REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/4841
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorRudnik, Anna-
dc.contributor.authorSacharczuk, Joanna-
dc.contributor.authorWróblewska, Urszula-
dc.date.accessioned2016-12-12T12:54:59Z-
dc.date.available2016-12-12T12:54:59Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.isbn978-83-64817-15-1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/4841-
dc.description.abstractPublikacja zawiera zbiór prac w formie bajek i esejów, których autorami są dzieci i młodzież. Prezentowana twórczość literacka dzieci i młodzieży została uzupełniona wprowadzeniem do zagadnienia i stanowi bogaty materiał do analizy empirycznej. Materiał narracyjny pochodzi z trzech cyklicznie organizowanych, od 2012 roku na Wydziale Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku spotkań z dziećmi i młodzieżą, które pomysłodawczyni projektu - Urszula Wróblewska nazwała „Konferencjami dziecięcymi” i zainicjowała ich organizację w ramach „Tygodnia Dziecka w Białymstoku”. Autorki - współpracując ze sobą w latach 2013–2015 celowo organizowały spotkania tematyczne z uczniami ze szkół podstawowych, gimnazjalnych i średnich, aby zebrać materiał badawczy, który następnie poddały analizie jakościowej.pl
dc.description.sponsorshipPraca finansowana ze środków przyznanych Uniwersytetowi w Białymstoku z dotacji celowej Urszuli Wróblewskiej na prowadzenie badań młodych naukowców oraz ze środków na badania statutowepl
dc.language.isoplpl
dc.publisherTrans Humanapl
dc.subjecttwórczość dzieci i młodzieżypl
dc.subjectświat przeżywany i opisywany przez dzieckopl
dc.subjectTydzień Dziecka w Białymstokupl
dc.titleMiędzy słowami a życiem – podróż po świecie dziecka. Konteksty pedagogicznepl
dc.typeBookpl
dc.description.AffiliationAnna Rudnik - Wydział Pedagogiki i Psychologii, Uniwersytet w Białymstokupl
dc.description.AffiliationJoanna Sacharczuk - Wydział Pedagogiki i Psychologii, Uniwersytet w Białymstokupl
dc.description.AffiliationUrszula Wróblewska - Wydział Pedagogiki i Psychologii, Uniwersytet w Białymstokupl
dc.description.referencesAssmann J., Pamięć kulturowa. Pismo, zapamiętywanie i polityczna tożsamość w cywilizacjach starożytnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2008.pl
dc.description.referencesDanilewicz W., Rodzina w meandrach przestrzeni i czasu, [w:] Edukacja społeczna wobec problemów współczesnego człowieka i społeczeństwa, J. Piekarski, T. Pilch, W. Theiss, D. Urbaniak- Zając (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2010.pl
dc.description.referencesDziekanowski C., Zmiana a tożsamość twórcy, „Świat psychoanalizy” 1997, nr 1–2.pl
dc.description.referencesGajewska G., Problemy – dylematy wynikające z teorii potrzeb dla teorii i praktyki opieki nad dzieckiem, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Tadeusza Kotarbińskiego w Zielonej Górze, Zielona Góra 1997.pl
dc.description.referencesGromska J., Masowe maltretowanie dzieci we współczesnym świecie, [w:] Humaniści o prawach dziecka, J. Bińczycka (red.), Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2000.pl
dc.description.referencesIzdebska J., Dom rodzinny postrzegany przez dzieci, Trans Humana, Białystok 2006.pl
dc.description.referencesIzdebska J., Przestrzeń dziecka i jej różne oblicza – jako obszar badań pedagogicznych i praktyki wychowawczej, [w:] J. Izdebska, J. Szymanowska, Wielkowymiarowość przestrzeni życia współczesnego dziecka, Trans Humana, Białystok 2009.pl
dc.description.referencesIzdebska J., Rodzina, dziecko, telewizja, Trans Humana, Białystok 2001.pl
dc.description.referencesKamiński A., Wstęp. Zakres i podstawowe pojęcia pedagogiki społecznej, [w:] Pedagogika społeczna, T. Pilch, J. Lepalczyk (red.), Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesKarczmarzyk M., Lewandowska-Walter A., Obraz a słowo. Analiza wytworów rysunkowych i werbalnych dzieci hospitalizowanych i niehospitalizowanych, [w:] Dziecko – teksty – znaczenia. Konteksty edukacyjne i rozwojowe, A. Wasilewska (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańska 2007.pl
dc.description.referencesKawula S., Dąbrowski Z., Gałaś M., Diagnozowanie potrzeb opiekuńczo-wychowawczych i kulturalnych środowiska, Toruń 1980.pl
dc.description.referencesKawula S., Rodzina jako grupa i instytucja opiekuńczo wychowawcza, [w:] S. Kawula, J. Brągiel, A. W. Janke, Pedagogika rodziny, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 1997.pl
dc.description.referencesKlim-Klimaszewska A., Twórcza aktywność, [w:] Encyklopedia Pedagogiczna XXI wieku, t. 6, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.pl
