Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/2793
Tytuł: | Edukacja integracyjna jako szansa dla wszystkich – założenia a rzeczywistość |
Inne tytuły: | Integration education as an opportunity for everyone assumptions and reality |
Autorzy: | Sakowicz-Boboryko, Agnieszka |
Słowa kluczowe: | niepełnosprawność edukacja integracyjna dostępność efektywność |
Data wydania: | 2010 |
Data dodania: | 6-maj-2015 |
Wydawca: | Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckie |
Źródło: | Edukacja dziecka – mity i fakty, pod red. Elżbiety Jaszczyszyn i Jolanty Szada-Borzyszkowskiej, Białystok 2010, s. 585-593 |
Abstrakt: | In the face of almost twenty-year-integration experience in a new social and political as well as educational context seems to be justifiable to claim that in Poland integration education has become a fact. However, educational practice proves that it is not clear for all disabled children. Still there are environments where ideas of equal opportunities, integration, normalisation and autonomic life of disabled people are propaganda slogans which are not reflected in their social reality. The cause of this situation should be tracked in local societies in particular. Access to integration education in the context of selected social behaviour is the subject of consideration. |
Sponsorzy: | Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/2793 |
ISBN: | 978-83-61209-39-3 |
Typ Dokumentu: | Book chapter |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (STH) Książki/Rozdziały (WNoE) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Agnieszka Sakowicz-Boboryko_Edukacja integracyjna jako szansa dla wszystkich – założenia a rzeczywistość.pdf | 535,66 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL