Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/6557
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Młynarczuk-Sokołowska, Anna | - |
dc.date.accessioned | 2018-05-15T06:50:19Z | - |
dc.date.available | 2018-05-15T06:50:19Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | Culture - Society - Education, no. 1(11) 2017, pp. 139-152 | pl |
dc.identifier.issn | 2300-0422 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/6557 | - |
dc.description.abstract | The main purpose of this paper is the presentation of selected issues regarding the preparation of tutors, teachers, educators and students who are going to work in the education field and in culturally diverse educational spaces. The first part of the article presents this issue, based on the analysis of the literature. The second part includes examples of initiatives which enable the development of intercultural competence pursued by the author of this paper. | pl |
dc.language.iso | en | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Naukowe UAM | pl |
dc.subject | tutor | pl |
dc.subject | teacher | pl |
dc.subject | educator | pl |
dc.subject | intercultural competence | pl |
dc.subject | intercultural education | pl |
dc.subject | educational activities | pl |
dc.subject | culturally diverse group | pl |
dc.title | Tutor, teacher, educator in a culturally diverse space of modern education | pl |
dc.type | Article | pl |
dc.description.Email | a.mlynarczuk-sokolowska@uwb.edu.pl | pl |
dc.description.Affiliation | University of Białystok | pl |
dc.description.references | Błeszyńska K. M. (2011). Dzieci imigrantów i uchodźców jako grupa zagrożona wykluczeniem edukacyjnym. [in:] Pedagogika międzykulturowa wobec wykluczenia społecznego i edukacyjnego, (eds.) T. Lewowicki, A. Szczurek-Boruta, J. Suchodolska . Cieszyn–Warszawa–Toruń, p. 182. | pl |
dc.description.references | Dąbrowa E., Markowska-Manista U. (2010). Przygotowanie nauczycieli do pracy w wielokulturowej rzeczywistości w perspektywie standardów europejskich. [in:] Szkoła i nauczyciele wobec problemów edukacji międzykulturowej, ed. Z. Jasiński. Opole, p. 47. | pl |
dc.description.references | Hofstede G. (2007). Kultury i organizacje. Warszawa 2007. | pl |
dc.description.references | Lewowicki T. (2008). O podstawowych warunkach pomyślnej pracy nauczycieli w sytuacji wielokulturowości. [in: ] Praca nauczyciela w warunkach wielokulturowości – studia i doświadczenia z pogranicza polsko-czeskiego, (eds.) T. Lewowicki, E. Ogrodzka-Mazur, A. Szczurek-Boruta, Toruń, p. 23. | pl |
dc.description.references | Magala S. (2011). Kompetencje międzykulturowe, Warszawa 2011, p. 40. | pl |
dc.description.references | Młynarczuk-Sokołowska A. (2015). Od obcości do inności. Międzykulturowa edukacja nieformalna na przykładzie działań polskich organizacji pozarządowych, Warszawa, pp. 72–78. | pl |
dc.description.references | Młynarczuk-Sokołowska A., Szostak-Król K. (2016). Zrozumieć Innego. Międzykulturowa kompetencja komunikacyjna w procesie uczenia się języka polskiego jako obcego, Białystok 2016, pp. 31. | pl |
dc.description.references | Nasalska E. (1999). Edukacja międzykulturowa w polskiej szkole, „Kwartalnik Pedagogiczny” vol 1, p. 79. | pl |
dc.description.references | Nikitorowicz J. (2002). Edukacja międzykulturowa wobec dylematów kształtowania tożsamości w społeczeństwach wielokulturowych. [in:] Edukacja wobec ładu globalnego, eds. T. Lewowicki, J. Nikitorowicz, J. Pilch, S. Tomiuk. Warszawa, p. 27. | pl |
dc.description.references | Nikitorowicz J. (2010). Współczesny nauczyciel w procesie rewitalizacji wartości i pamięci przeszłości w kreującym się społeczeństwie wielokulturowym. [in:] Szkoła i nauczyciele wobec problemów edukacji międzykulturowej, ed. Z. Jasiński. Opole, p. 29. | pl |
dc.description.references | Szczurek-Boruta A. (2014). O przygotowaniu nauczycieli do pracy w warunkach wielokulturowości, ed. Adam Marszałek, Toruń, p. 77. | pl |
dc.description.references | Zeichner K.M. (1983). Alternative Paradigms of Teacher Education, „Journal of Teacher Education”, vol. XXXIV, cited in: Szczurek-Boruta A. (2014). O przygotowaniu nauczycieli do pracy w warunkach wielokulturowości, Toruń, p. 203. | pl |
dc.description.references | Różnorodność wśród nas, see: https://www.ore.edu.pl/programy-i-projekty-77777/roznorodnosc-wsrod-nas, access date: 2.04.2016. | pl |
dc.description.number | 1(11) | - |
dc.description.firstpage | 139 | pl |
dc.description.lastpage | 152 | pl |
dc.identifier.citation2 | Culture - Society - Education | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Artykuły naukowe (WNoE) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
A_Mlynarczuk-Sokolowska_Tutor_teacher_educator.pdf | 247,52 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)