REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/6358
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKarpińska, Kinga-
dc.contributor.authorMatel, Anna-
dc.contributor.authorProtasiewicz, Anna-
dc.date.accessioned2018-03-19T10:47:39Z-
dc.date.available2018-03-19T10:47:39Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.isbn978-83-917772-6-8-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/6358-
dc.language.isoplpl
dc.publisherPolskie Towarzystwo Ekonomiczne Oddział w Białymstokupl
dc.subjectzachowania konsumenckiepl
dc.subjectzachowania konsumenckiepl
dc.subjectkonsumpcjapl
dc.subjectkonsumpcjapl
dc.subjectdziałalność innowacyjnapl
dc.subjectdziałalność innowacyjnapl
dc.subjectinnowacjepl
dc.subjectinnowacjepl
dc.titleKonsument w działalności innowacyjnej przedsiębiorstwpl
dc.typeBookpl
dc.identifier.doi10.24136/eep.mon.2017.1-
dc.description.EmailKinga Karpińska: k.karpinska@uwb.edu.plpl
dc.description.EmailAnna Matel: a.matel@uwb.edu.plpl
dc.description.EmailAnna Protasiewicz: a.protasiewicz@uwb.edu.plpl
dc.description.AffiliationKinga Karpińska - Uniwersytet w Białymstokupl
dc.description.AffiliationAnna Matel - Uniwersytet w Białymstokupl
dc.description.AffiliationAnna Protasiewicz - Uniwersytet w Białymstokupl
dc.description.referencesAbernathy W.J., Utterback J.M. (1978), Patterns of industrial innovation, “Technology Review”, vol. 80, no. 7.pl
dc.description.referencesBadowska S. (2016), Innowacyjność konsumentów seniorów w świetle badań własnych, „Zarządzanie i Finanse. Journal of Management and Finance”, vol. 1.pl
dc.description.referencesBalsano T.J., Goodrich N.E., Lee R.K., Miley J.W., Morse T.F., Roberts D.A. (2008), Identify your innovation Enablers and Inhibitors, “Reasearch Technology Management”, no. 51 (6).pl
dc.description.referencesBarczak B., Walas-Trębacz J. (2007), System informacyjny w procesie innowacyjnym, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.pl
dc.description.referencesBaruk J. (2002), Co utrudnia działalność innowacyjną w małych i średnich przedsiębiorstwach?, [w:] Komputerowo zintegrowane zarządzanie, R. Knosala (red.), Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa.pl
dc.description.referencesBaruk J. (2005), Co pobudza przedsiębiorstwa do wprowadzania innowacji, „Przegląd Organizacji”, nr 7-8.pl
dc.description.referencesBaruk J. (2006), Zarządzanie wiedzą i innowacjami, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.pl
dc.description.referencesBauman Z. (2004), Życia na przemiał, Wydawnictwo Literackie, Warszawa.pl
dc.description.referencesBeaudoin P., Lachance M.J., Robitaille J. (2003), Fashion Innovativeness, Fashion Diffusion and Brand Sensitivity among Adolescents, “Journal of Fashion Marketing and Management”, vol. 7, no. 1.pl
dc.description.referencesBegg D., Fischer S., Dornbusch R. (2007), Ekonomia. Mikroekonomia. Tom 1, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl
dc.description.referencesBiałoń L. (2010), Zręby teorii innowacji. Firma innowacyjna, [w:] Zarządzanie działalnością innowacyjną, L. Białoń (red.), Agencja Wydawnicza „Placet”, Warszawa.pl
dc.description.referencesBierfeleder W. (1981), Enstehung Und Ausbreitung von technischen Neurungen, [w:] Von den Bereitschaft zum technischen Wandel, E. Hofmeister, M. Ulbricht (rd.), Siemens Aktiengessellschaft, Berlin und Munchen.pl
dc.description.referencesBocian A.F. (2009), Globalizacja i regionalizacja jako wyzwanie dla polityki gospodarczej, „Optimum. Studia Ekonomiczne”, nr 4(44).pl
dc.description.referencesBogdanienko J. (2004a), Innowacje jako czynnik przewagi konkurencyjnej, [w:] Innowacyjność przedsiębiorstw, J. Bogdanienko, M. Haffer, W. Popławski (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń.pl
dc.description.referencesBogdanienko J. (2004b), Innowacyjność przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń.pl
dc.description.referencesBombol M. (2006), Potrzeby konsumenta, [w:] Konsument i konsumpcja we współczesnej gospodarce rynkowej, M. Janoś-Kresło (red.), Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Warszawa.pl
dc.description.referencesBotsman R., Rogers R. (2012), What’s mine is yours: The Rise of Collaborative Consumption, Harper Collins, New York.pl
dc.description.referencesBratnicki M. (1998), Transformacja przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.pl
