Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/7750
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Barski, Kamil | - |
dc.date.accessioned | 2019-04-24T07:43:50Z | - |
dc.date.available | 2019-04-24T07:43:50Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.citation | Białostockie Studia Literaturoznawcze, nr 12, 2018, s. 107-122 | pl |
dc.identifier.issn | 2082-9701 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/7750 | - |
dc.description.abstract | The article analyzes and interprets a very important poem by Zbigniew Herbert – Mama from Struna światła (1956). While the work seems to deal with the poet’s personal experience, it can also be read as the universal human immersion in intimacy and separation. The very subtitle of the poem conveys its main assumption. Herbert depicts the relationship with mother as a specific conflict of expectations, in which love possesses and appropriates. The true affection requires approval for independence; unity – paradoxically – requires approval for otherness. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.subject | poetry | pl |
dc.subject | interpretation | pl |
dc.subject | family relations | pl |
dc.subject | mother | pl |
dc.subject | son | pl |
dc.title | „Myślałem: nigdy się nie zmieni” – konflikt oczekiwań w Mamie Zbigniewa Herberta | pl |
dc.title.alternative | “I Thought: Things Will Always Be the Same”. The Conflict of Expectations in Mama by Zbigniew Herbert | pl |
dc.type | Article | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/bsl.2018.12.07 | - |
dc.description.Email | kamil.barski@hotmail.com | pl |
dc.description.Biographicalnote | Kamil Barski, student III roku filologii polskiej na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Pasjonuje się przede wszystkim literaturą XIX i XX wieku (szczególnie jej wątkami romantyczno-antyklasycystycznymi), swój obszar zainteresowań poszerza również o kwestie edytorsko-wydawnicze (np. poprzez działalność w studenckim kole edytorskim „Wyjustowani”). | pl |
dc.description.Affiliation | Wydział Filologiczny. Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu | pl |
dc.description.references | Cieński Andrzej (2012), Interpretacja utworów Zbigniewa Herberta, Wrocław: Oficyna Wydawnicza Atut. | pl |
dc.description.references | Herbert Zbigniew (1994), Struna światła, Wrocław: Wydawnictwo Dolnośląskie. | pl |
dc.description.references | Mikołajczak Małgorzata (2013), Pomiędzy końcem a apokalipsą. O wyobraźni poetyckiej Zbigniewa Herberta, Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. | pl |
dc.description.references | Mikołajczak Małgorzata (2004), „W cieniu heksametru”. Interpretacje wierszy Zbigniewa Herberta, Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski. Oficyna Wydawnicza. | pl |
dc.description.references | Najder Zdzisław (1956), O poezji Zbigniewa Herberta, „Twórczość”, nr 9. | pl |
dc.description.references | Pędziński Zbigniew (1957), Gniotąca lekkość pozoru..., w: Z. Pędziński, Dalecy i bliscy. Szkice literackie, Poznań: Pallottinum. | pl |
dc.description.references | Siedlecka Joanna (2005), Pan od poezji. O Zbigniewie Herbercie, Warszawa: Prószyński i S-ka. | pl |
dc.description.references | Wyka Kazimierz (1977), Składniki świetlnej struny, w: K. Wyka, Rzecz wyobraźni, Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy. | pl |
dc.description.references | Żebrowski Rafał (2011), Zbigniew Herbert: „Kamień na którym mnie urodzono”, Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy. | pl |
dc.description.number | 12 | - |
dc.description.firstpage | 107 | pl |
dc.description.lastpage | 122 | pl |
dc.identifier.citation2 | Białostockie Studia Literaturoznawcze | pl |
dc.identifier.orcid | 0000-0002-1971-5300 | - |
Występuje w kolekcji(ach): | Białostockie Studia Literaturoznawcze, 2018, nr 12 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
BSL_12_2018_K_Barski_Myslalem_nigdy_sie_nie_zmieni.pdf | 138,65 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)