REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/5162
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.advisorMelezini, Mirosława-
dc.contributor.authorMieczkowska, Dorota-
dc.date.accessioned2017-02-14T09:03:53Z-
dc.date.available2017-02-14T09:03:53Z-
dc.date.issued2016-10-21-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/5162-
dc.description.abstractRozprawa przedstawia zakaz prowadzenia pojazdów w polskim prawie karnym w teorii i praktyce wymiaru sprawiedliwości. Zakaz prowadzenia pojazdów stanowi środek karny, który orzeka się w związku z popełnionym przestępstwem lub wykroczeniem przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji. Głównym celem rozprawy jest analiza i ocena normatywnego kształtu zakazu prowadzenia pojazdów w kodeksie karnym i kodeksie wykroczeń w ujęciu materialnoprawnym, a także ocena funkcjonowania tego środka karnego w praktyce wymiaru sprawiedliwości. Cel rozprawy został zrealizowany dzięki ukazaniu zakazu prowadzenia pojazdów w dwóch płaszczyznach: teoretycznej oraz empirycznej. Za główną hipotezę badawczą przyjęto pogląd, zgodnie z którym zakaz prowadzenia pojazdów w aktualnie obowiązującym kształcie prawnym jest środkiem karnym, stanowiącym adekwatną reakcję państwa na zagrożenia bezpieczeństwa w komunikacji. Postawiony w rozprawie cel badawczy rzutował na strukturę rozprawy, która składa się z siedmiu rozdziałów o charakterze dogmatyczno-prawnym oraz dwóch o charakterze empirycznym. Rozważania poprzedza wprowadzenie, w którym przedstawiono istotę i funkcje zakazu prowadzenia pojazdów oraz omówiono główne założenia rozprawy. Rozprawę zamyka podsumowanie, w ramach którego sformułowano wnioski końcowe oraz zaprezentowano postulaty de lege ferenda.pl
dc.description.abstractThe subject of the doctoral dissertation is a driving ban in the Polish criminal law in legal theory and practice of justice. The court adjudicates a driving ban in connection with a driving crime or an offense against the driving security. The main objective of the dissertation is to analyze and evaluate the shape of the normative driving ban in the Criminal Code and in the Offence Code, as well as a specific evaluation of the functioning of a driving ban in practice of justice. The objective of the dissertation was achieved by showing a driving ban in two parallel levels: theoretical and empirical. As the main research hypothesis was accepted the opinion that in the current form of legal state constitutes an adequate response to the security threats in communication. In general, the stated purpose of the dissertation itself had an impact on its structure. The dissertation consists of nine chapters, among which seven presents a legal analysis of the dogmatic matters, and the last two chapters notify- the empirical data. The introduction is preceded by the arguments, which presents the essence and the function of a driving ban and illustrates the main assumptions of the dissertation. The writing was completed by a summary, where conclusions were drawn and where the proposals de lege ferenda were presented.pl
dc.language.isoplpl
dc.subjectśrodek karnypl
dc.subjectzakaz prowadzenia pojazdówpl
dc.subjectart. 42 k.k.pl
dc.subjectprzestępstwo przeciwko bezpieczeństwu w komunikacjipl
dc.subjectpenal measurepl
dc.subjectdriving banpl
dc.subjectArticle 42 of the CCpl
dc.subjectcrime against safety in trafficpl
dc.titleZakaz prowadzenia pojazdów w polskim prawie karnym w teorii i praktycepl
dc.title.alternativeThe driving ban in the Polish criminal law in legal theory and practicepl
dc.typeBook_phdpl
dc.description.AffiliationWydział Prawapl
Występuje w kolekcji(ach):Prace doktorskie (otwarty dostęp)
Prace doktorskie (WP)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Mieczkowska_Dorota_doktorat.pdf3,15 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)