REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/2470
Tytuł: Transformacja wartości a postawy przedsiębiorcze Polaków
Inne tytuły: Transition of Values and Entrepreneurial Attitudes of the Poles
Autorzy: Gruszewska, Ewa
Słowa kluczowe: entrepreneurial attitudes
value systems
systemic transformation
Data wydania: 2014
Data dodania: 19-sty-2015
Wydawca: Uniwersytet Łódzki
Źródło: "Annales. Etyka w życiu gospodarczym" Vol.17 nr 3, s.91 - 101
Abstrakt: Poland’s transformation occurs in individuals’ attitudes and behaviour. Several years ago, the entrepreneur in Poland was associated with corruption and borderline legal activities. Today, many entrepreneurs are looked upon as positive role models. Social acceptance of entrepreneurial attitudes in Poland is growing. Increased susceptibility to entrepreneurial behaviour in a society will increase the rate at which new businesses are established, enhancing market dynamics, and accelerating innovative changes. But in Poland entrepreneurs are not seen as a positive example, unlike in the United States. Willingness to take risks, self-expression and independence are not met with social acceptance, especially if rewarded with high incomes. The research undertaken by the author is aimed at analysing the essence of entrepreneurial attitudes and changes in the social acceptance of entrepreneurial behaviour.
Opis: http://www.annalesonline.uni.lodz.pl/archiwum/2014/2014_3_gruszewska_91_101.pdf
URI: http://hdl.handle.net/11320/2470
ISSN: 2353-4896
1899-2226
Typ Dokumentu: Article
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (WEiF)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
2014_3_gruszewska_91_101.pdf881,98 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)