych standardów w realizacji konkretnego prawa człowieka na poziomie krajowym. Autor rozprawy doktorskiej przedstawia interdyscyplinarne badanieoparte nazałożeniach pochodzących zróżnych nauk - pedagogiki i andragogiki, filozofii i ekonomii edukacji, praw człowieka - i ocenia, czy studia prawnicze na Białorusi iw Polsce spełniają zasadymiędzynarodowe wynikające z prawa człowieka do nauki. |
Afiliacja: | Uniwersytet w Białymstoku. Wydział Prawa |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/9693 |
Typ Dokumentu: | Book_phd |
Występuje w kolekcji(ach): | Prace doktorskie (otwarty dostęp) Prace doktorskie (WP) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
L_Krasnitskaya_Higher_legal_eduction_in_Belarus_and_Poland.pdf | 3,22 MB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)