REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/7995
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorNawracaj-Grygiel, Kinga-
dc.date.accessioned2019-06-17T12:32:38Z-
dc.date.available2019-06-17T12:32:38Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationWspółczesne problemy ekonomiczne w badaniach młodych naukowców. T. 3, Analizy makro- i mezoekonomiczne, redakcja naukowa: Ewa Gruszewska, Małgorzata Roszkowska, s. 150-158pl
dc.identifier.isbn978-83-917772-9-9-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/7995-
dc.description.abstractCel – Celem artykułu było przedstawienie roli koncepcji budowania marki pracodawcy w zarządzaniu talentami w organizacji. Metodyka badania – W realizacji założonego celu posłużono się charakterystyką koncepcji budowania marki pracodawcy na podstawie światowej literatury w tym obszarze i opisano, w jaki sposób przyczynia się ona do efektywnego zarządzania pracownikami, którzy są obdarzeni wyjątkowymi zdolnościami. Wynik – Przeprowadzona analiza wykazała dodatnią korelację między wprowadzonymi elementami marki pracodawcy a sprawnością zarządzania talentami. Oryginalność/wartość – Współczesna gospodarka światowa jest postrzegana jako dynamicznie zmieniająca się, a warunki funkcjonowania przedsiębiorstw są charakteryzowane jako turbulentne. Ekonomiści wskazują na wysokie znaczenie kapitału ludzkiego dla zdobywania przewag konkurencyjnych, jednakże badacze wskazują również na niedobór talentów, które budują wartość przedsiębiorstwa i decydują o jego sukcesie.pl
dc.description.abstractGoal – The main goal was to present the importance of employer branding in the talent management strategy. Research methodology – The research methodology is based on international literature review, that shows how the employer branding effectively supports the implementation of talent management strategy. Score – The result of the analysis is that there is a positive connection between the elements of employer branding and talent management – it helps in recruitment process of valuable employees and reduces the retention within the company. Originality /value – The global economy is described as the dynamically changing and highly competitive. Economists states that the human capital is the main factor of success. Unfortunately, in the same time, we can observe the lack of talents in the market. The employer branding is an interesting and comprehensive approach that is not s typical one when it comes to talent management strategy but it emphasizes the importance of this area of managing the valuable employees.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherPolskie Towarzystwo Ekonomiczne. Oddziałpl
dc.subjecttalentpl
dc.subjectmarka pracodawcypl
dc.subjectzarządzaniepl
dc.subjecttalentpl
dc.subjectemployer brandingpl
dc.subjectmanagementpl
dc.titleBudowanie marki pracodawcy w kontekście zarządzania talentami w organizacjipl
dc.title.alternativeEmployer branding strategy as a part of talent managementpl
dc.typeBook chapterpl
dc.identifier.doi10.15290/wpewbmn3.2019.11-
dc.description.AffiliationUniwersytet Ekonomiczny w Krakowiepl
dc.description.referencesAmbler T., Barrow S., The employer brand, “Journal of Brand Management”, 1996, vol. 4.pl
dc.description.referencesApp S., Merk J., Buttgen M., Employer Branding: Sustainable HRM as a Competitive Advantage in the Market for High-Quality Employees, “Management Review”, 2012, vol. 23.pl
dc.description.referencesBackhaus K., Tikoo S., Conceptualizing and researching employer branding, “Career Development International”, 2004, vol. 9, iss. 5.pl
dc.description.referencesBali M., Dixti S., Employer Brand Building for Effective Talent Management, “International Journal of Applied Sciences and Management”, 2016, vol. 2, iss.1.pl
dc.description.referencesBorn, N., Kang, S., What are Best Practices in the Space of Employer Branding that Enable Organizations Attract and Retain the Best Talent?, Cornell University, ILR School, 2015.pl
dc.description.referencesBuchelt B.I., Strategiczne aspekty zarządzania talentami, [w:] Zarządzanie talentami w organizacji, A. Pocztowski (red.), Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2016.pl
dc.description.referencesCheloha R., Swain J., Talent management system key to effective succession planning, “Canadian HR Reporter”, 2007, vol. 18pl
dc.description.referencesCutt M., Davis T., Flynn N., Mowl P., Orme S., Ewaluacja talentu. Nowa strategia zarządzania talentami w organizacji, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2010.pl
dc.description.referencesFarndale E., Scullion H., Sparrow P., The role of the corporate HR function in global talent management, “Journal of World Business”, 2009, vol. 45.pl
dc.description.referencesFlorida R., The flight of the creative class. The New Global Competition for Talent, Harper Business, 2004.pl
dc.description.referencesGrodzicki J., Talent w przedsiębiorstwie opartym na wiedzy, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2011pl
dc.description.referencesLevy F., Murnane R., The New Division of Labor, Princeton University Press, New York 2004.pl
dc.description.referencesLewis R.E., Hecman R.J., Talent management: A critical review, “Human Resource Review”, 2006, vol. 16pl
dc.description.referencesManaging Talent Crisis in Global Manufacturing, Deloitte Research, 2007.pl
dc.description.referencesMandhanya Y., Shah M., Employer branding – a tool for talent management, “Global Management Review”, 2010, vol. 4.pl
dc.description.referencesMihacea A.D., Employer Branding and Talent Management in the Digital Age, “Management Dynamics in the Knowledge Economy”, 2017, vol. 5.pl
dc.description.referencesMiś A., Pocztowski A., Istota talentu i zarządzania talentami, [w:] Zarządzanie talentami w organizacji, A. Pocztowski (red.), Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2016.pl
dc.description.referencesNordstrom K., Ridderstrale J., Funky business. Talent makes capital dance, BookHouse Publishing, Stockholm 2000.pl
dc.description.referencesRedford K., Shedding light on talent tactics, “Personnel Today”, 2005, vol. 26.pl
dc.description.referencesSękowski A., Psychologia zdolności, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.pl
dc.description.referencesTannenbaum A.J., Gifted Children: Psychological and Educational Perspectives, Macmillan, New York 1983.pl
dc.description.referencesThe most desired employers survey, Catalyst Solutions, 2015.pl
dc.description.firstpage150pl
dc.description.lastpage158pl
dc.identifier.citation2Współczesne problemy ekonomiczne w badaniach młodych naukowców. T. 3, Analizy makro- i mezoekonomicznepl
dc.conferenceII Konferencja Naukowa "Współczesne problemy ekonomiczne w badaniach młodych naukowców", 24 maja 2018pl
Występuje w kolekcji(ach):II Konferencja Naukowa "Współczesne problemy ekonomiczne w badaniach młodych naukowców", 24 maja 2018

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
K_Nawracaj-Grygiel_Budowanie_marki_pracodawcy.pdf2,01 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)