REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/5539
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorPrzybyszewska, Agnieszka-
dc.date.accessioned2017-05-31T12:14:38Z-
dc.date.available2017-05-31T12:14:38Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationBiałostockie Studia Literaturoznawcze, nr 9, 2016, s. 121-141pl
dc.identifier.issn2082-9701-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/5539-
dc.description.abstractThis paper interprets a flamenco piece The Language of Flowers first performed by Nadia Mazur’s FlamencoArte Theatre in November 2012. The article offers the reading of the F.G. Lorca’s play Doña Rosita the Spinster and shows how different aesthetic elements such as dance, singing, guitar play, theatrical signs convey artistic expression. The author attempts to evaluate the semiotic interplay of Lorca’s work and flamenco. She observes that Mazur’s choreography by no means simplifies the original text. Nor does it diminish the Andalusia of the early twentieth century in its socio-historical context. What is emphasized here is the artist’s idiosyncratic constant entanglement with flamenco. Finally, the article addresses Lorca’s own theoretical commentary.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectFederico García Lorcapl
dc.subjectNadia Mazurpl
dc.subjectFlamencoArtepl
dc.subjectDoña Rosita the Spinsterpl
dc.subjectThe Language of Flowerspl
dc.subjectflamencopl
dc.subjectflamenco dance theatrepl
dc.titleMiędzy mową kwiatów a mową tańca, czyli jak wysłowić kobiecość poprzez flamenco (o Mowie kwiatów w realizacji teatru FlamencoArte Nadii Mazur)pl
dc.title.alternativeBetween the Language of the Flowers and the Language of the Dance or How to Express the Femininity by the Flamenco (on Mowa kwiatów by Nadia Mazur’s FlamencoArte Theatre)pl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/bsl.2016.09.09-
dc.description.Emailines.przybyszewska@gmail.compl
dc.description.BiographicalnoteAgnieszka Przybyszewska, literaturoznawca i kulturoznawca, adiunkt w Katedrze Teorii Literatury Instytutu Kultury Współczesnej Uniwersytetu Łódzkiego. Autorka książki Liberackość dzieła literackiego (Łódź 2015), publikowała m.in. w „Tekstach Drugich”, „Przeglądzie Kulturoznawczym” i „Zagadnieniach Rodzajów Literackich” oraz w wielu tomach zbiorowych. Naukowo zajmuje się głównie literaturą materialną i elektroniczną oraz związkami literatury z innymi sztukami i mediami, badała też kulturę flamenco. Prywatnie – tancerka, choreograf.pl
dc.description.AffiliationKatedra Teorii Literatury, Uniwersytet Łódzkipl
dc.description.pages121-141pl
dc.description.number9pl
dc.description.firstpage121pl
dc.description.lastpage141pl
dc.identifier.citation2Białostockie Studia Literaturoznawczepl
Występuje w kolekcji(ach):Białostockie Studia Literaturoznawcze, 2016, nr 9

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
BSL_9_2016_A.Przybyszewska_Miedzy_mowa_kwiatow_a_mowa_tanca.pdf216,66 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)