dc.description.referencesBurgiel A. (2014), Społeczne zjawiska w zachowaniach polskich konsumentów. Oddziaływania społeczne, naśladownictwo, ostentacja i snobizm, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice.pl
dc.description.referencesBurszta J. (2008), Świat jako więzienie kultury, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa.pl
dc.description.referencesBylok F. (2002), The Influence of Globalization Processes on Direction of Development for Enterprises, [in:] Economic Aspects of Industrial Reconversation, M. Nowicka-Skowron, R. Lescroart (eds.), Book Review Editors, Virton.pl
dc.description.referencesBylok F. (2005), Konsumpcja w Polsce i jej przemiany w okresie transformacji, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa.pl
dc.description.referencesBylok F. (2013), Konsumpcja, konsument i społeczeństwo konsumpcyjne we współczesnym świecie, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa.pl
dc.description.referencesBylok F. (2015), Prosumpcja jako forma innowacji na współczesnym rynku, [w:] Konsumpcja i innowacje, A. Olejniczuk-Merta (red.), Marketing i Rynek, Warszawa.pl
dc.description.referencesBywalec Cz., Rudnicki L. (1999), Podstawy ekonomiki konsumpcji, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.pl
dc.description.referencesBywalec Cz., Rudnicki L. (2002), Konsumpcja, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl
dc.description.referencesCiborowski R. (2012), Modele rozwoju innowacyjnego, [w:] Ekonomika i zarządzanie innowacjami w warunkach zrównoważonego rozwoju, A.H. Jasiński, R. Ciborowski (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok.pl
dc.description.referencesCiborowski R. (2004), Wpływ zmian w polityce ekonomicnej i globalizacji na postęp techniczny i konkurencyjność gospodarki Wielkiej Brytanii, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok.pl
dc.description.referencesChesbrough H.W. (2003), Open Innovation. The New Imperative for Creating and Profiting from Technology, Harvard Business School Press, Boston.pl
dc.description.referencesChesbrough H.W. (2002), Graceful Exits and Foregone Opportunities: Xerox’s Management of its Technology Spin-off Companies, “Business History Review”, no. 4.pl
dc.description.referencesCohen W.M., Lewinthal D.A. (1990), Absorptive capacity: A new perspective on learning and innovation, “Administrative Science Quarterly”, vol. 35pl
dc.description.referencesCorbellini E., Saviolo S. (2009), Managing Fashion and Luxury Companies, ETAS, Milano.pl
dc.description.referencesCotte J., Wood S.L. (2004), Families and Innovative Consumer Behavior: A Triadic Analysis of Sibling and Paternal Influence, “Journal of Consumer Research”, vol. 31, no. 1.pl
dc.description.referencesDąbrowska A., Bylok F., Janoś-Kresło M., Kiełczewski D., Ozimek I. (2015), Kompetencje konsumentów. Innowacyjne zachowania. Zrównoważona konsumpcja, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl
dc.description.referencesDąbrowski J., Koładkiewicz I. (1998), Praktyki innowacyjne polskich przedsiębiorstw, Wydawnictwo WSPiZ, Warszawa.pl
dc.description.referencesDomurat A., Zieliński T. (2013), Niepewność i niejasność jako uwarunkowania decyzji ekonomicznych, „Decyzje”, nr 20.pl
dc.description.referencesDrucker P.F. (1992), Innowacje i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl
dc.description.referencesDrucker P. F. (2004), Dyscyplina w podejściu do innowacji, „Harvard Busines Review Polska”, nr 1.pl
dc.description.referencesDziałalność innowacyjna przedsiębiorstw w latach 2013-2015, (2016), GUS Warszawa.pl
dc.description.referencesEllsberg, D. (1961), Risk, ambiguity, and the Savage axioms, „Quarterly Journal of Economics”, no. 75(4).pl
dc.description.referencesEngel J.F., Blackwell R.D., Miniard P.W. (1993), Consumer Behavior, The Dryden Press, Chicago.pl
dc.description.referencesEscher I., Petrykowska J. (2014), Zachowania młodych polskich konsumentów na rynku żywności ekologicznej, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu”, nr 36pl
dc.description.referencesEvans F.B. (1959), Psychological and objective factors in the prediction of brand choice, “Journal of Business”, no. 32.pl
dc.description.referencesFalkowski A., Tyszka T. (2006), Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl
