Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/19096Pełny rekord metadanych
| Pole DC | Wartość | Język |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Całek, Grzegorz | - |
| dc.date.accessioned | 2025-10-22T09:10:44Z | - |
| dc.date.available | 2025-10-22T09:10:44Z | - |
| dc.date.issued | 2021 | - |
| dc.identifier.citation | Resocjalizacja Polska Nr 22, 2021, s. 451-464 | pl |
| dc.identifier.issn | 2081-3767 | - |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/19096 | - |
| dc.description.abstract | W publicznych szkołach w Polsce przyjmowane są corocznie programy wychowawczo-profilaktyczne, zawierające opis działań wychowawczych (skierowanych do uczniów) oraz działań o charakterze profilaktycznym (skierowanych do uczniów, nauczycieli i rodziców). Programy te – zgodnie z ustawą Prawo oświatowe – uchwalane są wspólnie przez rady pedagogiczne oraz rady rodziców. W artykule zostały scharakteryzowane najważniejsze problemy z realizacją tych zapisów ustawowych w praktyce szkolnej, a także propozycje, w jaki sposób mogą być one systemowo rozwiązane. | pl |
| dc.description.abstract | Every year, state schools in Poland introduce various education and prevention programmes, containing a description of educational activities (addressed to students), as well as preventive measures (addressed to students, teachers and parents). Such programmes, in accordance with the Education Law – are adopted jointly by teachers’ councils and parent-teacher councils. This paper describes problems related to their practical implementation, as well as provides suggestions how these problems can be solved at a systemic level. | pl |
| dc.language.iso | pl | pl |
| dc.publisher | Fundacja Pedagogium | pl |
| dc.rights | Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY) | pl |
| dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | - |
| dc.subject | program wychowawczo-profilaktyczny | pl |
| dc.subject | rada pedagogiczna | pl |
| dc.subject | rada rodziców | pl |
| dc.subject | szkoła | pl |
| dc.subject | educational and preventive program | pl |
| dc.subject | teachers’ council | pl |
| dc.subject | parents’ council | pl |
| dc.subject | school | pl |
| dc.title | Szkolne programy wychowawczo-profilaktyczne – idea a rzeczywistość | pl |
| dc.title.alternative | Education and prevention programmes at school – in theory and in practice | pl |
| dc.type | Article | pl |
| dc.rights.holder | Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY) | pl |
| dc.identifier.doi | 10.22432/pjsr.2021.22.26 | - |
| dc.description.Email | g.calek@uw.edu.pl | pl |
| dc.description.Affiliation | Uniwersytet Warszawski | pl |
| dc.description.references | Borowik J., 2018, Działania wychowawczo-profilaktyczne a diagnoza potrzeb środowiska szkolnego, Ośrodek Rozwoju Edukacji Warszawa. | pl |
| dc.description.references | Buchner A., Wierzbicka M., 2020, Edukacja zdalna w czasie pandemii. Edycja II. Raport, https://centrumcyfrowe.pl/edukacja-zdalna/ [dostęp: 18.02.2021]. | pl |
| dc.description.references | Całek G., 2018, Rada rodziców po reformie edukacji, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków. | pl |
| dc.description.references | Całek G., 2020, Rodzice o koronaedukacji – wnioski z ankiety, „Szkoła. Miesięcznik Dyrektora”, nr 8/2020, https://www.academia.edu/44015438/Rodzice_o_koronaedukacji_wnioski_z_ankiety [dostęp: 18.02.2021] | pl |
| dc.description.references | Całek G., Poraj A., 2011, Rodzice w szkole, przedszkolu, na osiedlu, Instytut Inicjatyw Pozarządowych, Warszawa. | pl |
| dc.description.references | Cisowski W., 2006, Społeczne determinanty przemocy wśród młodzieży gimnazjalnej, [w:] Bogaj M. (red.), Współczesne gimnazjum w Polsce. Nadzieje i zagrożenia, Kielce. | pl |
| dc.description.references | Chałas K., 2017, Wartości w programie wychowawczym szkoły służące integralnemu rozwojowi i wychowaniu ucznia, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa. | pl |
| dc.description.references | Gaś Z.B., Poleszak W., 2017, Opracowujemy i ewaluujemy program wychowawczo-profilaktyczny szkoły, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa. | pl |
| dc.description.references | Kordziński J., 2017, Szkoła wspólnych działań, czyli o relacjach i współpracy, Wolters Kluwer Polska, Warszawa. | pl |
| dc.description.references | Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii, 2016, Młodzież 2016, Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii, Warszawa. | pl |
| dc.description.references | Librus, 2020, Nauczanie zdalne. Jak zmieniło się na przestrzeni czasu. Raport z drugiego badania ankietowego. Maj 2012, https://portal.librus.pl/artykuly/raport-2-jak-zmienilo-sie-nauczanie-zdalne [dostęp: 18.02.2021]. | pl |
| dc.description.references | Łakomski M., 2015, Aksjologiczny wymiar integralnego wychowania i profilaktyki w szkole, „Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna”, Vol. 3, nr 2(6)/2015, s. 41–49. | pl |
| dc.description.references | Makaruk K., Włodarczyk J., Szredzińska R., 2020, Negatywne doświadczenia młodzieży w czasie pandemii. Raport z badań ilościowych, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę, Warszawa. | pl |
| dc.description.references | Niepokólczycka-Gac J., 2018, Ewaluacja profilaktyczno-wychowawczego, „Szkoła. Miesięcznik Dyrektora”, nr 8/2018, s. 25–30. | pl |
| dc.description.references | NIK, 2016, Informacja o wynikach kontroli NIK. Przeciwdziałanie e‑uzależnieniu dzieci i młodzieży, Najwyższa Izba Kontroli, Warszawa. | pl |
| dc.description.references | Ostaszewski K., 2002, Kryzys profilaktyki, „Remedium”, nr lipiec–sierpień, Warszawa. | pl |
| dc.description.references | Plebańska M., Szyller A., Sieńczewska M., 2020, Edukacja zdalna w czasach COVID-19. Raport z badania, Wydział Pedagogiczny Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa. | pl |
| dc.description.references | Ptaszek G., Stunża G.D., Pyżalski J., Dębski M., Bigaj M., 2020, Edukacja zdalna: co stało się z uczniami, ich rodzicami i nauczycielami?, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk. | pl |
| dc.description.references | Szpringer M., 2004, Profilaktyka społeczna. Rodzina, szkoła, środowisko lokalne, Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej im. Jana Kochanowskiego. | pl |
| dc.description.references | Śliwerski B., 2010, Czy możliwy jest w szkole dialog?, „Paedagogia Christiana”, nr 1/25 (2010), s. 175–192. | pl |
| dc.description.references | Śliwerski B., 2011, Dokąd zmierza polska edukacja?, „Neodidagmata”, nr 33/34, s. 65–76. | pl |
| dc.description.references | Śliwerski B., 2013, Diagnoza uspołecznienia publicznego szkolnictwa III RP w gorsecie centralizmu, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków. | pl |
| dc.description.references | Śliwerski B., 2017, Meblowanie szkolnej demokracji, Wolters Kluwer Polska, Kraków. | pl |
| dc.description.references | Świątkiewicz G. (red.), 2002, Profilaktyka w środowisku lokalnym, Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii, Warszawa. | pl |
| dc.description.references | Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta nauczyciela, Dz.U. 1982, nr 3, poz. 19 ze zm. | pl |
| dc.description.references | Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. 1991, nr 95, poz. 425 ze zm. | pl |
| dc.description.references | Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, Dz.U. 2017, poz. 59 ze zm. | pl |
| dc.description.references | Waszczuk J., 2014, Założenia efektywności szkolnych, programów profilaktyki, „Resocjalizacja Polska”, nr 6, s. 121–134. | pl |
| dc.description.references | Wieczorek M., 2018, Program wychowawczo-profilaktyczny szkoły i placówki, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa. | pl |
| dc.identifier.eissn | 2392-2656 | - |
| dc.description.number | 22 | pl |
| dc.description.firstpage | 451 | pl |
| dc.description.lastpage | 464 | pl |
| dc.identifier.citation2 | Resocjalizacja Polska | pl |
| dc.identifier.orcid | 0000-0002-0952-4826 | - |
| Występuje w kolekcji(ach): | Resocjalizacja Polska, 2021, nr 22 | |
Pliki w tej pozycji:
| Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
|---|---|---|---|---|
| RP_22_2021_G_Calek_Szkolne_programy_wychowawczo_profilaktyczne.pdf | 144,44 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL
