REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/5973
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.advisorChmielak, Anna-
dc.contributor.authorKondej, Andrzej-
dc.date.accessioned2017-11-08T13:34:40Z-
dc.date.available2017-11-08T13:34:40Z-
dc.date.issued2017-09-21-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/5973-
dc.description.abstractHandel detaliczny w branży produktów szybkorotujących jest tym działem gospodarki, z którą konsumenci mają bezpośredni niemal codzienny kontakt. Wpływ na rozwój przedsiębiorstw handlowych ma wiele czynników zewnętrznych. Zaliczają się do nich dochody konsumentów, które stanowią podstawę ich siły nabywczej. Problemem badawczym podjętym w niniejszej pracy jest złożoność zależności między różnym poziomem dochodów a zmianami dokonującymi się w sektorze handlu detalicznego branży FMCG w Polsce. W konsekwencji, zdefiniowany został cel główny rozprawy, jaki jest wieloaspektowa diagnoza współzależności między zróżnicowaniem dochodów konsumentów a rozwojem przedsiębiorstw handlowych i strukturą rynku detalicznego. W pracy podjęta została próba weryfikacji hipotezy głównej, która mówi, iż zróżnicowanie dochodów polskich konsumentów wywiera wpływ na rozwój przedsiębiorstw handlowych branży FMCG i na przekształcenia w strukturze tej części handlu detalicznego. Przeprowadzone w ramach niniejszej pracy analizy, badania i wnioskowanie prowadzi do pozytywnej weryfikacji hipotezy głównej. Całościowy rozwój sektora jest wypadkową rozwoju przedsiębiorstw handlowych w ramach poszczególnych formatów detalicznych. Rozwój polskiego rynku detalicznego w branży FMCG połączony jest ze zjawiskami stopniowo rosnącej koncentracji przy jednocześnie utrzymującej się dywersyfikacji w ramach poszczególnych formatów. U podłoża tych zjawisk leży poziom dochodów rozporządzalnych i ich zróżnicowanie, zarówno w układzie historycznym, przestrzennym, jak i w podziale na grupy dochodowe i społeczno-ekonomiczne.pl
dc.description.abstractRetail trade of fast-moving consumer products composes the part of an economy, which entails direct nearly everyday involvement of the consumers. The development of trading companies is impacted by a number of external factors. An important role is played by consumer incomes, which compose the base of their purchasing power. The research problem undertaken in this dissertation is a complex relationship between a different level of incomes and ongoing sector of retail trade of FMCG in Poland. As a consequence, there was defined the main goal of the paper, which is the multi-aspect diagnosis of liaisons between the diversification of consumer incomes and development of trading entities and the entire structure of the retail market. The dissertation composes attempt of verification of the main hypothesis, which tells that diversification of consumer incomes influences development of retail companies in FMCG sector and transition of the market structure. The analysis, research and presuming made in this paper lead to the positive verification of the main hypothesis. The complex transition of the sector is resultant of development of retail entities belonging to retail formats. The development of the domestic retail market in FMCG sector is bound with gradually rising concentration attached with persistent divergence within particular formats. The foundation of these events is level and diversification of personal incomes, both in historical and special terms as well as in consideration of split among income groups and social-economic segmentspl
dc.language.isoplpl
dc.subjectzróżnicowaniepl
dc.subjectdochodypl
dc.subjectrozwójpl
dc.subjectprzedsiębiorstwapl
dc.subjecthandelpl
dc.subjectdiversificationpl
dc.subjectincomepl
dc.subjectdevelopmentpl
dc.subjectcompaniespl
dc.subjecttradepl
dc.titleWpływ zróżnicowania dochodów konsumentów na rozwój przedsiębiorstw handlowych branży FMCG (Fast Moving Consumer Goods) w Polscepl
dc.title.alternativeInfluence of income diversification on development of trading companies within FMCG (Fast Moving Consumer Goods) in Polandpl
dc.typeBook_phdpl
dc.description.AffiliationWydział Ekonomii i Zarządzaniapl
Występuje w kolekcji(ach):Prace doktorskie (otwarty dostęp)
Prace doktorskie (WZarz)

Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)