REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/2744
Tytuł: Relacja dziecko — drugi człowiek a relacja dziecko — media drukowane i elektroniczne
Inne tytuły: Relationship child – another human and relationship child – printed and electronical media
Autorzy: Dakowicz, Lidia
Dakowicz, Andrzej
Słowa kluczowe: relacja
media (prasa, telewizja, Internet)
społeczeństwo i świat
relationship
the media (newspapers, television, Internet)
society and the world
Data wydania: 2008
Data dodania: 22-kwi-2015
Wydawca: Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckie
Źródło: Media elektroniczne – kreujące obraz rodziny i dziecka, pod red. Jadwigi Izdebskiej, Białystok 2008, s. 54-59
Abstrakt: Rozważania z zakresu korzystania przez dziecko z massmediów skłoniły do wyciągnięcia następujących wniosków: 1) rodzice i najbliższe otoczenie mają za zadanie pokazać dziecku, jak należy korzystać z mediów, jako narzędzia pozwalającego osiągać stawiane sobie cele; 2) wspólne korzystanie z mediów (rodziców i dzieci) daje największe szanse na zapewnienie odbioru adekwatnego do rozwoju psychicznego dziecka; 3) zanim dziecko nie osiągnie w rozwoju poznawczym etapu operacji formalnych (około 15 roku życia), czyli nie nabędzie umiejętności rozwiązywania problemów poznawczych z wykorzystaniem rozwiniętych zdolności logicznego i zdroworozsądkowego rozumowania, nie należy udostępniać mu zupełnie samodzielnego dostępu do mediów, szczególnie Internetu.
Considerations in the use by a child of the mass media led to draw the following conclusions: 1) parents and surroundings are intended to show the child how to use the media as a tool to achieve its goals; 2) using the media together (parents and children) gives the best chance to ensure perception adequate to the mental development of the child; 3) before the child did not reaches in its the cognitive development the stage of formal operations (about 15 years old), which means it does not acquire skills of solving cognitive problems with using developed abilities of logical and commonsensical reasoning, should not be share it a completely independent access to the media, especially the Internet.
URI: http://hdl.handle.net/11320/2744
ISBN: 978-83-61209-02-7
Typ Dokumentu: Book chapter
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (STH)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons