REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/6584
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorMłynarczuk-Sokołowska, Anna-
dc.date.accessioned2018-05-22T12:14:43Z-
dc.date.available2018-05-22T12:14:43Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationSocial Contexts of Child Development, editors Janina Uszyńska-Jarmoc, Barbara Dudel, Białystok 2013, s. 135-158pl
dc.identifier.issn978-83-61209-90-4-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/6584-
dc.description.abstractThe purpose of this article is to present the idea of intercultural education as a lifelong process and to indicate the practical possibilities of its implementation. Three educational initiatives, which the author designed conceptually and practically, are discussed in reference to the premises of lifelong intercultural education and to the studies on attitudes to ‘otherness.’ The initiatives are: the Programme for the Development of Sensitivity Toward Otherness The Adventures of the Other, as well as two educational projects Towards Ethnic Diversity and Immortalize Atlantis. The abovementioned ventures aim at meeting the needs of the residents of the Podlasie region, taking into consideration the character of the pre-school and school environments in the region. The initiatives are examples of the implementation of intercultural education through innovative, based on active participation teaching methods.pl
dc.description.sponsorshipThe following paper was written as part of PhD research project Intercultural non-formal education in Poland on the example of non-governmental organizations activity subsidized by National Science Centre.pl
dc.language.isoenpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersyteckie Trans Humanapl
dc.subjectmulticulturalismpl
dc.subjectinterculturalismpl
dc.subjectlifelong intercultural educationpl
dc.subjectintercultural education project and programmepl
dc.subjectactivating methodspl
dc.titleIntercultural Education: from Theory to Practicepl
dc.typeBook chapterpl
dc.description.Emaila.mlynarczuk-sokolowska@uwb.edu.plpl
dc.description.AffiliationUniwersytet w Białymstoku, Wydział Pedagogiki i Psychologiipl
dc.description.referencesGolka M. (2010), Imiona wielokulturowości, Warszawa.pl
dc.description.referencesGrzybowski P. P. (2009), Edukacja europejska – od wielokulturowości ku wielokulturowości, Kraków.pl
dc.description.referencesGrzybowski P. P. (2008), Edukacja międzykulturowa – przewodnik. Pojęcia – literatura – adresy, Kraków.pl
dc.description.referencesJasińska-Kania A. K., Staszyńska M. (2009), Diagnoza postaw młodzieży województwa podlaskiego wobec odmienności kulturowej, Białystok.pl
dc.description.referencesLewowicki T. (2000), W poszukiwaniu modelu edukacji międzykulturowej, [in:] Edukacja międzykulturowa w Polsce i na świecie, T. Lewowicki, E. Ogrodzka-Mazur, A. Szczurek-Boruta (eds.), Katowice.pl
dc.description.referencesMaj B. (2005), Podstawowe środowiska wychowawcze wobec idei edukacji międzykulturowej, [in:] Wielokulturowość – międzykulturowość obszarami edukacyjnych odniesień, A. Szerląg (ed.), Kraków.pl
dc.description.referencesNikitorowicz J. (2009), Edukacja regionalna i międzykulturowa, Warszawa.pl
dc.description.referencesNikitorowicz J. (2003-2004), Edukacja międzykulturowa [in:] Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, T. Pilch (ed.), t. 1, Warszawa.pl
dc.description.referencesNikitorowicz J. (2005), Kreowanie tożsamości dziecka. Wyzwania edukacji międzykulturowe, Warszawa.pl
dc.description.referencesNikitorowicz J. (1999), Projektowanie edukacji międzykulturowej w perspektywie demokracji i integracji europejskiej, [in:] Edukacja międzykulturowa w wymiarze instytucjonalnym, J. Nikitorowicz, M. Sobecki (eds.), Białystok.pl
dc.description.referencesNikitorowicz J. (2005), Próba określenia przedmiotu edukacji międzykulturowej, [in:] Region – tożsamość – edukacja, J. Nikitorowicz, D. Misiejuk, M. Sobecki (eds.), Białystok.pl
dc.description.referencesNikitorowicz J. (2012), Edukacyjne wyzwania społeczeństwa wielokulturowego w kontekście mitologii kresów wschodnich, [in:] Edukacja w społeczeństwach wielokulturowych, W. Kremień, T. Lewowicki, J. Nikitorowicz (eds.), Warszawa.pl
dc.description.referencesOlbrycht K. (2006), Edukacja wielokulturowa – w kontekście koncepcji kulturowych wymiarów globalizacji Arjuna Appaduraia, [in:] Teorie i modele badań międzykulturowych, T. Lewowicki, A. Szczurek-Boruta, E. Ogrodzka-Mazur (eds.), Cieszyn/Warszawa.pl
dc.description.referencesOgrodzka-Mazur E. (2009), Szanse i bariery edukacji międzykulturowej na pograniczu polsko-czeskim. Przyczynek do obrazu pracy nauczycielskiej, [in:] Społeczne uwarunkowania edukacji międzykulturowej. Problemy praktyki oświatowej, T. Lewowicki, A. Szczurek-Boruta, B. Grabowska (eds.), t. 2, Cieszyn – Toruń – Warszawa.pl
dc.description.referencesSzczurek-Boruta A. (2009), Młodzież jako uczestnik kształcenia ustawicznego – aktualne doświadczenia edukacji międzykulturowej na pograniczu polsko-czeskim, [in:] Kształcenia ustawiczne do wielokulturowości, T. Lewowicki, F. Szloska (eds.), Warszawa – Radom.pl
dc.description.referencesWeigl B. (1999), Stereotypy i uprzedzenia etniczne u dzieci i młodzieży. Studium empiryczne, Warszawa.pl
dc.description.referencesWygotski L. S. (1971), Wybrane prace psychologiczne, Warszawa.pl
dc.description.referencesUczenie Międzykulturowe (2000), Strasburg, Polish edition: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji.pl
dc.description.firstpage135pl
dc.description.lastpage158pl
dc.identifier.citation2Social Contexts of Child Development, editors Janina Uszyńska-Jarmoc, Barbara Dudelpl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (STH)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Intercultural Education.pdf580,8 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)