REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/7750
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorBarski, Kamil-
dc.date.accessioned2019-04-24T07:43:50Z-
dc.date.available2019-04-24T07:43:50Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationBiałostockie Studia Literaturoznawcze, nr 12, 2018, s. 107-122pl
dc.identifier.issn2082-9701-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/7750-
dc.description.abstractThe article analyzes and interprets a very important poem by Zbigniew Herbert – Mama from Struna światła (1956). While the work seems to deal with the poet’s personal experience, it can also be read as the universal human immersion in intimacy and separation. The very subtitle of the poem conveys its main assumption. Herbert depicts the relationship with mother as a specific conflict of expectations, in which love possesses and appropriates. The true affection requires approval for independence; unity – paradoxically – requires approval for otherness.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectpoetrypl
dc.subjectinterpretationpl
dc.subjectfamily relationspl
dc.subjectmotherpl
dc.subjectsonpl
dc.title„Myślałem: nigdy się nie zmieni” – konflikt oczekiwań w Mamie Zbigniewa Herbertapl
dc.title.alternative“I Thought: Things Will Always Be the Same”. The Conflict of Expectations in Mama by Zbigniew Herbertpl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/bsl.2018.12.07-
dc.description.Emailkamil.barski@hotmail.compl
dc.description.BiographicalnoteKamil Barski, student III roku filologii polskiej na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Pasjonuje się przede wszystkim literaturą XIX i XX wieku (szczególnie jej wątkami romantyczno-antyklasycystycznymi), swój obszar zainteresowań poszerza również o kwestie edytorsko-wydawnicze (np. poprzez działalność w studenckim kole edytorskim „Wyjustowani”).pl
dc.description.AffiliationWydział Filologiczny. Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniupl
dc.description.referencesCieński Andrzej (2012), Interpretacja utworów Zbigniewa Herberta, Wrocław: Oficyna Wydawnicza Atut.pl
dc.description.referencesHerbert Zbigniew (1994), Struna światła, Wrocław: Wydawnictwo Dolnośląskie.pl
dc.description.referencesMikołajczak Małgorzata (2013), Pomiędzy końcem a apokalipsą. O wyobraźni poetyckiej Zbigniewa Herberta, Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.pl
dc.description.referencesMikołajczak Małgorzata (2004), „W cieniu heksametru”. Interpretacje wierszy Zbigniewa Herberta, Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski. Oficyna Wydawnicza.pl
dc.description.referencesNajder Zdzisław (1956), O poezji Zbigniewa Herberta, „Twórczość”, nr 9.pl
dc.description.referencesPędziński Zbigniew (1957), Gniotąca lekkość pozoru..., w: Z. Pędziński, Dalecy i bliscy. Szkice literackie, Poznań: Pallottinum.pl
dc.description.referencesSiedlecka Joanna (2005), Pan od poezji. O Zbigniewie Herbercie, Warszawa: Prószyński i S-ka.pl
dc.description.referencesWyka Kazimierz (1977), Składniki świetlnej struny, w: K. Wyka, Rzecz wyobraźni, Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.pl
dc.description.referencesŻebrowski Rafał (2011), Zbigniew Herbert: „Kamień na którym mnie urodzono”, Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.pl
dc.description.number12-
dc.description.firstpage107pl
dc.description.lastpage122pl
dc.identifier.citation2Białostockie Studia Literaturoznawczepl
dc.identifier.orcid0000-0002-1971-5300-
Występuje w kolekcji(ach):Białostockie Studia Literaturoznawcze, 2018, nr 12

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
BSL_12_2018_K_Barski_Myslalem_nigdy_sie_nie_zmieni.pdf138,65 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)