REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/8682
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorMłynarczuk-Sokołowska, Anna-
dc.contributor.authorSzostak-Król, Katarzyna-
dc.date.accessioned2020-01-03T08:56:18Z-
dc.date.available2020-01-03T08:56:18Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationEdukacja włączająca w przedszkolu i szkole, redakcja naukowa Iwona Chrzanowska, Grzegorz Szumski, s. 278-287pl
dc.identifier.isbn978-83-65591-83-8-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/8682-
dc.description.abstractCelem rozdziału jest ukazanie podstawowych zagadnień dotyczących wspierania procesów inkluzji oraz edukacji dzieci z doświadczeniem migracji na płaszczyźnie edukacji formalnej. Artykuł składa się z dwóch zasadniczych części. Pierwsza poświęcona jest analizie sytuacji dzieci z doświadczeniem migracji z uwzględnieniem ich szkolnego funkcjonowania. W drugiej zostały zaprezentowane prawne możliwości wspierania imigrantów, uchodźców oraz reemigrantów oraz przykłady dobrych praktyk edukacyjnych w tym zakresie (organizacja oddziałów przygotowawczych, nauczania języka polskiego jako obcego, realizacji zająć wyrównawczych itd.).pl
dc.description.abstractThe aim of the chapter is to present vital issues related to supporting inclusion and education processes of children with migrant background in the field of formal education. The article consists of two main parts. The first one is devoted to the analysis of student with migrant experience situation including their school functioning. The second one presents legal and methodical possibilities of supporting immigrants, refugees and re-emigrants and examples of good educational practices in this field (welcome classes, teaching Polish as a foreign language, implementation of remedial classes, etc.).pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherFundacja Rozwoju Systemu Edukacjipl
dc.relation.ispartofseriesSeria Naukowa - Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji;7-
dc.subjectuczniowie z doświadczeniem migracjipl
dc.subjectinkluzjapl
dc.subjectdziałania metodycznepl
dc.subjectstudents with a migrant backgroundpl
dc.subjectinclusionpl
dc.subjectmethodical activitiespl
dc.titleRóżnorodność i inkluzja w edukacji - wybrane aspekty wspierania uczniów z doświadczeniem migracjipl
dc.title.alternativeDiversity and inclusion in education – selected aspects of supporting students with migration experiencepl
dc.typeBook chapterpl
dc.description.EmailAnna Młynarczuk-Sokołowska: a.mlynarczuk-sokolowska@uwb.edu.plpl
dc.description.AffiliationAnna Młynarczuk-Sokołowska - Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Nauk o Edukacjipl
dc.description.AffiliationKatarzyna Szostak-Król - Szkoła Podstawowa nr 26 w Białymstokupl
dc.description.firstpage278pl
dc.description.lastpage287pl
dc.identifier.citation2Różnorodność i inkluzja w edukacji - wybrane aspekty wspierania uczniów z doświadczeniem migracjipl
Występuje w kolekcji(ach):Książki/Rozdziały (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
A_Mlynarczuk-Sokolowska_K_Szostak-Krol_Roznorodnosc_i_inkluzja_w_edukacji.pdf72,14 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)