REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/4500
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorDerfert-Wolf, Lidia-
dc.date.accessioned2016-09-12T11:44:20Z-
dc.date.available2016-09-12T11:44:20Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationBiblioteki bez użytkowników...? Diagnoza problemu, V Ogólnopolska Konferencja Naukowa, Supraśl, 14-16 września 2015, praca zbiorowa pod redakcją Haliny Brzezińskiej-Stec i Jolanty Żochowskiej, Białystok 2015, s. 37-51pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-484-8-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/4500-
dc.description.abstractW referacie dokonano analizy problemów związanych z użytkownikami w badaniach efektywności i ocenie jakości bibliotek, w oparciu o aktualne normy międzynarodowe: statystyka biblioteczna (ISO 2789), wskaźniki funkcjonalności (ISO 11620) i badanie wpływu bibliotek (ISO 16439). Przedstawiono również praktyczne wdrożenia wybranych zaleceń z norm w realizowanym obecnie projekcie AFB (Analiza Funkcjonowania Bibliotek), w którym uczestniczą biblioteki szkół wyższych, pedagogiczne oraz publiczne. Szczególną uwagę zwrócono na badanie wskaźnika „satysfakcja użytkownika”, zgodnie z ujednoliconym kwestionariuszem ankiety.pl
dc.description.abstractThe paper analyses problems connected with users in the process of performance study and quality assessment of the library, basing on the current international standards related to: library statistics (ISO 2789), performance indicators (ISO 11620) and the impact of libraries (ISO 16439). It also studies the practical introduction of the selected standards recommendations as a part of the currently created project AFB (The Performance Analysis for Polish Libraries) that joins together academic, public and pedagogic libraries. A special focus will be placed on the study of the „user satisfaction” indicator, based on the unified questionnaires.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectstatystyka bibliotecznapl
dc.subjectwskaźniki funkcjonalnościpl
dc.subjectwpływ bibliotekpl
dc.subjectużytkownicypl
dc.subjectlibrary statisticspl
dc.subjectperformance indicatorspl
dc.subjectimpact of librariespl
dc.subjectuserspl
dc.titleUżytkownik w badaniach efektywności i ocenie jakości bibliotekipl
dc.title.alternativeThe user in the process of performance study and quality assessment of the librarypl
dc.typeBook chapterpl
dc.description.Emaillidka@utp.edu.plpl
dc.description.AffiliationUniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczypl
dc.description.referencesBadanie satysfakcji użytkowników bibliotek. Standardowy kwestionariusz ankiety. Oprac. L. Derfert-Wolf, aktualizacja sierpień 2013 rok. Tryb dostępu: http://pliki.sbp.pl/afb/Badanie_satysfakcji_uzytkownikow_2.10.pdf [10 lipca 2015].pl
dc.description.referencesBurska J., Derfert-Wolf L., Głowacka E.: Statystyka biblioteczna i badania efektywności bibliotek. Projekty krajowe, międzynarodowe i dokumenty normalizacyjne. Warszawa 2013. Tryb dostępu: http://pliki.sbp.pl/afb/statystyka-i-badania-fektywnosci-bibliotek.pdf. [10 lipca 2015].pl
dc.description.referencesDerfert-Wolf L.: Badanie efektywności bibliotek publicznych i pedagogicznych. W: Modele współpracy bibliotek publicznych. X Ogólnopolska Konferencja „Automatyzacja bibliotek publicznych”, Warszawa, 7-8 listopada 2012 rok. Warszawa 2013, s. 133-142.pl
dc.description.referencesHernon P., Altman E.: Assessing Service Quality: Satisfying the Expectations of Library Customers. Second Edition. Chicago 2010.pl
dc.description.referencesISO 2789:2013 Information and documentation – International library statistics.pl
dc.description.referencesISO 11620:2014 Information and documentation – Library performance indicators.pl
dc.description.referencesISO 16439:2014 Information and documentation – Methods and procedures for assessing the impact of libraries.pl
dc.description.referencesKędzierska E., Zawałkiewicz A.: Jak przeprowadzić badania satysfakcji użytkowników biblioteki? Poradnik dla bibliotekarzy. Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich, 2014. Tryb dostępu: http://pliki.sbp.pl/afb/jak-przeprowadzic-badania-satysfakcji.pdf [10 lipca 2015].pl
dc.description.referencesKyrillidou M.: From Input to Output Measures to Quality and Outcome Measures, or, from the User in the Life of the Library to the Library in the Life of the User. „Journal of Academic Leadership” Vol. 28, nr 1 (2002), s. 42-46.pl
dc.description.referencesMeasuring Quality. Performance Measurement in Libraries – 2nd revised edition. By R. Poll & P. te Boekhorst (Eds.). (IFLA Publications; 127). Munich 2007.pl
dc.description.referencesPN ISO 11620: 2012 Informacja i dokumentacja – Wskaźniki funkcjonalności bibliotek.pl
dc.description.referencesPoll R.: Can we quantify the library’s influence? Creating an ISO standard for impact assessment. „Performance Measurement and Metrics” Vol. 13, nr 2 (2012), s. 121-130.pl
dc.description.referencesSidor M.: Jakość usług bibliotecznych. Warszawa 2005.pl
dc.description.referencesZybert E. B.: Jakość w działalności bibliotek: oceny, pomiary, narzędzia. Warszawa 2007.pl
dc.description.pages37-51pl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
V Ogólnopolska Konferencja Naukowa "Biblioteki bez użytkowników...? Diagnoza problemu", 14-16 września 2015

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
04_Derfert-Wolf.pdf258,63 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)