REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/19355
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorSkuza, Aneta-
dc.contributor.authorPierścińska-Maruszewska, Aneta-
dc.date.accessioned2025-12-01T11:30:14Z-
dc.date.available2025-12-01T11:30:14Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationResocjalizacja Polska Nr 6, 2014, s. 89-100pl
dc.identifier.issn2081-3767-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/19355-
dc.description.abstractCelem prezentowanego artykułu jest ukazanie jednego z ważnych czynników wzmacniających oddziaływania profilaktyczne w szkole jakim jest klimat społeczny w niej panujący. Dokonano tego w kontekście koncepcji resilience, dla której ów klimat społeczny zalicza się do grona czynników szkolnych wzmacniających procesy resilience.pl
dc.description.abstractThe aim of the article is to show one o f the import ant factors strengthening the preventive action undertaken at school, mainly the social climate there. It has been done with the view of the resilience concept, for which this climate is one of the school factors strengthening the resilience processes.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherPedagogium Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Warszawiepl
dc.rightsLicencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY)-
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/-
dc.subjectklimat społecznypl
dc.subjectczynniki chroniącepl
dc.subjectkoncepcja resiliencepl
dc.subjectsocial climatepl
dc.subjectprotective factorspl
dc.subjectresilience theorypl
dc.titleKlimat społeczny szkoły jako jeden z czynników chroniących - wzmacniających oddziaływania profilaktyczne (w kontekście koncepcji resilience)pl
dc.title.alternativeSocial climate as one of the preventive factors strengthening the prophylaxis activities (in the context of resilience)pl
dc.typeArticlepl
dc.rights.holderLicencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY)pl
dc.description.AffiliationDr Aneta Skuza - Wyższa Szkoła Biznesu i Przedsiębiorczości w Ostrowcu Świętokrzyskimpl
dc.description.AffiliationDr Aneta Pierścińska-Maruszewska - Wyższa Szkoła Biznesu i Przedsiębiorczości w Ostrowcu Świętokrzyskimpl
dc.description.referencesBorucka A., Ostaszewski K., Pokonać przeciwności losu - koncepcja „resilience”, „Remedium", nr 7 -8 (185).pl
dc.description.referencesBorucka A., Ostaszewski K., Koncepcja resilience. Kluczowe pojęcia i wybrane zagadnienia, „Medycyna Wieku Rozwojowego” 12(2 Pt 1): 587-597. http://www. ncbi.nlm.nih.gov/pmc/ articles/PM C2777715/pdf/nihm s74027.pdfpl
dc.description.referencesDrzewiecka-Krawczyk H. (2012), Czy można odbić się od dna? O pokonywaniu niepomyślności losu w świetle koncepcji resilience, Mazowiecki Kwartalnik Edukacyjny „Meritum”, nr 3(26).pl
dc.description.referencesFergus S., Zimmerman M. (2005), Adolescent resilience: A framework for understanding healthy development in the face o f risk, „Annual Review of Public Health”, nr 26.pl
dc.description.referencesGaś Z. (2011), Profesjonalna profilaktyka w szkole: szanse i zagrożenia. W: Z. Gaś (red.), Profesjonalna profilaktyka w szkole. Nowe wyzwania, Wyd. W SEil, Lublin.pl
dc.description.referencesGaś Z. (2004), Identyfikacja uwarunkowań wyjściowych profilaktyki w szkole. W: Z. Gaś (red.), Badanie zapotrzebowania na profilaktykę w szkole. Podręcznik dla szkolnych liderów profilaktyki, Fundacja „Masz Szansę”, Lublin.pl
dc.description.referencesGarmezy N. (1987), Stres-Resistant Children: The Search for Protective Factors. W: Stevenson J. (red.), Recent Research in Developmnetal Psychopatology, Pergamon Press, Oxford-New York- -Toronto-Sydney-Paris-Frankfurt.pl
dc.description.referencesGrice P. (1977), Logika i konwersacja, tlum. J. Wajszczuk, „Przegląd Humanistyczny", z. 6.pl
dc.description.referencesGwizdek B., Sołtys E. (2009), Komunikacja w pracy nauczyciela, „Remedium”, styczeń.pl
dc.description.referencesKonarzewski K. (1995), Sztuka nauczania. Szkoła, PWN.pl
dc.description.referencesKulesza M. (2007), Klimat szkoły a zachowania przemocowe uczniów w świetle wybranych badań empirycznych, „Seminare”, nr 24.pl
dc.description.referencesKulesza M. (2011), Klimat szkoły a zachowania agresywne i przemocowe, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego.pl
dc.description.referencesLuthar S., Żelazo L., (2003), Research on Resilience. An Integrative Review. W: S. Luthar (red.), Resilience and Vulnerability, Cambridge University Press.pl
dc.description.referencesMasten A., Powell J., (2003), Resilience Framework for Research Policy and Practice. W: S. Luthar (red.), Resilience and Vulnerability, Cambridge University Press.pl
dc.description.referencesMoss R.H. (1975), Evaluating Correctional and Community Settings, John Wiley&Sons, Inc.pl
dc.description.referencesOstaszewski K., Borucka A. (2005), Obszary diagnozy w szkole, „Remedium” nr 9.pl
dc.description.referencesOstaszewski K., Czynniki chroniące i wspierające rozwój dzieci i młodzieży, IV Forum Profilaktyki, METIS, Chorzów, 11.02.2009 (www.zks.nq.pl/pedagog.czynniki.pdf).pl
dc.description.referencesOstaszewski K. (2012), Pojęcie klimatu szkoły w badaniach zachowań ryzykownych młodzieży, „Edukacja”, nr 4.pl
dc.description.referencesOstaszewski K. (2006), Pozytywna profilaktyka, „Świat Problemów”, nr 3(158).pl
dc.description.referencesPetlak E. (2007), Klimat szkoły, klimat klasy, Wyd. Akademickie „Żak”, Warszawa.pl
dc.description.referencesRoseth C.J., Johnson D.W., Johnson R.T. (2008), Promoting early adolescents’achievement and peer relationships: the effects of cooperative, competitive and individualistic goal structures, „Psychological Bulletin”, Vol. 134.pl
dc.description.referencesRutter M. (1987), Psychosocial Resilience and Protective Mechanisms, Amer J. (red.) “Orthopsychiat”, nr 57(3).pl
dc.description.referencesSurzykiewicz J. (2000), Agresja i przemoc w szkole, CMPP, Warszawa.pl
dc.description.referencesSzymańska J. (2003), Działania profilaktyczna a klimat szkoły, „Remedium”, luty.pl
dc.description.referencesSzuman W. (1928), Jak dowieść rzeczywistej wartości zakładu wychowawczego, „Opieka nad Dzieckiem”, nr 5.pl
dc.description.referencesSłownik Psychologii (1994), Wyd. Książnica.pl
dc.description.referencesWerner E. (1994), Overcoming the odds, „Developmental and Behavioral Pediatrics”, nr 15.pl
dc.description.referencesWoynarowska-Sołdan M. (2007), Klimat społeczny szkoły - koncepcje i czynniki warunkujące, „Remedium”, nr 4.pl
dc.description.referencesWoynarowska-Sołdan M. (2004), Klimat społeczny w szkołach promujących zdrowie, „Edukacja Zdrowotna i Promocja Zdrowia w Szkole”, z. 8.pl
dc.description.referencesYates T., Egeland B., Sroufe A. (2003), Rethinking resilience. A developmental proces perspective. W: Luthar S. (red.), Resilience and Vulnerability, Cambridge University Press.pl
dc.description.referenceswww.schoolclimate.org/publications/documents//sc-brief-resarch.pdfpl
dc.description.referencesMrozowski M., Charakterystyka szkoły jako środowiska wychowawczego, www.republika.pl/artis73/charszk.htmlpl
dc.description.referencesThe road to resilience: Bridging relief and development for a more sustainable future IFRC discussion paper on resilience, Międzynarodowa Federacja Krajowych Stowarzyszeń Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca (IFRC), czerwiec 2012.pl
dc.description.number6pl
dc.description.firstpage89pl
dc.description.lastpage100pl
dc.identifier.citation2Resocjalizacja Polskapl
Występuje w kolekcji(ach):Resocjalizacja Polska, 2014, nr 6

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
RP_6_2014_A_Skuza_A_Pierscinska_Maruszewska_Klimat_spoleczny_szkoly.pdf389,88 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons