Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/2133
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ruśkowski, Eugeniusz | - |
dc.date.accessioned | 2014-12-09T13:23:22Z | - |
dc.date.available | 2014-12-09T13:23:22Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.citation | Białostockie Studia Prawnicze, z. 16, 2014, s. 9-22 | pl |
dc.identifier.issn | 1689-7404 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/2133 | - |
dc.description.abstract | W przedmiotowym artykule przedstawiono problem stosunku zasady roczności budżetu do wieloletniego prawa finansowego, zarówno w ujęciu doktrynalnym, jak i jego realizacji w zarządzaniu finansami publicznymi poszczególnych krajów. Powstaje z tego obraz dominacji zasady roczności budżetu do lat dziewięćdziesiątych XX w. oraz jej uzupełniania początkowo fragmentarycznymi, a potem całościowymi wieloletnimi planami finansowymi w późniejszych latach. Analiza sytuacji wybranych krajów europejskich w 2011 r. pokazuje, że wiele z nich ma już wyodrębnione, wieloletnie plany finansowe (a często także budżety zadaniowe) i zasadę roczności budżetu można w nich rozpatrywać w ramach zasady prawnej wieloletniego planowania finansowego. Istnieją jednak poważne różnice między poszczególnymi krajami w tym zakresie. Dlatego wydanie dyrektywy Rady 2011/85/UE z dnia 8 listopada 2011 r. w sprawie wymogów dla ram budżetowych państw członkowskich należy traktować jako nowy impuls rozwoju i ujednolicenia wieloletniego planowania finansowego w skali UE. Wieloletnie planowanie finansowe oraz jego stosunek do roczności budżetu będą jednak odtąd elementem szerszej polityki koordynacji finansowej i nadzoru budżetowego ze strony UE oraz porządkowania zarządzania finansami publicznymi i ich dyscyplinowania w poszczególnych krajach członkowskich. | pl |
dc.description.sponsorship | This Article was prepared within the framework of the project financed by the National Science Centre granted on the basis of decision no. DEC-2011/01/B/HS5/03357. | pl |
dc.language.iso | en | pl |
dc.publisher | Temida 2 | pl |
dc.subject | roczność budżetowa | pl |
dc.subject | wieloletniość budżetowa | pl |
dc.subject | średniookresowe ramy budżetowe | pl |
dc.subject | wieloletni plan finansowy | pl |
dc.subject | Dyrektywa Rady 2011/85/UE | pl |
dc.subject | budget annuality | pl |
dc.subject | budget multi-annuality | pl |
dc.subject | medium-term budgetary frameworks | pl |
dc.subject | multiannual fi nancial plan | pl |
dc.subject | Council Directive 2011/85/UE | pl |
dc.title | Annuality and multi-annuality in the public finances of selected European countries – before Council Directive 2011/85/EU | pl |
dc.title.alternative | Roczność i wieloletniość w finansach publicznych wybranych krajów europejskich – przed wydaniem Dyrektywy Rady 2011/85/UE | pl |
dc.type | Article | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/bsp.2014.16.01 | - |
dc.description.Affiliation | University of Białystok | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Artykuły naukowe (WP) Białostockie Studia Prawnicze, 2014, Z. 16 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
BSP_16_2014_Ruskowski.pdf | 291,06 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)