REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/19167
Tytuł: Profesjonalna pomoc psychopedagogiczna online na przykładzie terapii i mediacji. (Nie)zbędna odpowiedź na sytuacje trudne
Inne tytuły: Professional psychopedagogical help online with examples of therapy and mediation. (Un)necessary answer to difficult situations
Autorzy: Flatow-Kaleta, Ewelina
Waszyńska, Katarzyna
Słowa kluczowe: terapia online
mediacja online
pomoc psychopedagogiczna
kształcenie specjalistów
kometencje w pracy online
online therapy
online mediation
psychopedagogical support
education of specialists
online working competence
Data wydania: 2023
Data dodania: 4-lis-2025
Wydawca: Fundacja Pedagogium
Źródło: Resocjalizacja Polska Nr 25, 2023, s. 135-149
Abstrakt: W niniejszym artykule odniesiono się do tematyki pomocy psychopedagogicznej online na przykładzie terapii i mediacji, osadzając ją w szerokim kontekście najnowszych analiz teoretycznych i empirycznych, jak również wskazując implikacje praktyczne. Celem opracowania jest pokazanie możliwości jakie niesie zastosowanie IC T (Information and Communication Technology – technologie informacyjno-telekomunikacyjne) w różnych formach wsparcia jednostki, ale też uczulenie na istniejące bariery w tej formie pracy. Szczególny nacisk został położony na kwestię kompetencji pomagającego, które stanowią o jakości mediacyjnego i terapeutycznego wsparcia. Podjęto próbę odpowiedzi na pytanie o znaczenie wzbogacenia programów kształcenia różnych specjalistów, w tym psychologów, pedagogów, mediatorów i doradców o treści związane ze wsparciem online.
This paper deals with the topic of online psychopedagogical assistance on the example of therapy and mediation, setting it in a broad context of the latest theoretical and empirical analyses, as well as indicating practical implications. The aim of the paper is, on one hand, to show the possibilities of using ICT (Information and Communication Technology) in various forms of support for the individual, and, on the other hand, to draw attention to the existing barriers of this form of work. Particular emphasis was placed on the question of the helper’s competences, which determine the quality of mediation and therapeutic support. An attempt is made to answer the question about the importance of enriching the curricula of various specialists, including psychologists, pedagogues, mediators and counselors with the content related to online support.
Afiliacja: Ewelina Flatow-Kaleta - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Katarzyna Waszyńska - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
E-mail: Ewelina Flatow-Kaleta: eflatow@o365.amu.edu.pl
Katarzyna Waszyńska: katarzyna.waszynska@amu.edu.pl
Opis: Artykuł dostępny w dwóch wersjach językowych (tłumaczenie angielskie).
URI: http://hdl.handle.net/11320/19167
DOI: 10.22432/pjsr.2023.25.09
ISSN: 2081-3767
e-ISSN: 2392-2656
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0002-0662-2383
0000-0003-1495-4537
Typ Dokumentu: Article
metadata.dc.rights.uri: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Właściciel praw: Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY)
Występuje w kolekcji(ach):Resocjalizacja Polska, 2023, nr 25

Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons