Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/19090| Tytuł: | Działania wychowawczo-edukacyjne policjantów pierwszego kontaktu – dzielnicowych przez pryzmat wyników badań ogólnopolskich 2019–2020 |
| Inne tytuły: | Pedagogical and educational activities of front-line police officers – district officers through the prism of results of nationwide research 2019–2020 |
| Autorzy: | Klonowska, Iwona Stawnicka, Jadwiga |
| Słowa kluczowe: | Policja bezpieczeństwo społeczności lokalnych dzielnicowy profilaktyka społeczna police safety of local communities district policeman social prevention |
| Data wydania: | 2021 |
| Data dodania: | 22-paź-2025 |
| Wydawca: | Fundacja Pedagogium |
| Źródło: | Resocjalizacja Polska Nr 21, 2021, s. 227-246 |
| Abstrakt: | W artykule autorki poszukują odpowiedzi na postawione pytania w ramach realizowanego przez siebie ogólnopolskiego projektu. Projekt realizowany był w dwóch edycjach (w 2017 i 2019 r.). Badania były przeprowadzane dwukrotnie na całej populacji dzielnicowych w Polsce. Projekt był elementem kampanii prowadzonej pod patronatem MSWiA pt. „Dzielnicowy bliżej Nas” i zakładał promocję nowej formuły pełnienia służby dzielnicowych. