REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/7151
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorStaśkiewicz, Katarzyna-
dc.date.accessioned2018-11-23T10:59:07Z-
dc.date.available2018-11-23T10:59:07Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationWspółczesne problemy ekonomiczne w badaniach młodych naukowców. T. 2, Zarządzanie organizacją, finanse i inwestycje, redakcja naukowa: Ewa Gruszewska,Anna Matel, Ewa Kuzionko-Ochrymiuk, s. 154-161pl
dc.identifier.isbn978-83-917772-8-2-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/7151-
dc.description.abstractWykluczenie fałszerstwa dzieła sztuki jest niezwykle istotne dla potencjalnego inwestora, kiedy inwestycja w dzieło sztuki stanowi lokatę kapitału. Taka inwestycja jest jedną z bezpieczniejszych form lokowania kapitału, gdyż w większości przypadków, w razie sprzedaży, kolekcjoner odzyska ulokowane środki. Nie można jednoznacznie określić ilości sfałszowanych dzieł, które istnieją w obrocie, z tego też powodu wykonanie ekspertyzy przed zakupem dzieła sztuki jest niezmiernie ważną kwestią. Błędna ekspertyza autentyczności dzieła sztuki powoduje powstanie odpowiedzialności po stronie wydającego konkretną opinie. Przedstawienie rodzaju umowy zawartej między stronami oraz określenie intencji stron przy zawieraniu umowy jest zasadne przy wskazaniu prawidłowego reżimu odpowiedzialności – odpowiedzialności deliktowej i kontraktowej. Niniejszy artykuł ma na celu przybliżenie tematu fałszerstw dzieł sztuki oraz wskazanie jak ważna dla inwestorów jest potwierdzona oryginalność dzieła.pl
dc.description.abstractThe exclusion of artwork counterfeiting is extremely important for a potential investor when investing in a work of art is a capital investment. Such an investment is one of the safer forms of investing, as in most cases the collector will recover the funds in the case of sale. It is not possible to clearly identify the amount of falsified works that are traded, and for that reason making an expert before purchasing a work of art is an extremely important issue. Incorrect expertise in the authenticity of a work of art gives rise to liability on the part of a given opinion. This article is intended to provide an insight into the subject of artwork counterfeiting and to show how important it is for investors to confirm the originality of a work.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherPolskie Towarzystwo Ekonomiczne. Oddziałpl
dc.subjectsztukapl
dc.subjectinwestycje w dzieła sztukipl
dc.subjectart bankingpl
dc.subjectfałszerstwa dzieł sztukipl
dc.subjectartpl
dc.subjectinvestment in artpl
dc.subjectworks of artpl
dc.titleProblem autentyczności dzieł sztuki na tle inwestycji w dzieła sztukipl
dc.title.alternativeThe problem of the authenticity of works of art on the basis of investment in works of artpl
dc.typeBook chapterpl
dc.description.AffiliationPolitechnika Częstochowskapl
dc.description.referencesDefinicja sztuki, [w:] Wstęp do historii sztuki, Polskie Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1973.pl
dc.description.referencesDrela M., Odpowiedzialność kontraktowa za sporządzenie wadliwej opinii o autentyczności dzieła, [w:] Rynek sztuki. Aspekty prawne, Kowalski W., Zalasińska K. (red.), Wydawnictwo Lex, Warszawa 2011.pl
dc.description.referencesDziawgo L., Private banking. Bankowość dla zamożnych klientów, Oficyna Ekonomiczna Wolters Kluwer Polska, Kraków 2006.pl
dc.description.referencesEstreicher K., Historia sztuki w zarysie, Polskie Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1990.pl
dc.description.referencesFałszerz, który kochał oryginały-David Stein, https://zabytkoznawcy.wordpress.com/2013/08/07/falszerz-ktory-kochal-oryginaly-david-stein/ (data wejścia: 20.05.2017).pl