dc.description.referencesKłoskowska A., Kultury narodowe u korzeni, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.pl
dc.description.referencesKostyrko T., Kompetencje kulturowe – zakres terminu, obszar problematyki, [w:] Kultura artystyczna a kompetencje kulturowe, T. Kostyrko, A. Szpociński (red.), Centralny Ośrodek Metodyki Upowszechniania Kultury, Warszawa 1989.pl
dc.description.referencesKupisiewicz C., Kupisiewicz M., Słownik Pedagogiczny, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.pl
dc.description.referencesKwiatkowska H., Czas, miejsce, przestrzeń – zaniedbane kategorie pedagogiczne, [w:] Pedagogika u progu trzeciego tysiąclecia, A. Nalaskowski, K. Rubacha (red.), Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2001.pl
dc.description.referencesKwiatkowski P. T., Losy rodziny a pamięć zbiorowa, [w:] Wobec przeszłości. Pamięć przeszłości jako element kultury współczesnej, A. Szpociński (red.), Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2005.pl
dc.description.referencesKwiatkowski P. T., Pamięć zbiorowa, [w:] Wobec przeszłości. Pamięć przeszłości jako element kultury współczesnej, A. Szpociński (red.), Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2005.pl
dc.description.referencesLechowski A., Janusz Korczak w międzywojennym Białymstoku, [w:] Dziecko w historii – wątek korczakowski, E. Kryńska, A. Suplicka, U. Wróblewska (red.), Trans Humana, Białystok 2013.pl
dc.description.referencesMárai S., Księga ziół, Czytelnik, Warszawa 2006.pl
dc.description.referencesNowak K., Moja mama czarownica. Opowieść o Dorocie Terakowskiej, Wydawnictwo Literackie, Kraków 2005.pl
dc.description.referencesPhilippe A., Historia dzieciństwa Dziecko i rodzina w dawnych czasach, Wydawnictwo Marabut, Gdańsk 1995.pl
dc.description.referencesPopek S., Twórczość literacka dzieci i młodzieży, [w:] Aktywność twórcza dzieci i młodzieży, S. Popek (red.), Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1988.pl
dc.description.referencesRadlińska H., Pedagogika społeczna, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław – Warszawa – Kraków 1961.pl
dc.description.referencesRogalska-Marasińska A., Humanizm – dialog – tożsamość. Edukacja europejska na tle wyzwań globalnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2010.pl
dc.description.referencesSmolińska-Theiss B., Dziecko – nadzieja świata Dziecko – świątek przydrożny, [w:] Humaniści o prawach dziecka, J. Bińczycka (red.), Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2000.pl
dc.description.referencesStaszczak Z. (red.), Słownik etnologiczny, PWN, Warszawa – Poznań 1987.pl
dc.description.referencesSzacka B., Przeszłość jako wymiar czasu, [w:] Wobec przeszłości, pamięć przeszłości jako element kultury współczesnej, A. Szpociński (red.), Instytut im. Adama Mickiewicza, Warszawa 2005.pl
dc.description.referencesSzczepański J., Elementarne pojęcia socjologii, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1970.pl
dc.description.referencesSzpociński A., Kwiatkowski P. T., Przeszłość jako przedmiot przekazu, Instytut Studiów Politycznych PAN, Warszawa 2006.pl
dc.description.referencesTerakowska D., Lustro Pana Grymsa, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1998.pl
dc.description.referencesTerakowska D., Tam gdzie spadają Anioły, Wydawnictwo Literackie, Kraków 2002.pl
dc.description.referencesTyszka Z., Rodzina w świecie współczesnym – jej znaczenie dla jednostki i społeczeństwa, [w:] Pedagogika społeczna, T. Pilch, J. Lepalczyk (red.), Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesUszyńska-Jarmoc J., Od twórczości potencjalnej do autokreacji w szkole, Trans Humana, Białystok, 2007.pl
dc.description.referencesUszyńska-Jarmoc J., Twórcza aktywność dziecka. Teoria – rzeczywistość – perspektywy rozwoju, Trans Humana, Białystok 2003.pl
dc.description.referencesŻołądź-Strzelczyk D., Dziecko w dawnej Polsce, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań 2002.pl
dc.description.referencesŻołądź-Strzelczyk D., K. Kobacińska-Łuczak, Codzienność dziecięca opisana słowem i obrazem: życie dziecka na ziemiach polskich od XVI do XVIII wieku, Wydawnictwo DiG, Warszawa 2012.pl
dc.description.referencesDeklaracja Praw Dziecka, Warszawa 1928.pl
dc.description.references„Dziennik Białostocki” nr 18, z dn. 18 stycznia 1930 r.pl
dc.description.referencesKey E., Stulecie dziecka, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2005.pl
dc.description.referencesWystąpienia Generalne Rzecznika Praw Dziecka, t. 3, 2004; t. 4, 2005; t. 5, 2006–2007; t. 6, 2008; t. 7, 2009, Warszawa.pl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (STH)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons