Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/9318
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Młynarczuk-Sokołowska, Anna | - |
dc.contributor.author | Szostak-Król, Katarzyna | - |
dc.date.accessioned | 2020-07-21T11:38:15Z | - |
dc.date.available | 2020-07-21T11:38:15Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/9318 | - |
dc.description.abstract | Poradnik metodyczny jest adresowany do lektorów oraz nauczycieli, którzy pracują z dziećmi i młodzieżą w ośrodkach pobytowych dla cudzoziemców i przygotowują tę grupę do rozpoczęcia realizacji obowiązku szkolnego w polskich placówkach oświatowych. W połączeniu z podręcznikiem do nauki języka polskiego jako obcego Językowa podróż po Polsce, skierowanym do dzieci i młodzieży z doświadczeniem migracji w wieku 11–15 lat, stanowi on gotowy materiał do pracy w czasie lekcji mających na celu przygotowywanie uczestników zajęć do uczestnictwa w życiu społecznym oraz pełnej partycypacji w życiu polskiej szkoły. Poradnik metodyczny składa się z czterech części, które zawierają: - program nauczania języka polskiego jako obcego, skierowany do dzieci i młodzieży z doświadczeniem migracji, rozpoczynających realizację obowiązku szkolnego w polskich placówkach oświatowych (z uwzględnieniem zróżnicowania wiekowego uczestników zajęć), - przykładowe konspekty lekcji (uwzględniające zróżnicowanie wiekowe uczestników zajęć), wykorzystujące materiał zawarty w podręczniku do nauki języka polskiego jako obcego Językowa podróż po Polsce oraz kartach pracy, - propozycje gier i zabaw językowych, - karty pracy z dodatkowymi ćwiczeniami, będącymi uzupełnieniem treści zawartych w podręczniku (z uwzględnieniem zróżnicowania wiekowego uczestników zajęć). Do każdej lekcji przygotowano gry i zabawy językowe, które dodatkowo zostały szczegółowo opisane. Wprowadzono je, aby wspomóc dzieci i młodzież w opanowaniu nowego słownictwa oraz pomóc w utrwalaniu nowopoznanych struktur gramatycznych. W poradniku zamieszczono również trzy przykładowe konspekty lekcji w celu pokazania, jak wykorzystywać proponowane materiały dydaktyczne, zawarte m.in. w podręczniku i kartach pracy, podczas organizowania procesu edukacyjnego na lekcji. Karty pracy zawierają zróżnicowane ćwiczenia i stanowią uzupełnienie treści leksykalnych, gramatycznych, kulturowych i międzykulturowych zawartych w podręczniku. Przygotowane karty pracy uwzględniają zróżnicowanie wiekowe uczestników zajęć. | pl |
dc.description.sponsorship | Publikacja powstała w ramach projektu „Wsparcie materialne i edukacyjne dla cudzoziemców ubiegających się o udzielenie ochrony międzynarodowej w Polsce" współfinansowanego z Programu Krajowego Funduszu Azylu, Migracji i Integracji "Bezpieczna przystań" | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Urząd ds. Cudzoziemców | pl |
dc.title | Językowa podróż po Polsce. Poradnik metodyczny z programem nauczania języka polskiego jako obcego | pl |
dc.type | Book | pl |
dc.description.Email | Anna Młynarczuk-Sokołowska: a.mlynarczuk-sokolowska@uwb.edu.pl | pl |
dc.description.Biographicalnote | Katarzyna Szostak-Król – polonista, glottodydaktyk, doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa; dyrektor Szkoły Podstawowej nr 26 im. Stanisława Staszica w Białymstoku, w której obecnie uczy się ponad 60. dzieci cudzoziemskich. Do jej zainteresowań naukowych należą: regionalne i dialektalne odmiany języka, język pisarzy, metodyka nauczania języka polskiego jako obcego oraz edukacja międzykulturowa. Prowadzi zajęcia i warsztaty integrujące środowisko dzieci polskich i cudzoziemskich w oparciu o autorskie scenariusze i innowacyjne programy edukacyjne. Autorka i redaktorka monografii naukowo-metodycznych, materiałów edukacyjnych itd. | pl |
dc.description.Biographicalnote | Anna Młynarczuk-Sokołowska – pedagog-kulturoznawca, adiunkt w Katedrze Edukacji Międzykulturowej Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku, wiceprezes Zarządu Fundacji Uniwersytetu w Białymstoku. Jako teoretyk i praktyk zajmuje się edukacją międzykulturową. Jest autorką publikacji naukowych i metodycznych z tego zakresu, realizatorką projektów naukowych i społecznych, inicjatorką innowacji pedagogicznych, itd. Aktualnie prowadzi badania dotyczące sytuacji dzieci z doświadczeniem migracji. Od 2008 roku pracuje z cudzoziemcami (głównie narodowości czeczeńskiej). Laureatka stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla Wybitnych Młodych Naukowców na lata 2018–2020. | pl |
dc.description.Affiliation | Anna Młynarczuk-Sokołowska: Wydział Nauk o Edukacji, Uniwersytet w Białymstoku | pl |
dc.description.Affiliation | Katarzyna Szostak-Król: Szkoła Podstawowa nr 26 w Białymstoku | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki/Rozdziały (WNoE) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
A. Młynarczuk-Sokołowska, K. Szostak-Król, Poradnik metodyczny.pdf | 14,69 MB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)