Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
                
    
    http://hdl.handle.net/11320/19167| Tytuł: | Profesjonalna pomoc psychopedagogiczna online na przykładzie terapii i mediacji. (Nie)zbędna odpowiedź na sytuacje trudne | 
| Inne tytuły: | Professional psychopedagogical help online with examples of therapy and mediation. (Un)necessary answer to difficult situations | 
| Autorzy: | Flatow-Kaleta, Ewelina Waszyńska, Katarzyna  | 
| Słowa kluczowe: | terapia online mediacja online pomoc psychopedagogiczna kształcenie specjalistów kometencje w pracy online online therapy online mediation psychopedagogical support education of specialists online working competence  | 
| Data wydania: | 2023 | 
| Data dodania: | 4-lis-2025 | 
| Wydawca: | Fundacja Pedagogium | 
| Źródło: | Resocjalizacja Polska Nr 25, 2023, s. 135-149 | 
| Abstrakt: | W niniejszym artykule odniesiono się do tematyki pomocy psychopedagogicznej online na przykładzie terapii i  mediacji, osadzając ją w  szerokim kontekście najnowszych analiz teoretycznych i  empirycznych, jak również wskazując implikacje praktyczne. Celem opracowania jest pokazanie możliwości jakie niesie zastosowanie IC T (Information and Communication Technology – technologie informacyjno-telekomunikacyjne) w  różnych formach wsparcia jednostki, ale też uczulenie na istniejące bariery w  tej formie pracy. Szczególny nacisk został położony na kwestię kompetencji pomagającego, które stanowią o jakości mediacyjnego i  terapeutycznego wsparcia. Podjęto próbę odpowiedzi na pytanie o  znaczenie wzbogacenia programów kształcenia różnych specjalistów, w tym psychologów, pedagogów, mediatorów i doradców o treści związane ze wsparciem online. This paper deals with the topic of online psychopedagogical assistance on the example of therapy and mediation, setting it in a broad context of the latest theoretical and empirical analyses, as well as indicating practical implications. The aim of the paper is, on one hand, to show the possibilities of using ICT (Information and Communication Technology) in various forms of support for the individual, and, on the other hand, to draw attention to the existing barriers of this form of work. Particular emphasis was placed on the question of the helper’s competences, which determine the quality of mediation and therapeutic support. An attempt is made to answer the question about the importance of enriching the curricula of various specialists, including psychologists, pedagogues, mediators and counselors with the content related to online support.  | 
| Afiliacja: | Ewelina Flatow-Kaleta - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Katarzyna Waszyńska - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu  | 
| E-mail: | Ewelina Flatow-Kaleta: eflatow@o365.amu.edu.pl Katarzyna Waszyńska: katarzyna.waszynska@amu.edu.pl  | 
| Opis: | Artykuł dostępny w dwóch wersjach językowych (tłumaczenie angielskie). | 
| URI: | http://hdl.handle.net/11320/19167 | 
| DOI: | 10.22432/pjsr.2023.25.09 | 
| ISSN: | 2081-3767 | 
| e-ISSN: | 2392-2656 | 
| metadata.dc.identifier.orcid: | 0000-0002-0662-2383 0000-0003-1495-4537  | 
| Typ Dokumentu: | Article | 
| metadata.dc.rights.uri: | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | 
| Właściciel praw: | Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY) | 
| Występuje w kolekcji(ach): | Resocjalizacja Polska, 2023, nr 25 | 
Pliki w tej pozycji:
| Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
|---|---|---|---|---|
| RP_25_2023_E_Flatow_Kaleta_K_Waszynska_Profesjonalna_pomoc_psychopedagogiczna.pdf | 146,58 kB | Adobe PDF | Otwórz | |
| RP_25_2023_E_Flatow_Kaleta_K_Waszynska_Professional_psychopedagogical_help.pdf | 131,2 kB | Adobe PDF | Otwórz | 
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL
    
    
