REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/4408
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorNiziołek, Katarzyna-
dc.date.accessioned2016-08-19T05:57:56Z-
dc.date.available2016-08-19T05:57:56Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.isbn978-83-937718-3-7-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/4408-
dc.descriptionPublikacja powstała w oparciu o rozprawę doktorską pt. "Sztuka społeczna. Obywatelski wymiar działań społeczno-artystycznych", przygotowaną pod kierunkiem prof. dr hab. Piotra Glińskiego. Recenzenci rozprawy: prof. dr hab. Anna Matuchniak-Krasuska, dr hab. Wojciech Pawlik, prof. UW.pl
dc.description.abstractTom I dyptyku, zatytułowany „Sztuka społeczna. Koncepcje – dyskursy – praktyki”, stanowi przygotowanie do wprowadzenia autorskiej koncepcji sztuki społecznej i wyników zrealizowanych w oparciu o nią badań terenowych w tomie II – „Sztuka społeczna. Model i badania”. Przedstawia inspiracje i założenia, stanowiące punkt wyjścia dla poszukiwań teoretycznych i badawczych autorki. Prezentuje także wybrane, najbliższe podjętej przez nią problematyce związku sztuki i obywatelstwa, wątki socjologii sztuki i socjologii kultury oraz bezpośrednie historyczne tło sztuki społecznej w Polsce. Autorka analizuje w nim współczesne zjawiska artystyczne wykraczające poza „tradycyjne” ramy sztuki, takie jak: sztuka zaangażowana, sztuka publiczna czy sztuka społecznościowa, posiłkując się w dużej mierze doświadczeniami artystów i praktyków kultury z Europy Zachodniej i Stanów Zjednoczonych, które po 1989 r. silnie oddziałują na aktywność podejmowaną w wymienionych obszarach w Polsce albo mogą stanowić dla niej krytyczny punkt odniesienia. Stara się więc rozpoznać tyleż stan obecny (typowe praktyki, warunki, w jakich są realizowane), co możliwe kierunki rozwoju obserwowanych zjawisk w Polsce.pl
dc.description.abstractZ recenzji dr hab. Wojciecha Pawlika, prof. UW: Autorka przeprowadza nas przez meandry ewolucji podejścia do sztuki w ostatnich kilkudziesięciu latach, w których artyści coraz bardziej angażowali się aksjologicznie i społecznie, oddalając od zadań czysto estetycznych, i od tego, co nazywane jest instytucjonalnym „polem sztuki”. Jej wnikliwa analiza pojęć: „sztuka zaangażowana”, „sztuka publiczna” i „sztuka społecznościowa” oraz opis działań artystycznych definiowanych w tych kategoriach pozwalają Czytelnikowi zrozumieć, dlaczego potrzebne jest wprowadzenie jeszcze jednego, odrębnego pojęcia – „sztuka społeczna”.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydział Historyczno-Socjologiczny Uniwersytetu w Białymstoku, Fundacja Uniwersytetu w Białymstoku Universitas Bialostocensispl
dc.subjectsztukapl
dc.subjectspołeczeństwo obywatelskiepl
dc.subjectsztuka społecznapl
dc.subjectsztuka publicznapl
dc.subjectsztuka zaangażowanapl
dc.subjectsztuka społecznościowapl
dc.subjectanimacja kulturypl
dc.subjectsocjologia sztukipl
dc.subjectuczestnictwo w kulturzepl
dc.subjecthistoria sztuki II poł. XX w.pl
dc.titleSztuka społeczna. Koncepcje - dyskursy - praktyki [T.1]pl
dc.typeBookpl
dc.description.Emailkatarzyna.niziolek@gmail.compl
dc.description.BiographicalnoteKatarzyna Niziołek – doktor nauk społecznych, adiunkt w Instytucie Socjologii i Kognitywistyki Uniwersytetu w Białymstoku, autorka licznych artykułów poświęconych zagadnieniom społeczeństwa obywatelskiego, socjologii kultury i sztuki oraz wielokulturowości. Działa w sektorze pozarządowym, animuje projekty edukacyjne, kulturalne i artystyczne, współpracuje z licznymi instytucjami i organizacjami kulturalnymi. Inicjatorka i koordynatorka Pracowni Sztuki Społecznej.pl
dc.description.AffiliationWydział Historyczno-Socjologiczny, Uniwersytet w Białymstokupl
Występuje w kolekcji(ach):Książki/Rozdziały (WSoc)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Niziołek Katarzyna_Sztuka społeczna_tom I.pdfpełna treść książki8,31 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)