Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/8682
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Młynarczuk-Sokołowska, Anna | - |
dc.contributor.author | Szostak-Król, Katarzyna | - |
dc.date.accessioned | 2020-01-03T08:56:18Z | - |
dc.date.available | 2020-01-03T08:56:18Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Edukacja włączająca w przedszkolu i szkole, redakcja naukowa Iwona Chrzanowska, Grzegorz Szumski, s. 278-287 | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-65591-83-8 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/8682 | - |
dc.description.abstract | Celem rozdziału jest ukazanie podstawowych zagadnień dotyczących wspierania procesów inkluzji oraz edukacji dzieci z doświadczeniem migracji na płaszczyźnie edukacji formalnej. Artykuł składa się z dwóch zasadniczych części. Pierwsza poświęcona jest analizie sytuacji dzieci z doświadczeniem migracji z uwzględnieniem ich szkolnego funkcjonowania. W drugiej zostały zaprezentowane prawne możliwości wspierania imigrantów, uchodźców oraz reemigrantów oraz przykłady dobrych praktyk edukacyjnych w tym zakresie (organizacja oddziałów przygotowawczych, nauczania języka polskiego jako obcego, realizacji zająć wyrównawczych itd.). | pl |
dc.description.abstract | The aim of the chapter is to present vital issues related to supporting inclusion and education processes of children with migrant background in the field of formal education. The article consists of two main parts. The first one is devoted to the analysis of student with migrant experience situation including their school functioning. The second one presents legal and methodical possibilities of supporting immigrants, refugees and re-emigrants and examples of good educational practices in this field (welcome classes, teaching Polish as a foreign language, implementation of remedial classes, etc.). | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji | pl |
dc.relation.ispartofseries | Seria Naukowa - Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji;7 | - |
dc.subject | uczniowie z doświadczeniem migracji | pl |
dc.subject | inkluzja | pl |
dc.subject | działania metodyczne | pl |
dc.subject | students with a migrant background | pl |
dc.subject | inclusion | pl |
dc.subject | methodical activities | pl |
dc.title | Różnorodność i inkluzja w edukacji - wybrane aspekty wspierania uczniów z doświadczeniem migracji | pl |
dc.title.alternative | Diversity and inclusion in education – selected aspects of supporting students with migration experience | pl |
dc.type | Book chapter | pl |
dc.description.Email | Anna Młynarczuk-Sokołowska: a.mlynarczuk-sokolowska@uwb.edu.pl | pl |
dc.description.Affiliation | Anna Młynarczuk-Sokołowska - Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Nauk o Edukacji | pl |
dc.description.Affiliation | Katarzyna Szostak-Król - Szkoła Podstawowa nr 26 w Białymstoku | pl |
dc.description.firstpage | 278 | pl |
dc.description.lastpage | 287 | pl |
dc.identifier.citation2 | Różnorodność i inkluzja w edukacji - wybrane aspekty wspierania uczniów z doświadczeniem migracji | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki/Rozdziały (WNoE) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
A_Mlynarczuk-Sokolowska_K_Szostak-Krol_Roznorodnosc_i_inkluzja_w_edukacji.pdf | 72,14 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)