REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/7132
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorGaweł, Wioleta-
dc.date.accessioned2018-11-21T11:41:02Z-
dc.date.available2018-11-21T11:41:02Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationWspółczesne problemy ekonomiczne w badaniach młodych naukowców. T. 1, Wzrost, rozwój i polityka gospodarcza, redakcja naukowa: Ewa Gruszewska, Kinga Karpińska, Anna Protasiewicz, s. 196-206pl
dc.identifier.isbn978-83-917772-7-5-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/7132-
dc.description.abstractProblematyka komercjalizacji badań naukowych jest przedmiotem coraz burzliwszych dyskusji w kontekście podejmowania działań służących zwiększaniu możliwości współpracy nauki z sektorem biznesowym. Argumentowane jest to wpływem na wzrost poziomu innowacyjności gospodarki, pod którym to względem Polska bardzo słabo wypada na tle Europy. Drugim istotnym argumentem, podejmowanym przez propagatorów komercjalizacji nauki, jest zwiększenie użyteczności praktycznej jednostek naukowych, co budzi kontrowersje niektórych środowisk. Autorka w swoim referacie podejmie aspekt związany z pojawiającymi się dylematami postępującego procesu przybliżania nauki do sektora biznesowego. Problemy te swoje piętno mogą odcisnąć na jakości badań, roli badaczy, a także na funkcji podmiotów akademickich w przestrzeni gospodarczej.pl
dc.description.abstractThe issue of commercialization of scientific research is increasingly discussed in the context of undertaking activities aimed at increasing the possibilities of cooperation between science and the business sector. This is argued to influence the growth of the level of innovativeness of the economy, under which criterion Poland is very weak against Europe. Another important argument made by promoters of commercialization of science is to increase the practical usefulness of scientific units, which raises the controversy of some circles. The author in her paper will tackle t he emerging d ilemmas of the ongoing process of bringing science closer to the business sector. These problems can leave a mark on the quality of research, the role of researchers, and on the role of academic bodies in the business environment.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherPolskie Towarzystwo Ekonomiczne. Oddziałpl
dc.subjectkomercjalizacja naukipl
dc.subjectB+Rpl
dc.subjectwspółpracapl
dc.subjectcommercialization of sciencepl
dc.subjectR & Dpl
dc.subjectcooperationpl
dc.titleKomercjalizacja badań naukowych pomiędzy powinnością a niezależnością naukipl
dc.title.alternativeCommercialization of scientific research – between necessity and independent sciencepl
dc.typeBook chapterpl
dc.description.AffiliationUniwersytet Ekonomiczny w Krakowiepl
dc.description.referencesBurt R. S., The Network Structure of Social Capital, „Research in Organizational Behavior”, 2000, no. 2, s. 345-423.pl
dc.description.referencesTushman M. L., Special Boundary Roles in the Innovation Process, „Administrative Science”, 1997, vol. 22, no. 4.pl
dc.description.referencesDominik W., Współpraca i transfer wiedzy pomiędzy przedsiębiorstwami a ośrodkami akademickimi, [w:] Nauka i szkolnictwo wyższe, D. Dziewaluk (red.), Studia Biura Analiz Sejmowych, Kancelaria Sejmu, Warszawa 2013.pl
dc.description.referencesKamela-Sowińska A., Komercjalizacja własności intelektualnej. Problemy i bariery, „Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia”, 2016, nr 1 (79).pl
dc.description.referencesKomercjalizacja B+R dla praktyków, wyd. 2, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Warszawa 2013.pl
dc.description.referencesMurray F., Innovation as Co-Evolution of Scientific and Technological Networks: Exploring Tissue Engineering, „Research Policy”, 2002, vol. 31, s. 1389-1403.pl
dc.description.referencesPowell W., Owen-Smith J., Universities as Creators and Retailers of Intellectual Property, [in:] To Profit or Not to Profit, B. Weisbrod (ed.), Cambridge University Press, Cambridge 1998.pl
dc.description.referencesNowak P., Uniwersytet z o.o., „Kronos”, 2016, nr 3.pl
dc.description.referencesPowell W., Neither Market nor Hierarchy: Network Forms of Organization, „Research in Organizational Behavior”, 1990, no. 12.pl
dc.description.referencesPoznańska K., Transfer wiedzy i technologii z podmiotów naukowych do gospodarki polskiej, [w:] Zarządzanie w szkołach wyższych i innowacje w gospodarce, T. Wawak (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2016.pl
dc.description.referencesSztompka P., Uniwersytet współczesny: zderzenie dwóch kultur, [w:] Idea uniwersytetu – reaktywacja, P. Sztompka, K. Matuszek (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2014.pl
dc.description.referencesZontek W., Czy badania mają być inspirowane przede wszystkim ciekawością, chęcią poznania, czy tylko potrzebami rynku?, [w:] Idea uniwersytetu – reaktywacja, P. Sztompka, K. Matuszek (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2014.pl
dc.description.referenceshttp://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/R_%26_D_ expenditure#Further_Eurostat_information (data wejścia: 02.05.2017).pl
dc.description.firstpage196pl
dc.description.lastpage206pl
dc.identifier.citation2Współczesne problemy ekonomiczne w badaniach młodych naukowców. T. 1, Wzrost, rozwój i polityka gospodarczapl
dc.conferenceKonferencja Naukowa "Współczesne problemy ekonomiczne w badaniach młodych naukowców", 22 maja 2017pl
Występuje w kolekcji(ach):I Konferencja Naukowa "Współczesne problemy ekonomiczne w badaniach młodych naukowców", 22 maja 2017

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
W_Gawel_Komercjalizacja_badan_naukowych_pomiedzy_powinnoscia_a_niezaleznoscia_nauki.pdf1,82 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)