Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/5539
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Przybyszewska, Agnieszka | - |
dc.date.accessioned | 2017-05-31T12:14:38Z | - |
dc.date.available | 2017-05-31T12:14:38Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | Białostockie Studia Literaturoznawcze, nr 9, 2016, s. 121-141 | pl |
dc.identifier.issn | 2082-9701 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/5539 | - |
dc.description.abstract | This paper interprets a flamenco piece The Language of Flowers first performed by Nadia Mazur’s FlamencoArte Theatre in November 2012. The article offers the reading of the F.G. Lorca’s play Doña Rosita the Spinster and shows how different aesthetic elements such as dance, singing, guitar play, theatrical signs convey artistic expression. The author attempts to evaluate the semiotic interplay of Lorca’s work and flamenco. She observes that Mazur’s choreography by no means simplifies the original text. Nor does it diminish the Andalusia of the early twentieth century in its socio-historical context. What is emphasized here is the artist’s idiosyncratic constant entanglement with flamenco. Finally, the article addresses Lorca’s own theoretical commentary. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.subject | Federico García Lorca | pl |
dc.subject | Nadia Mazur | pl |
dc.subject | FlamencoArte | pl |
dc.subject | Doña Rosita the Spinster | pl |
dc.subject | The Language of Flowers | pl |
dc.subject | flamenco | pl |
dc.subject | flamenco dance theatre | pl |
dc.title | Między mową kwiatów a mową tańca, czyli jak wysłowić kobiecość poprzez flamenco (o Mowie kwiatów w realizacji teatru FlamencoArte Nadii Mazur) | pl |
dc.title.alternative | Between the Language of the Flowers and the Language of the Dance or How to Express the Femininity by the Flamenco (on Mowa kwiatów by Nadia Mazur’s FlamencoArte Theatre) | pl |
dc.type | Article | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/bsl.2016.09.09 | - |
dc.description.Email | ines.przybyszewska@gmail.com | pl |
dc.description.Biographicalnote | Agnieszka Przybyszewska, literaturoznawca i kulturoznawca, adiunkt w Katedrze Teorii Literatury Instytutu Kultury Współczesnej Uniwersytetu Łódzkiego. Autorka książki Liberackość dzieła literackiego (Łódź 2015), publikowała m.in. w „Tekstach Drugich”, „Przeglądzie Kulturoznawczym” i „Zagadnieniach Rodzajów Literackich” oraz w wielu tomach zbiorowych. Naukowo zajmuje się głównie literaturą materialną i elektroniczną oraz związkami literatury z innymi sztukami i mediami, badała też kulturę flamenco. Prywatnie – tancerka, choreograf. | pl |
dc.description.Affiliation | Katedra Teorii Literatury, Uniwersytet Łódzki | pl |
dc.description.pages | 121-141 | pl |
dc.description.number | 9 | pl |
dc.description.firstpage | 121 | pl |
dc.description.lastpage | 141 | pl |
dc.identifier.citation2 | Białostockie Studia Literaturoznawcze | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Białostockie Studia Literaturoznawcze, 2016, nr 9 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
BSL_9_2016_A.Przybyszewska_Miedzy_mowa_kwiatow_a_mowa_tanca.pdf | 216,66 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)