dc.description.referencesFalkowski A., Tyszka T. (2009), Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl
dc.description.referencesFisk P. (2009), Geniusz konsumenta. Prowadzenie firmy skoncentrowanej na oczekiwaniach nabywców, Oficyna a Wolters Kluwer Business, Warszawa.pl
dc.description.referencesFoxall G. (1984), Corporate Innovation: Marketing and Strategy, St. Martin’s Press, New York.pl
dc.description.referencesFoxall G.R., Goldsmith R.E. (1998), Psychologia konsumencka dla menedżera marketingu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesFrancik A., Pocztowski A. (1991), Procesy innowacyjne, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.pl
dc.description.referencesFreeman Ch. (1986), The Role of Technical Change in National Economic Development, [w:] Technological Change, A. Amin, J. Goddard (eds.), Industrial Restructuring and Regional Development, Allen&Unwin, London.pl
dc.description.referencesFriedman T.L. (2006), Świat jest płaski. Krótka historia XXI wieku, Rebis, Poznań.pl
dc.description.referencesFuller J., Bartl M., Ernst H., Muhlbacher H. (2006), Community based innovation: How to integrate members of virtual communities into new product development, “Electron Commerce Research”, no. 6.pl
dc.description.referencesGalbraith J.K. (1973), Społeczeństwo dobrobytu. Państwo przemysłowe, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa.pl
dc.description.referencesGałązka M. (2015), Ekonomiczne i społeczne determinanty wydatków na żywność w Polsce, Wydawnictwo Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej, Bydgoszcz.pl
dc.description.referencesGarbarski L. (1998), Zachowania nabywców, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl
dc.description.referencesGardocka-Jałowiec A. (2015a), Gospodarowanie środkami konsumpcji a zdolność kreowania działalności innowacyjnej w gospodarce, [w:] Konsumpcja i innowacje, A. Olejniczuk-Merta (red.), Marketing i Rynek, Warszawa.pl
dc.description.referencesGardocka-Jałowiec A. (2015b), Rola konsumpcji w kreowaniu innowacji, „Konsumpcja i rozwój”, nr 3(12).pl
dc.description.referencesGardocka-Jałowiec A. (2015c), Zmiany w konsumpcji a kreowanie innowacji, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystokpl
dc.description.referencesGloet, M., Samson, D. (2013), Knowledge Management to Support Systematic Innovation Capability, http://www.hicss.hawaii.edu/hicss_46/bp46/ks4. pdf (data wejścia: 22.03.2017).pl
dc.description.referencesGonet D. (2015), Innowacyjność na przykładzie kobiet i mężczyzn prowadzących gospodarstwa rolne z gminy Bojanowo, „Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu”, t. 17, z. 5.pl
dc.description.referencesGopalakrishnan S. (2000), Unraveling the Links Between Dimensions of Innovation and Organizational Performance, “The Journal of High Technology Management Research”, vol. 11(1).pl
dc.description.referencesGriffin R.W. (1996), Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesGriffin R.W. (2001), Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesGrudzewski W., Hejduk I. (2001), Projektowanie systemów zarządzania, Wydawnictwo Difin, Warszawa.pl
dc.description.referencesGruszewska E. (2013), Instytucje nieformalne w Polsce. Krajobraz po transformacji, „Studia Ekonomiczne. Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach”, nr 129.pl
dc.description.referencesGrzega U. (2015), Unowocześnianie konsumpcji gospodarstw domowych, [w:] Zachowania konsumentów. Procesy unowocześniania konsumpcji, E. Kieżel, S. Smyczek (red.), Oficyna a Wolters Kluwer Business, Warszawa.pl
dc.description.referencesGutkowska K. (2011), Innowacyjność konsumentów wobec produktów żywnościowych jako warunek rozwoju rynku żywności, „Konsumpcja i Rozwój”, nr 1.pl
dc.description.referencesGutkowska K., Kowalczuk I., Sajdakowska M., Żakowska-Biemans S., Kozłowska A., Olewnik-Mikołajewska A. (2014), Postawy konsumentów wobec innowacji na rynku żywności, „Handel Wewnętrzny”, nr 4.pl
dc.description.referencesGutkowska K., Żakowska-Biemans S., Dajdakowska M. (2009), Preferencje konsumentów w zakresie możliwych do zastosowania innowacji w produktach tradycyjnych, „Żywność. Nauka. Technologia. Jakość”, nr 3(64).pl
dc.description.referencesHansen F. (1972), Consumer Choice Behavior. A Cognitive Theory, The Free Press, New York.pl
dc.description.referencesHurley R.F., Hult G.T.M. (1998), Innovation, Market Orientation and Organizational Learning: An Integration and Empirical Examination, “Journal of Marketing”, vol. 62(3).pl
dc.description.referencesInnowacyjność przedsiębiorstw – koncepcje, uwarunkowania i pomiar (2014), Kraśnicka T., Ingram T. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice.pl
dc.description.referencesJachnis A., Terelak J.F. (1998), Psychologia konsumenta i reklamy, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz.pl
dc.description.referencesJanasz W. (2003), Innowacje i ich miejsce w działalności przedsiębiorstw, [w:] Innowacje w modelach działalności przedsiębiorstw, W. Janasz (red.), „Rozprawy i Studia. Uniwersytet Szczeciński”, t. 466.pl
dc.description.referencesJanasz K. (2009), Kapitał a decyzje innowacyjne w przedsiębiorstwie, „Przegląd Organizacji”, nr 10.pl
dc.description.referencesJanasz W., Kozioł K. (2007), Determinanty działalności innowacyjnej przedsiębiorstw, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl
dc.description.referencesJanoś-Kresło M. (2006), Konsumpcja jako proces zaspokajania potrzeb; Cechy konsumentów i gospodarstw domowych jako podmiotów konsumpcji; Konsument i konsumpcja we współczesnej gospodarce rynkowej, [w:] Konsument i konsumpcja we współczesnej gospodarce rynkowej, M. Janoś- -Kresło (red.), Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Warszawa.pl
dc.description.referencesJasiński A.H. (1997), Innowacje i polityka innowacyjna, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok.pl
dc.description.referencesJasiński A.H. (2000), Innowacje i transfer techniki w gospodarce polskiej, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok.pl
dc.description.referencesJasiński A.H. (2006), Innowacje i transfer techniki w procesie transformacji, Wydawnictwo Difin, Warszawa.pl
dc.description.referencesJaśkowski P. (2009), Neuronauka poznawcza. Jak mózg tworzy umysł, Vizja Press&IT, Warszawa.pl
dc.description.referencesJasiński A.H. (2012), Innowacja, firma innowacyjna, scena innowacji, [w:] Ekonomika i zarządzanie innowacjami w warunkach zrównoważonego rozwoju, A.H. Jasiński, R. Ciborowski (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok.pl
dc.description.referencesJodłowska L. (2010), Bariery działalności innowacyjnej MŚP w Niemczech, [w:] Mikrofirma: strategie zarządzania mikro i małymi przedsiębiorstwami, „Zeszyty Naukowe” nr 585, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.pl
dc.description.referencesKalinowski B. (2010), System zarządzania wspierający innowacje, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa”, nr 7.pl
dc.description.referencesKalisiak J. (1975), Nowy produkt. Planowanie i organizacja, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.pl
dc.description.referencesKang J., Park-Poaps H. (2010), Hedonic and Utilitarian Shopping Motivations of Fashion Leadership, “Journal of Fashion Marketing and Management”, vol. 14, no. 2.pl
dc.description.referencesKempny M. (2005), Wprowadzenie – Konsumpcja wyzwaniem dla socjologii współczesnej, [w:] Konsumpcja – istotny wymiar globalizacji kulturowej, Wydawnictwo IFiS PAN, A. Jawłowska, M. Kempny (red.), Warszawa.pl
dc.description.referencesKiełczewski D. (2012), Różnorodność stylów życia jako czynnik rozwoju zrównoważonego, „Ekonomia i Środowisko”, nr 3 (43).pl
dc.description.referencesKiełczewski D. (2008), Sektor publiczny w kształtowaniu wzorców trwałej konsumpcji, „Optimum. Studia Ekonomiczne”, nr 4.pl
dc.description.referencesKiełczewski D. (2005), Style konsumpcji jako przejaw zróżnicowania poziomu życia, „Gospodarka Narodowa”, nr 5–6.pl
dc.description.referencesKiełczewski D. (2015), Wpływ ekologizacji konsumpcji na zmiany w zarządzaniu organizacjami, „Handel Wewnętrzny”, nr 6.pl
dc.description.referencesKieżel E. (2000), Zachowania konsumpcyjne konsumentów i gospodarstw domowych, [w:] Rynkowe zachowania konsumentów, E. Kieżel (red.), Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.pl
dc.description.referencesKimberly J.R., Evanisko M.J. (1981), Organizational Innovation: The Influence of Individual, Organizational and Contextual Factors on Hospital Adoption of Technological and administrative Innovations, “Academy of Management Journal”, vol. 24(4).pl
dc.description.referencesKitchell S. (1995), Corporate Culture Environmental Adaptation, and Innovation Adoption: A Qualitative/Quantitative Approach, “Journal of the Academy of Marketing Science”, vol. 23(3).pl
dc.description.referencesKline S., Rosenberg N. (1986), An overview on Innovation, [w:] The Positive Sum Strategy: Harnessing Technology for Economic Growth, R. Landau, N. Rosenberg (eds.), National Academy Press, Washington.pl
dc.description.referencesKnap-Stefaniuk A. (2007), Innowacje a konkurencyjność przedsiębiorstw, „Zarządzanie Zmianami”, nr 2.pl
dc.description.referencesKoniorczyk G. (2014), Smart shopping a zachowania zakupowe polskich konsumentów, „Handel Wewnętrzny”, nr 3pl
dc.description.referencesKościelniak H., Brendzel-Skowera K. (2014), Crowdsourcing w zarządzaniu organizacjami, „Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie”, nr 2.pl
dc.description.referencesKotarba W. (1987), Organizacja i wynalazczość w przedsiębiorstwie, Zrzeszenie Wojewódzkich Klubów Techniki i Racjonalizacji, Warszawapl
dc.description.referencesKotler Ph. (1994), Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa.pl
dc.description.referencesKotler Ph. (2005), Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.pl
dc.description.referencesKowalska M. (2015), Wpływ wirtualizacji zachowań konsumenckich na rozwój domocentryzmu, „Handel Wewnętrzny”, nr 6 (359).pl
dc.description.referencesKozłowska K. (2016), Ocena wybranych aspektów innowacyjności polskich przedsiębiorstw, [w:] Ekonomia i zarządzanie w teorii i praktyce. Ekonomia i nauki o zarządzaniu o warunkach integracji gospodarczej, t. 9, P. Urbanek, E. Wlaińska (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl
dc.description.referencesKrajewski M. (2005), Co dziś konsumujemy? Socjologia przedmiotów, [w:] Konsumpcja. Istotny wymiar globalizacji kulturowej, A. Jawłowska, M. Kempny (red.), Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa.pl
dc.description.referencesKramer T. (2004), Podstawy marketingu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl
dc.description.referencesKrzykała F. (1975), Wprowadzenie do socjologii przedsiębiorstwa przemysłowego, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl
dc.description.referencesKucharska B. (2014), Trendy w zachowaniach konsumentów jako uwarunkowanie innowacji w handlu zagranicznym, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Studia Ekonomiczne”, nr 187.pl
dc.description.referencesKwieciński L., Moszkowicz K., Sroka J. (2007), Innowacyjność i internacjonalizacja dolnośląskich małych i średnich przedsiębiorstw, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.pl
dc.description.referencesLaukkanen T., Sinkkonen S., Kivijärvi M., Laukkanen P. (2007), Innovation Resistance among Mature Consumers, “Journal of Consumer Marketing”, vol. 24, No. 7.pl
dc.description.referencesLumpkin G.T., Dess G.G. (1996), Clarifying the Entrepreneurial Orientation, Construct and Linking It to Perfermance, “Academy of Management Review”, vol. 21(1).pl
dc.description.referencesŁukasik P. (2008), Marketing w handlu detalicznym produktów spożywczych. Wybrane aspekty zachowań nabywców, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej, Lublin.pl
dc.description.referencesMaciejewski G. (2015), Konsument wobec innowacji produktowych, „Logistyka”, nr 2.pl
dc.description.referencesMały Rocznik Statystyczny (2015), Wydawnictwo GUS, Warszawa.pl
dc.description.referencesMarkiewicz J. (2007), Innowacje, [w:] Innowacyjność w działalności przedsiębiorstw. Kompendium wiedzy, P. Niedzielski, J. Markiewicz, K. Rychlik, T. Rzewuski (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.pl
dc.description.referencesMartinez E., Polo Y., Flavián C. (1998), The Acceptance and Diffusion of New Consumer Durables: Differences between First and Last Adopters, “Journal of Consumer Marketing”, vol. 15, no. 4pl
dc.description.referencesMaslow A.H. (1990), Motywacji i osobowość, Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa.pl
dc.description.referencesMatel A. (2015), Konsumpcja umiaru a współczesne trendy zachowań konsumenckich, „Zarządzanie. Teoria i praktyka”, nr 3(13).pl
dc.description.referencesMatel A. (2016), Przesłanki ekologizacji konsumpcji z perspektywy zachowań konsumenckich, „Zarządzanie. Teoria i praktyka”, nr 2(16).pl
dc.description.referencesMatel A., Poskrobko T. (2016), Contingent valuation Method in terms of behavioral economics, „Ekonomia i Środowisko”, nr 1(56)pl
dc.description.referencesMazurek-Łopacińska K. (2003), Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl
dc.description.referencesMazurek-Łopacińska K. (2015), Rola kodów kulturowych i zachowań konsumentów w kreowaniu innowacji, „Marketing i Rynek”, t. XXII, nr 2, A. Olejniczuk-Merta (red.), Konsumpcja i innowacje.pl
dc.description.referencesMierzejewska B. (2008), Open Innovation – nowe podejście w procesach innowacji, „E-mentor”, nr 2.pl
dc.description.referencesMirow C., Hoelzle K., Gemuenden G. (2008), The Ambidextrous Organization in Practice: Barriers to Innovation within Research and Development, referat z konferencji Academy of Management, Anaheim.pl
dc.description.referencesMizgajska H. (2002), Aktywność innowacyjna polskich małych i średnich przedsiębiorstw w procesie integracji z Unią Europejską, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Prace habilitacyjne nr 4, Poznań.pl
dc.description.referencesMróz B. (2013), Konsument w globalnej gospodarce. Trzy perspektywy, Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa.pl
dc.description.referencesMuth J.F. (1961), Rational Expectations and the Theory of Price Movements, “Econometrica”, vol. 29, no. 3.pl
dc.description.referencesNiedzielski P., Rychlik K. (2006), Innowacje i kreatywność, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.pl
dc.description.referencesNordström K., Biaström M. (2002), Emergence of dominant design in probiotic functional food development, “British Food Journal” vol. 104, no. 9.pl
dc.description.referencesNowak L. (1995), Pozaekonomiczne determinanty zachowań nabywców, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.pl
dc.description.referencesOsęka M., Wypijewski J. (1985), Innowacyjność przedsiębiorstw. Ekonomiczne i organizacyjne determinanty, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.pl
dc.description.referencesOslo Manual (2005a), OECD, Paris.pl
dc.description.referencesOslo Manual (2005b), Pomiar działalności naukowej i technicznej. Zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji, Wspólna publikacja OECD i Eurostatu, Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju. Urząd Statystyczny Wspólnot Europejskich.pl
dc.description.referencesOslo Manual (2008), Pomiar działalności naukowej i technicznej. Zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji, Wspólna publikacja OECD i Eurostatu, Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju, Urząd Statystyczny Wspólnot Europejskich 2005, Wydanie trzecie, polskie: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Departament Strategii i Rozwoju Nauki, Warszawa.pl
dc.description.referencesPatrzałek W. (2014), Konsument wobec wyzwań współczesnych megatrendów, „Handel Wewnętrzny”, nr 4(351).pl
dc.description.referencesPenc J. (1995), Strategie zarządzania, Agencja Wydawnicza „Placet”, Warszawa.pl
dc.description.referencesPenc J. (1999), Innowacje i zmiany w firmie. Transformacja i sterowanie rozwojem przedsiębiorstwa. Zasady działania. Warunki sukcesu, Agencja Wydawnicza „Placet”, Warszawa.pl
dc.description.referencesPomykalski A. (2001), Zarządzanie innowacjami. Globalizacja, konkurencja, technologia informacyjna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Łódź.pl
dc.description.referencesPoskrobko B. (2011), Wiedza i gospodarka oparta na wiedzy, [w:] Gospodarka oparta na wiedzy. Materiały do studiowania, B. Poskrobko (red.), Wydawnictwo Wyższej Szkoły Ekonomicznej, Białystok.pl
dc.description.referencesPoskrobko T., Zielińska A. (2015), Innowacje w krajach rozwijających się a zrównoważony rozwój, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu”, nr 409.pl
dc.description.referencesPoznańska K. (1998), Uwarunkowania innowacji w małych i średnich przedsiębiorstwach, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.pl
dc.description.referencesPrandecki K. (2013), Długookresowe zmiany konsumpcji a zrównoważony rozwój, „Handel Wewnętrzny”, nr 6A, t. 2.pl
dc.description.referencesPrzewoźna-Skowrońska A. (2015), Innowacyjność konsumentów na rynku dań gotowych wymogiem rozwoju rynku żywności, „Logistyka” nr 2.pl
dc.description.referencesRaaij van F., Konsumpcja postmodernistyczna, [w:] Zachowanie konsumenta. Koncepcja i badania europejskie, M. Lambkin, G. Foxall, F. Van Raaij, B. Heilbrunn (red.), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001pl
dc.description.referencesRaport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 1998-1999, (2000), Dzierżanowski W., Sztetyłło A. (red.), Polska Fundacja Promocji i Rozwoju Małych i Średnich Przedsiębiorstw, Warszawa.pl
dc.description.referencesReinstaller A., Sanditov B. (2005), Social structure and consumption: on the diffusion of consumer good innovation, “Journal of Evolutionary Economics”, No. 15.pl
dc.description.referencesRitzer G. (2005), Makdonalizacja społeczeństwa, Wydawnictwo MUZA S.A., Warszawa.pl
dc.description.referencesRocznik Statystyczny Rzeczpospolitej Polskiej (2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015), Wydawnictwo Głównego Urzędu Statystycznego, Warszawa.pl
dc.description.referencesRogers E.M. (2003), Diffusion of Innovation, The Free Press, New York.pl
dc.description.referencesRogers E.M., Shoemaker F.F. (1971), Communication of Innovations: A Cross-Cultural Approach, Free Press, New York.,pl
dc.description.referencesRogoda B. (2005), Przedsiębiorczość i innowacje, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.pl
dc.description.referencesRomanowski R. (2013), Ewolucja trendów konsumenckich w XXI wieku w kontekście tworzenia gospodarki opartej na wiedzy, „Handel Wewnętrzny”, nr styczeń-luty.pl
dc.description.referencesRothwell R. (1994), Towards the Fifth-generation Innovation Process, “International Marketing Review”, vol. 11, no. 1.pl
dc.description.referencesRudnicki L. (2004), Zachowania rynkowe nabywców. Mechanizmy i uwarunkowania, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.pl
dc.description.referencesRudnicki L. (2012), Zachowania konsumentów na rynku, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl
dc.description.referencesRychlik K. (2007), Uwarunkowania działalności innowacyjnej, [w:] Innowacyjność w działalności przedsiębiorstw. Kompendium wiedzy, P. Niedzielski i in., Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.pl
dc.description.referencesSaviotti P.P., Pyka A. (2016), Innovation, structural change and demand evolution: does demand saturate?, “Journal of Evolutionary Economics”, vol. 26.pl
dc.description.referencesSchumpeter J. (1960), Teoria wzrostu gospodarczego, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.pl
dc.description.referencesSchiffman L.G., Kanuk L.L. (2010), Consumer Behaviour. Global Edition, Pearson Higher Education, London.pl
dc.description.referencesSharot T. (2009), Dopamine Enhances Expectation of Pleasure in Humans, “Current Biology”, vol. 19, Iss. 24.pl
dc.description.referencesShaw F. (2009), Uncertenity and the new consumer, „Foresight”, vol. 4.pl
dc.description.referencesSchwartz B. (2004), Paradox of Choice. Why More Is Less, HarperCollins Publishers, New York.pl
dc.description.referencesSitkiewicz K. (2009), Stan pragnienia. Oblicza mac(k)donaldyzacji, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawapl
dc.description.referencesSmith D. (2006), Exploring Innovation, The McGrew-Hill Companies, New York.pl
dc.description.referencesSmoleń T. (2012), Produkt, [w:] Podstawy marketingu, P.A. Czubała (red.), Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl
dc.description.referencesSpruch W. (1976), Strategia postępu technicznego, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.pl
dc.description.referencesStalk G., Evans P., Shulamnan L.E. (1992), Competing on Capabilities: The New Rules of Corporate Strategy, “Harvard Business Review”, vol. 70(3).pl
dc.description.referencesStrużycki M., Bojewska B. (2011), Rola państwa i rządu w kształtowaniu innowacyjnej gospodarki, [w:] Innowacje w rozwijaniu konkurencyjności firm. Znaczenie, wsparcie, przykłady zastosowań, J. Perenc, J. Hołub-Iwan (red.), Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.pl
dc.description.referencesSzatkowski K. (2001), Istota i rodzaje innowacji, [w:] Zarządzanie innowacjami technicznymi i organizacyjnymi, M. Brzeziński (red.), Wydawnictwo Difin, Warszawa.pl
dc.description.referencesSzczepański J. (1981), Konsumpcja a rozwój człowieka. Wstęp do antropologicznej teorii konsumpcji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl
dc.description.referencesSzul E. (2016), Konsumenci wobec innowacyjnych produktów, „Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy”, nr 46 (2).pl
dc.description.referencesŚwiatowy G. (2006), Zachowania konsumentów: determinanty oraz metody poznania i kształtowania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl
dc.description.referencesTapscott D. (1999), Growing up Digital: The Rise of the Net Generation, McGrew-Hill, New York.pl
dc.description.referencesTidd, J., Bessant, J., Pavitt, K. (2002), Managing Innovation: Integrating Technological, Market and Organizational Change, John Wiley & Sons, New York.pl
dc.description.referencesTkaczyk S., Kołuda J. (2013), Nowe trendy konsumenckie a sukces organizacji, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach”, seria: Administracja i Zarządzanie, nr 97.pl
dc.description.referencesTomczyk A. (2014a), Czynniki wzrostu gospodarczego Polski w latach 2003- 2013 w ujęciu endogenicznych modeli wzrostu, [w:] Ekonomia w ujęciu globalnym, regionalnym i lokalnym, A. Krzysztofek, A. Przybyłka (red.), AT Wydawnictwo, Kraków.pl
dc.description.referencesTomczyk A. (2014b), Znaczenie czynników instytucjonalnych dla poziomu przedsiębiorczości w Polsce, [w:] Przedsiębiorczość gospodarcza w Polsce – szanse i ograniczenia w dobie wychodzenia z kryzysu, A. Sadowski, A. Wyszkowski (red.), Polskie Towarzystwo Ekonomiczne Oddział w Białymstoku, Białystok.pl
dc.description.referencesTyszka T. (2004), Zachowania konsumenckie, [w:] Psychologia ekonomiczna, Gdańskie, T. Tyszka (red.), Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl
dc.description.referencesUstawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2016 roku, poz. 380 tekst jedn. ze zm.).pl
dc.description.referencesUstawa z dnia 2 lipca 2004 roku o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2004 roku, Nr 173, poz. 1807).pl
dc.description.referencesUstawa z dnia 15 stycznia 2015 roku o zmianie ustawy o zasadach finansowania nauki oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2014 roku, poz. 1620).pl
dc.description.referencesVejlgaard H. (2008), Anatomia trendu, Oficyna a Wolters Kluwer Business, Kraków.pl
dc.description.referencesWasilik K. (2014), Trendy w zachowaniach współczesnych konsumentów – konsumpcjonizm a konsumpcja zrównoważona, „Konsumpcja i Rozwój”, nr 1.pl
dc.description.referencesWeresa M.A. (2014), Polityka innowacyjna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesWildowicz-Giegiel A. (2009), Etyczny wymiar konsumpcji w świetle wyzwań XXI wieku, „Optimum. Studia Ekonomiczne”, nr 1.pl
dc.description.referencesWłodarczyk J. (2007), Działalność innowacyjna i jej ograniczenia w polskiej gospodarce, [w:] Innowacje w rozwoju gospodarki i przedsiębiorstw: siły motoryczne i bariery, E. Okoń-Horodyńska, A. Zachorowska-Mazurkiewicz (red.), Instytut Wiedzy i Innowacji, Warszawa.pl
dc.description.referencesWłodarczyk K. (2015), Wirtualizacja konsumpcji polskiego społeczeństwa, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu”, nr 414.pl
dc.description.referencesZalega T. (2013), Nowe trendy i makrotrendy w zachowaniach konsumenckich gospodarstw domowych w XXI wieku, „Konsumpcja i Rozwój”, nr 2(5).pl
dc.description.referencesZalega T. (2015), Innowacje a konsumpcja i zachowania konsumpcyjne – wybrane zagadnienia, „Marketing i Rynek”, t. XXII, nr 2, A. OlejniczukMerta (red.), Konsumpcja i innowacje.pl
dc.description.referencesZalejski J., Faszczewska K. (2012), Zachowania polskich konsumentów wobec produktów ekologicznych, “Economy and Management”, no 3.pl
dc.description.referencesZałożenia polityki proinnowacyjnej państw (1994), Komitet Badań Naukowych, Warszawa.pl
dc.description.referencesZastempowski M. (2010), Uwarunkowania budowy potencjału innowacyjnego polskich małych i średnich przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń.pl
dc.description.referencesŻołnierski, A. (2005), Potencjał innowacyjny polskich małych i średniej wielkości przedsiębiorstw, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawapl
Występuje w kolekcji(ach):Książki/Rozdziały (WEiF)

Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)