REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/19433
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorŚwidzińska, Agata-
dc.date.accessioned2025-12-16T11:21:06Z-
dc.date.available2025-12-16T11:21:06Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationDiagnostyka i metodyka psychopedagogiczna w warunkach wielokulturowości, redakcja naukowa Tomasz Bajkowski, Krzysztof Sawicki, Urszula Namiotko, Warszawa cop. 2014, s. 83-95pl
dc.identifier.isbn978-83-62015-87-0-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/19433-
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Akademickie Żakpl
dc.titleZmierzyć się z kulturą. Uczniowie cudzoziemscy w przestrzeni szkoły — doniesienie z badańpl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Akademickie Żakpl
dc.rights.holder© Copyright by Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku Warszawa 2014pl
dc.description.AffiliationZakład Edukacji Międzykulturowej, Instytut Pedagogiki, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lubliniepl
dc.description.referencesAbramowicz M. (red.), Wielka nieobecna — o edukacji antydyskryminacyjnej w systemie edukacji formalnej w Polsce. Raport z badań, Warszawa 2011.pl
dc.description.referencesBłeszyńska K., Dzieci obcokrajowców w polskich placówkach oświatowych — perspektywa szkoły. Raport z badań, Warszawa 2010.pl
dc.description.referencesBłeszyńska K., Między stereotypem a doświadczeniem drogi. Dydaktyka różnicowa wobec kształcenia dzieci migrantów, w: A. Szczurek-Boruta, E. Ogrodzka-Mazur (red.), Poza paradygmaty. Pedagogika międzykulturowa. Księga pamiątkowa dedykowana Profesorowi Tadeuszowi Lewowickiemu, t. 2, Toruń 2012.pl
dc.description.referencesBoski P., Kulturowe ramy zachowań społecznych. Podręcznik psychologii międzykulturowej, Warszawa 2009.pl
dc.description.referencesBoski P., Wielokulturowość i psychologia dwukulturowej integracji, w: H. Mamzer (red.), Czy klęska wielokulturowości, Poznań 2008.pl
dc.description.referencesCelenk O., Van de Vijver F., Assessment of Acculturation: Issues and Overview of Measures. Online Readings in Psychology and Culture; http://dx.doi.org/10.9707/2307–0919.1105pl
dc.description.referencesFiok E., Osiem kroków, czyli kilka praktycznych rad, Warszawa 2011.pl
dc.description.referencesGłowacka-Grajper M., Dobry gość. Stosunek nauczycieli szkół podstawowych do dzieci romskich i wietnamskich, Warszawa 2006.pl
dc.description.referencesGrudzińska A., Kubin K. (red.), Szkoła wielokulturowa — organizacja pracy i metody nauczania. Wybór tekstów, Warszawa 2010.pl
dc.description.referencesGrzymała-Kazłowska A., Łodziński S. (red.), Problemy integracji imigrantów. Koncepcje, badania, polityki, Warszawa 2008.pl
dc.description.referencesGrzymała-Moszczyńska H., Uchodźcy, Kraków 2000.pl
dc.description.referencesJanuszewska E., Dziecko czeczeńskie w Polsce. Między traumą wojenną a doświadczeniem uchodźstwa, Toruń 2010.pl
dc.description.referencesJędrzejczyk U., Działania skierowane do polskich rodziców i opiekunów — razem na rzecz wielokulturowej społeczności szkolnej, w: N. Klorek, K. Kubin (red.), Innowacyjne rozwiązania w pracy z dziećmi cudzoziemskimi w systemie edukacji. Przykłady praktycz ne, Warszawa 2012.pl
dc.description.referencesKawczyńska-Butrym Z., Migracje. Wybrane zagadnienia, Lublin 2009.pl
dc.description.referencesLewowicki T., Cztery spojrzenia na wielokulturowość i edukację międzykulturową, w: J. Nikitorowicz, A. Sadowski, D. Misiejuk (red.), Pogranicze. Studia socjologiczne, t. 17, Edukacja międzykulturowa, cz. 1, Białystok 2011.pl
dc.description.referencesNikitorowicz J., Teoria akulturacji w badaniach międzykulturowych, w: T. Lewowicki, E. Ogrodzka-Mazur (red.), Edukacja międzykulturowa — teorie, poglądy, doświadczenia społeczne, Cieszyn–Warszawa–Toruń 2010.pl
dc.description.referencesNowicka E., Uczniowie wietnamscy w oczach nauczycieli szkół podstawowych, w: E. Nowicka, S. Łodziński (red.), Kulturowe wymiary imigracji do Polski. Studia socjologiczne, Warszawa 2006.pl
dc.description.referencesRabczuk W., Czynniki niesprzyjające i chroniące w przebiegu kariery szkolnej uczniów imigrantów, „Edukacja Międzykulturowa” 2013, nr 2.pl
dc.description.referencesSadowski A., Od eksplozji do realnych zagrożeń idei i praktyki wielokulturowości. Potrzeba nowych koncepcji i badań, w: M. Biernacka, K. Krzysztofek, A. Sadowski (red.), Społeczeństwo wielokulturowe — nowe wyzwania i zagrożenia, Białystok 2012.pl
dc.description.referencesWard C., Kennedy A., Acculturation strategies, psychological adjustment and sociocultural competence during cross-cultural transitions, „International Journal of Intercultural Relations” 1994, nr 18.pl
dc.description.referencesZienkiewicz J., Uczeń — uchodźca w szkole. Wyzwanie dla edukacji wielokulturowej, w: A. Roguska, M. Danielak-Chomać, M. J. Dyrda (red.), Edukacja kulturowa. Oczekiwania i potrzeby, Siedlce 2012.pl
dc.description.firstpage83pl
dc.description.lastpage95pl
dc.identifier.citation2Diagnostyka i metodyka psychopedagogiczna w warunkach wielokulturowości, redakcja naukowa Tomasz Bajkowski, Krzysztof Sawicki, Urszula Namiotkopl
dc.conferenceXII Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Społeczeństwa wielokulturowe – dynamika, zmienność i nieprzewidywalność. Ku jakim strategiom w edukacji międzykulturowej?", Białystok 25-28 maja 2014 rokupl
Występuje w kolekcji(ach):XII Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Społeczeństwa wielokulturowe – dynamika, zmienność i nieprzewidywalność. Ku jakim strategiom w edukacji międzykulturowej?", 25-28 maja 2014

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
A_Swidzinska_Zmierzyc_sie_z_kultura.pdf109,53 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)