REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/6439
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorNofikow-Dobrodumow, Ewa-
dc.date.accessioned2018-03-29T10:23:24Z-
dc.date.available2018-03-29T10:23:24Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationBiałostockie Studia Literaturoznawcze, nr 10, 2017, s. 173-189pl
dc.identifier.issn2082-9701-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/6439-
dc.description.abstractThe article is devoted to the 1984 publication entitled Wykaz treści by Krystyna Miłobędzka. The author shows the multi-faceted nature of the poetic subject and the ways of its creation. She finds that liminality is a category which helps to understand the concept of subjectivity in Miłobędzka’s poetry. Additionally, the author focuses on the opposition between language and speech, poetry and reality, writing and experience. But the key aspect of Miłobędzka’s poetry is its “staginess” and its interconnection with the liminality of the subject, the material qualities of her voice and her use of language variations.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectpoetic subjectpl
dc.subjectliminality of subjectpl
dc.subjectstagepl
dc.subjectKrystyna Miłobędzkapl
dc.titleNa scenie poezji. Sposoby konstytuowania podmiotu w Wykazie treści Krystyny Miłobędzkiejpl
dc.title.alternativeOn the Poetic Stage. Ways of Constituting Poetic Voice in Wykaz treści by Krystyna Miłobędzkapl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/bsl.2017.10.11-
dc.description.Emaile.dobrodumow@uwb.edu.pl
dc.description.BiographicalnoteEwa Nofikow-Dobrodumow, doktor, literaturoznawczyni, kulturoznawczyni, adiunkt w Zakładzie Teorii i Antropologii Literatury Uniwersytetu w Białymstoku. Autorka książek: Metafizyczne gospodarstwo Mirona (2001) oraz Polski karnawał. Obrazy obyczajów świątecznych w piśmiennictwie trzech stuleci (od XVII do XIX wieku) (2015). Jej zainteresowania obejmują pogranicza literaturoznawstwa i studiów kulturowych.pl
dc.description.AffiliationWydział Filologiczny, Uniwersytet w Białymstokupl
dc.description.referencesBarańczak Stanisław, Dramatyczna niegramatyczność, w: Wielogłos: Krystyna Miłobędzka w recenzjach, szkicach, rozmowach, red. J. Borowiec, Wrocław: Biuro Literackie, 2012, s. 43–46.pl
dc.description.referencesBiałoszewski Miron, Moje Jakuby znużenia, w: tegoż, Utwory zebrane, t. 1, Warszawa: PIW, 1987, s. 92.pl
dc.description.referencesBogalecki Piotr, Niedorozmowy. Kategoria niezrozumiałości w twórczości Krystyny Miłobędzkiej, Warszawa: Narodowe Centrum Kultury, 2011.pl
dc.description.referencesBorowiec Jarosław, Szare światło. Rozmowy z Krystyną Miłobędzką i Andrzejem Falkiewiczem, Wrocław: Biuro Literackie, 2009, s. 17.pl
dc.description.referencesKarpowicz Tymoteusz, Metafora otwarta, w: Tymoteusz Karpowicz, Andrzej Falkiewicz, Krystyna Miłobędzka, Dwie rozmowy (Oak Park – Puszczykowo – Oak Park), wybór listów i ilustracji oraz wprowadzenie Krystyna Miłobędzka, oprac. i przygotowanie materiałów do druku J. Borowiec, Wrocław: Biuro Literackie, 2011, s. 191–232.pl
dc.description.referencesMiłobędzka Krystyna, Autorska nota o autorce, w: tejże, Gdzie baba siała mak. Gry słowne dla teatru, Wrocław: Biuro Literackie, 2012, s. 183.pl
dc.description.referencesMiłobędzka Krystyna, gubione, w: tejże, Zbierane, gubione 1960–2010, Wrocław: Biuro Literackie, 2010.pl
dc.description.referencesMiłobędzka Krystyna, Między nieporządkiem a porządkiem, w: tejże, W widnokręgu Odmieńca: teatr, dziecko, kosmogonia, Wrocław: Biuro Literackie, 2008, s. 35–43.pl
dc.description.referencesMiłobędzka Krystyna, Wykaz treści, Warszawa: Czytelnik, 1984.pl
dc.description.referencesMiłobędzka Krystyna, Zabawa i teatr, w: tejże, W widnokręgu Odmieńca: teatr, dziecko, kosmogonia, Wrocław: Biuro Literackie, 2008, s. 72–108.pl
dc.description.referencesSzaruga Leszek, Żeby się podarować, w: Wielogłos: Krystyna Miłobędzka w recenzjach, szkicach, rozmowach, red. J. Borowiec, Wrocław: Biuro Literackie, 2012, s. 53–58.pl
dc.description.referencesTurner Victor, Liminalność i gatunki performatywne, w: Rytuał, dramat, święto, spektakl. Wstęp do teorii widowiska kulturowego, red. J.J. MacAloon, przeł. K. Przyłuska-Urbanowicz, posłowie do wyd. pol. W. Dudzik, Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2009, s. 39–74.pl
dc.description.referencesWoolf Virginia, Pani Dalloway, przeł. K. Tarnowska, Kraków: Znak, 2003.pl
dc.description.number10
dc.description.firstpage173pl
dc.description.lastpage189pl
dc.identifier.citation2Białostockie Studia Literaturoznawczepl
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (WFil)
Białostockie Studia Literaturoznawcze, 2017, nr 10

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
BSL_10_2017_E.Nofikow-Dobrodumow_Na_scenie_poezji.pdf174,58 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)