dc.description.referencesFinkel J., The story of the original and the greatest sale of works by artists including Picasso and Matisse, http://old.theartnewspaper.com/articles/The-story-of-theoriginal-and-greatest-art-fund/33141 (data wejścia: 20.05.2017).pl
dc.description.referencesFizek R., Gajewski M., Art Banking w Polsce to fikcja?, http://www.karierawfinansach.pl/w-branzy/artykul/art-banking-w-polsce-to-fikcja (data wejścia: 20.05.2017).pl
dc.description.referencesFundusze inwestycyjne na rynku sztuki, http://rynekisztuka.pl/2014/01/20/fundusze-inwestycyjne-na-rynku-sztuki/ (data wejścia: 20.05.2017).pl
dc.description.referencesGadomski W., Inwestowanie w emocje, https://www.obserwatorfinansowy.pl/tematyka/rynki-finansowe/inwestowanie-w-emocje/ (data wejścia: 20.05.2017).pl
dc.description.referenceshttp://szczecin.wyborcza.pl/szczecin/1,34959,3117517.html (data wejścia: 20.05.2017).pl
dc.description.referenceshttp://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiasto/1,35636,6289136,Rybak_w_sieci_ekspertyz.html (data wejścia: 20.05.2017).pl
dc.description.referencesKaliński A., Czy warto inwestować w sztukę?, http://biznes.onet.pl/wiadomosci/analizy/analizy-rynku-sztuki/czy-warto-inwestowac-w-sztuke/560pp (data wejścia: 20.05.2017).pl
dc.description.referencesKubalska-Sulkiewicz K., Słownik terminologiczny sztuk pięknych, Polskie Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 2007.pl
dc.description.referencesMarkowski D., Od opinii do ekspertyzy, http://nimoz.pl/upload/wydawnictwa/cenne_bezcenne_utracone/2010_4/06_markowski.pdf (data wejścia: 20.05.2017).pl
dc.description.referencesMiliszkiewicz J., Falsyfikaty w ciągłej sprzedaży, http://www.rp.pl/artykul/99045-Falsyfikaty-w-ciaglej-sprzedazy.html (data wejścia: 20.05.2017).pl
dc.description.referencesNapieralska-Ozga E., Technika kryminalistyczna, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Policji, Szczytno 1995.pl
dc.description.referencesPajek M., Kryminalistyczne badania autentyczności dzieł sztuki, http://www.knmn.us.edu.pl/teksty/nauka/346-dzielasztuki (data wejścia: 20.05.2017).pl
dc.description.referencesPortal Rynek i Sztuka, Z Nowego Yorku do Saragossy-tak działali hiszpańscy fałszerze, http://rynekisztuka.pl/2015/01/21/z-nowego-jorku-do-saragossy-tak-dzialalihiszpanscy-falszerze/ (data wejścia: 20.05.2017).pl
dc.description.referencesStein D., Trzy Picassy przed śniadaniem, Ossolineum, Wrocław 1994.pl
dc.description.referencesStudziński A., Art investing po polsku, publikacja online, https://www.tygodnik przeglad.pl/art-investing-po-polsku/ (data wejścia: 20.05.2017).pl
dc.description.referencesSzafrański W., Certyfikaty dzieł sztuki w Polsce, http://ww1.pwpw.pl/kwartalnik_archiwum.html?id=33&magCid=138 (data wejścia: 20.05.2017).pl
dc.description.referencesSzafrański W., Wpływ falsyfikatów na rynek sztuki. Siła prawa czy jego bezradność?, [w:] Problematyka autentyczności dzieł sztuki na polskim rynku. Teoria – praktyka – prawo, Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów, Warszawa 2012, s. 48.pl
dc.description.referencesSzczekała A., Fałszerstwa dzieł sztuki – zagadnienia prawnokarne, Wydawnictwo Lex, Warszawa 2012.pl
dc.description.firstpage154pl
dc.description.lastpage161pl
dc.identifier.citation2Współczesne problemy ekonomiczne w badaniach młodych naukowców. T. 2, Zarządzanie organizacją, finanse i inwestycjepl
dc.conferenceKonferencja Naukowa "Współczesne problemy ekonomiczne w badaniach młodych naukowców", 22 maja 2017pl
Występuje w kolekcji(ach):I Konferencja Naukowa "Współczesne problemy ekonomiczne w badaniach młodych naukowców", 22 maja 2017

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
K_Staskiewicz_Problem_autentycznosci_dziel_sztuki_na_tle_inwestycji_w_dziela_sztuki.pdf1,62 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)