REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/8336
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorStopczańska, Dominika-
dc.date.accessioned2019-10-03T09:32:13Z-
dc.date.available2019-10-03T09:32:13Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationEastern European Journal of Transnational Relations, Vol. 3, No. 1, 2019, p. 53-66pl
dc.identifier.issn2544-9214-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/8336-
dc.description.abstractThe changes recently introduced in both European regulations (article 4 of the Regulation (EU) 2017/1001 of the European Parliament and of the Council of 14 June 2017 of the European Union trade mark, article 3 of the Directive (EU) 2015/2436 of the European Parliament and of the Council of 16 December 2015 to approximate the laws of Member State relating to trade marks), as well as in Polish national regulations (article 120 of the ustawa – prawo własności przemysłowej of 30 June 2000 Dz. U. no 49 position 508 with changes) make registering a sound trademark not only possible on the base of its graphical representation (musical score or sonogram) but also its recording. On the one hand, it will make registration easier, but on the other, it will significantly change the nature of the subject of registration. Especially, it will concern signs which could be called musical trademarks. Their recording shall be seen as a kind of process in which each step is created by another person: the creator of the work, its performer and finally producer. What is the most important, each of them has his/her own right, i.e. copyright or related right. The article will present the characteristics of musical trademarks, rights to them vested in their “creators” on the basis of Polish law and the relationships between those rights, including some specifics of musical trademark both as a trademark and musical work.pl
dc.language.isoenpl
dc.publisherPublishing House Temida 2pl
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectmusical trademarkspl
dc.subjectsound trademarkspl
dc.subjectPolish copyright lawpl
dc.subjectrights to artistic performancepl
dc.subjectrights to phonogramspl
dc.titleMusic Trademarks and Their Protection in Trademark and Copyright Lawpl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/eejtr.2019.03.01.04-
dc.description.Emaildominika@stopczanski.plpl
dc.description.BiographicalnotePhD candidate of musicology on the Adam Mickiewicz Univeristy in Poznań, Wydział Historyczny, Instytut Muzykologii; Master of laws and a member of Okręgowa Izba Adwokacka w Poznaniu; associate in Majda Strzyżewska Kancelaria Adwokacka sp. p. in Poznań.pl
dc.description.AffiliationAdam Mickiewicz University in Poznań, Poland, Faculty of Historical Studies, Musicology Institutepl
dc.description.referencesBarta, J., & Markiewicz, R. (2011). Przedmiot prawa autorskiego [Subject of Copyright]. In: J. Barta, R. Markiewicz (Eds.). Ustawa o Prawie autorskim i prawach Pokrewnych. Komentarz (pp. 3-124) wyd. V. Warszawa: Wolters Kluwers.pl
dc.description.referencesBreuneis R., Musical Work Copyright for the Era of Digital Sound Technology: Looking Beyond Composition and Performance. Washington DS: The Georg Washington Law Faculty Publications & Other Works.pl
dc.description.referencesCampbell, M. (2001) Timbre. In: Oxford Music Online. Grove Music Online (http://www.oxfordmusiconline.com/). https://doi.org/10.1093/gmo/9781561592630.article.27973.pl
dc.description.referencesGhazal, N. (2012). Problem relacji pomiędzy majątkowymi prawami autorskimi a prawami pokrewnymi [The Issue of Relationships Between the Author's Economic Rights and Related Rights]. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prace z prawa własności intelektualnej, 116 (2), 5-16.pl
dc.description.referencesKępiński, J. (2015). Czy znak towarowy może być utworem [Can a trademark be copyright protected?]. Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny, 77, (2),177-191. https://doi.org/10.14746/rpeis.2015.77.2.12.pl
dc.description.referencesKurosz, K. (2015). Artystyczne wykonanie jako przedmiot ochrony – uwagi na tle najnowszego orzecznictwa sądowego [Artistic Performance as the Object of Protection. Remarks Against the Background of the Latest Case Law]. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prace z prawa własności intelektualnej, 130 (4), 26-45.pl
dc.description.referencesMania, G. (2016). Plagiat Muzyczny [Plagiarism in Music]. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego Prace z prawa własności intelektualnej, 133(3), 54-69.pl
dc.description.referencesNettl, B. (2014). Music. In: Oxford Music Online. Grove Music Online. https://doi.org/10.1093/gmo/9781561592630.article.40476.pl
dc.description.referencesSewerynik, A. (2013). Ochrona elementów składowych utworu muzycznego [The Copyright Protection of the Components of Musical Works]. Przegląd Ustawodawstwa Gospodarczego, 776, (2), 21-32.pl
dc.description.referencesTagg, Ph. (1982). Analysing popular music. Popular Music, 2, 37-67.pl
dc.identifier.eissn2544-9737-
dc.description.volume3-
dc.description.number1-
dc.description.firstpage53pl
dc.description.lastpage66pl
dc.identifier.citation2Eastern European Journal of Transnational Relationspl
dc.identifier.orcid0000-0003-2184-9946-
Występuje w kolekcji(ach):Eastern European Journal of Transnational Relations, 2019, Vol. 3, No. 1

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
EEJTR (2019) Vol. 3 No. 1 Dominika Stopczanska.pdf225,01 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons