REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/5806
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorMatel, Anna-
dc.date.accessioned2017-08-18T10:31:58Z-
dc.date.available2017-08-18T10:31:58Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationZarządzanie. Teoria i praktyka, Nr 13(3) 2015, s. 17-24pl
dc.identifier.issn2081-1586-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/5806-
dc.description.abstractModern Polish society should be called a consumer society. Unsettling is the fact of excessive consumption as well as the tendency to perceive one’s value through consumption. Among contemporary consumer behaviour trends, we can notice a development in trends oriented towards achieving moderation in consumption. In the article, the author has made an attempt to verify the hypothesis which says that in contemporary consumer behaviour trends appear the moderation tendencies. It generates perspectives of balancing consumption and moving away from common consumerism. The aim of the article is to highlight and present the consumer behaviour trends which evince moderation tendencies and which are a chance for the development of „moderate consumption”. Literature analysis method is used in the study. It comprises eco-consumption, conscious consumption, smart shopping, prosumption, cooperative consumption, deconsumption and so-called „new consumerism” as well.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWyższa Szkoła Menedżerska w Warszawiepl
dc.subjectmoderationpl
dc.subjectconsumer behaviorpl
dc.subjectconsumer behaviour trendspl
dc.titleKonsumpcja umiaru a współczesne trendy zachowań konsumenckichpl
dc.title.alternativeModeration tendencies in contemporary consumer behaviour trendpl
dc.typeArticlepl
dc.description.Emaila.matel@uwb.edu.plpl
dc.description.AffiliationWydział Ekonomii i Zarządzania, Uniwersytet w Białymstokupl
dc.description.referencesBylok, F. (2012). Orientacja na przyjemność w zachowaniach konsumentów. „Konsumpcja i Rozwój” Nr 1.pl
dc.description.referencesBylok, F. (2014). Wybrane społeczne kompetencje konsumenckie Polaków w świetle badań. „Handel Wewnętrzny” Nr 4(351).pl
dc.description.referencesBywalec, Cz. (2010). Konsumpcja a rozwój gospodarczy i społeczny, Warszawa.pl
dc.description.referencesDąbrowska, A., Bylok, F., Janoś-Kresło, M., Kiełczewski, D., Ozimek, I., (2015). Kompetencje konsumentów. Innowacyjne zachowania. Zrównoważona konsumpcja, Warszawa.pl
dc.description.referencesEscher, I., Petrykowska, J., (2014). Zachowania młodych polskich konsumentów na rynku żywności ekologicznej, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego”Problem Zarządzania, Finansów i Marketingu” Nr 36.pl
dc.description.referencesJanoś- Kresło, M. (2006). Cechy konsumentów i gospodarstw domowych jako podmiotów konsumpcji,[w: Konsument i konsumpcja we współczesnej gospodarce rynkowej, red. M. Janoś - Kresło, Warszawa.pl
dc.description.referencesKiełczewski, D., (2008). Konsumpcja a perspektywy zrównoważonego rozwoju, Białystok.pl
dc.description.referencesKiełczewski D., (2005). Style konsumpcji, jako przejaw zróżnicowania poziomu życia, „Gospodarka Narodowa”, Nr 5-6.pl
dc.description.referencesKołodko, G. W., (2014). Nowy pragmatyzm, czyli ekonomia i polityka dla przyszłości, „Ekonomista”, Nr 2.pl
dc.description.referencesKoniorczyk G., (2014). Smart shopping a za chowania zakupowe polskich konsumentów, „Handel wewnętrzny” Nr 3.pl
dc.description.referencesKucharska B., (2014). Trendy w zachowaniach konsumentów jako uwarunkowanie innowacji w handlu zagranicznym „Zeszyty Naukowe Wydziałowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Studia Ekonomiczne” Nr 187.pl
dc.description.referencesBukała W., (2011). Decyzje zakupu na rynku żywności a świadomość i zachowania proekologiczne konsumentów „Handel wewnętrzny” Nr 3.pl
dc.description.referencesMazurek-Łopacińska K., (2011). Postmodernistyczna kultura konsumpcyjna w kształtowaniu popytu i stylów życia współczesnego konsumenta, „Konsumpcja i Rozwój” Nr 1.pl
dc.description.referencesSowa, I., (2013). Nowe trendy w zachowaniach młodych konsumentów wyzwaniem dla współczesnego handlu, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy zarządzania, finansów i marketingu” Nr 32.pl
dc.description.referencesSzulce H., Przemiany zachowań konsumentów w zmieniającej się gospodarce, (2013). „Handel Wewnętrzny”, Nr 1.pl
dc.description.referencesTkaczyk S., Kołuda J., Nowe trendy konsumenckie a sukces organizacji (2013). „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach, Seria: Administracja i Zarządzanie” Nr 97.pl
dc.description.referencesWardak P., Zalega T., Konsumpcja kolaboratywna jako nowy trend konsumencki, „Studia i Materiały Wydziału Zarządzania UW”, nr 16, 2013.pl
dc.description.referencesWasilik K., Trendy w zachowaniach współczesnych konsumentów- konsumpcjonizm a konsumpcja zrównoważona (2014). „Konsumpcja i Rozwój” Nr 1.pl
dc.description.referencesZalega, T., Innowacje a konsumpcja i zachowania konsumpcyjne – wybrane zagadnienia, (2015). „Marketing i Rynek” Nr 2.pl
dc.description.referencesKonsument i jego zachowania na rynku europejskim, red. E. Kieżel (2010),Warszawa.pl
dc.description.referencesUniwersalny słownik języka polskiego, red. S. Dubisz (2006), Warszawa.pl
dc.description.pages17-24pl
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (WEiF)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
A. Matel, Konsumpcja umiaru a współczesne trendy zachowań konsumenckich.pdf5,85 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)