REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/2793
Tytuł: Edukacja integracyjna jako szansa dla wszystkich – założenia a rzeczywistość
Inne tytuły: Integration education as an opportunity for everyone assumptions and reality
Autorzy: Sakowicz-Boboryko, Agnieszka
Słowa kluczowe: niepełnosprawność
edukacja integracyjna
dostępność
efektywność
Data wydania: 2010
Data dodania: 6-maj-2015
Wydawca: Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckie
Źródło: Edukacja dziecka – mity i fakty, pod red. Elżbiety Jaszczyszyn i Jolanty Szada-Borzyszkowskiej, Białystok 2010, s. 585-593
Abstrakt: In the face of almost twenty-year-integration experience in a new social and political as well as educational context seems to be justifiable to claim that in Poland integration education has become a fact. However, educational practice proves that it is not clear for all disabled children. Still there are environments where ideas of equal opportunities, integration, normalisation and autonomic life of disabled people are propaganda slogans which are not reflected in their social reality. The cause of this situation should be tracked in local societies in particular. Access to integration education in the context of selected social behaviour is the subject of consideration.
Sponsorzy: Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku
URI: http://hdl.handle.net/11320/2793
ISBN: 978-83-61209-39-3
Typ Dokumentu: Book chapter
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (STH)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons