Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/4385
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Szalewska, Katarzyna | - |
dc.date.accessioned | 2016-08-11T08:48:22Z | - |
dc.date.available | 2016-08-11T08:48:22Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | Białostockie Studia Literaturoznawcze, nr 6, 2015, s. 27-40 | pl |
dc.identifier.issn | 2082-9701 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/4385 | - |
dc.description.abstract | The text presents a soudscape analysis of World War II. Here, the term soundscape is understood, after R. Murray Schafer, as acoustic sphere of a place and of its human community which becomes a part of intangible cultural heritage. The analysed soundscape involves wartime audio sphere of both sound senders and recipients. In order to reconstruct the aural world from the years 1939–1945, the article’s author uses autobiographic texts by such writers as Białoszewski, Głowiński, Ligocka, Nałkowska, and Waniek. Further, she later demonstrates the contemporary references to wartime soundscape, and reveals how they function to construct both historical memorials and political history. | pl |
dc.description.sponsorship | Publikacja powstała przy wsparciu finansowym Fundacji na rzecz Nauki Polskiej. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.subject | World War II | pl |
dc.subject | soundscape | pl |
dc.subject | sonic icons | pl |
dc.subject | aural postcards | pl |
dc.subject | auditive practices | pl |
dc.subject | intangible cultural heritage | pl |
dc.subject | memorial site | pl |
dc.title | Pejzaż dźwiękowy i praktyki audytywne czasu wojny (wówczas i współcześnie) | pl |
dc.title.alternative | Wartime Soundscape and Auditive Activity (Then and Now) | pl |
dc.type | Article | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/bsl.2015.06.02 | - |
dc.description.Email | k.szalewska@ug.edu.pl | pl |
dc.description.Biographicalnote | Katarzyna Szalewska, dr, adiunkt w Katedrze Teorii Literatury i Krytyki Artystycznej Uniwersytetu Gdańskiego. Autorka monografii Pasaż tekstowy. Czytanie miasta jako forma doświadczania przeszłości we współczesnym eseju polskim, Kraków 2012.Współredaktorka książek Przekleństwo rzeczywistości. Rzecz o obsesji i fantazji, Gdańsk 2009; Czesława Miłosza „północna strona” (2011) oraz Nie-miejsca. Teorie spacjalne we współczesnych praktykach interpretacyjnych (2014). Stypendystka Fundacji na rzecz Nauki Polskiej (2014/2015). | pl |
dc.description.Affiliation | Wydział Filologiczny, Uniwersytet Gdański | pl |
dc.description.pages | 27-40 | pl |
dc.description.number | 6 | pl |
dc.description.firstpage | 27 | pl |
dc.description.lastpage | 40 | pl |
dc.identifier.citation2 | Białostockie Studia Literaturoznawcze | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Białostockie Studia Literaturoznawcze, 2015, nr 6 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
bsl-6_Szalewska.pdf | 151,38 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)