REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/8104
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorBiałomyzy, Jerzy-
dc.date.accessioned2019-07-18T10:43:38Z-
dc.date.available2019-07-18T10:43:38Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationLogos - filozofia słowa. Szkice o pograniczach języka, filozofii i literatury, pod redakcją naukową Krzysztofa Andruczyka, Ewy Gorlewskiej, Krzysztofa Korotkicha, s. 241-248pl
dc.identifier.isbn978-83-86064-46-5-
dc.identifier.issn2450-1913-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/8104-
dc.description.abstractArtykuł omawia możliwość zastosowania gier jako nowoczesnego środka edukacji. Zwraca uwagę na wartość interakcji jako metody skutecznej w nauczaniu dzieci i młodzieży, na wyższość wyniku gry nad tradycyjną oceną szkolną. Na przykładzie różnego typu gier ukazuje ich wartość edukacyjną, jednocześnie też mówi o tych, które są bezwartościowe jako pomoc edukacyjna. Zwraca uwagę na lukę w rynku gier edukacyjnych dotyczących nauczania języka polskiego.pl
dc.description.abstractThis article tackles the potential use of games as a modern measure of education, with reference to the latest research in the field. It is also focused on the value of interaction as a vial method of teaching children and adolescents and how the game result is superior to traditional school grading system. Taking various game genres as an example, this paper shows their educational perks, while pointing out which games are potentially devoid of such qualities. It draws attention to the lack of proper educational games on the market that would cater to teaching Polish language.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherInstytut Filologii Polskiej, Wydział Filologiczny, Uniwersytet w Białymstokupl
dc.relation.ispartofseriesBiałostocka Kolekcja Filologiczna. Studia;nr 2-
dc.subjecttechnologiapl
dc.subjectgrapl
dc.subjectgrywalizacjapl
dc.subjectkontrowersjepl
dc.subjecttechnologypl
dc.subjectgamespl
dc.subjectgamificationpl
dc.subjectcontroversypl
dc.titleGry jako nowa forma edukacjipl
dc.title.alternativeGames as a new form of educationpl
dc.typeBook chapterpl
dc.description.BiographicalnoteJerzy Białomyzy – magister, doktorant w Zakładzie Gramatyki, Semantyki i Pragmatyki Współczesnego Języka Polskiego, Instytut Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Zainteresowania badawcze: pragmatyka językoznawcza, retoryka, język propagandy politycznej, gry edukacyjne, neuroterapia.pl
dc.description.AffiliationUniwersytet Warszawskipl
dc.description.referencesKomorowska H., Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa 2005, s. 61.pl
dc.description.referencesMochocka A., Mierzalny wynik gry (w kontekście analizy książek-gier), „Homo Ludens” 2010, nr 1 (2), s. 107‒120.pl
dc.description.referencesMuszyński B., Wstęp do paragrafowego świata, „Masz Wybór” 2010, nr 1, s. 7‒9.pl
dc.description.referencesZichermann G., Ch. Cunningham, Gamification by Design. Implementing Game Mechanics in Web and Mobile Apps, Sebastpol 2011.pl
dc.description.referencesLorenc J., Prof. S. Jonaliści atakują, „CD ACTION” 2011, nr 2, s. 94.pl
dc.description.referencesAssassins Creed, Ubisoft, Montreal 2007.pl
dc.description.referencesColobot, Epsitec 2001.pl
dc.description.referencesReign: Conflict of Nations, lesta Studio 2009.pl
dc.description.referencesSricibblenauts, 5th Cell, 2009.pl
dc.description.referencesUprising 44, DMD Enterprise 2012.pl
dc.description.referencesBiuletyn Informacji Publicznej online: bip.men.gov.pl/men_bip/dziennik_urzedowy/dz_3_02_tab_9.htm, dostęp: 25.03.2017 r.pl
dc.description.referencesSerce Zimy, online: sercezimy.pl, dostęp: 25.03.2017 r.pl
dc.description.firstpage241pl
dc.description.lastpage248pl
dc.identifier.citation2Logos - filozofia słowa. Szkice o pograniczach języka, filozofii i literaturypl
dc.conferenceII Konferencja Naukowa "Słowozofia", 27 maja 2015pl
Występuje w kolekcji(ach):II Konferencja Naukowa "Słowozofia", 27 maja 2015

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
J_Bialomyzy_Gry_jako_nowa_forma_edukacji.pdf404,64 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)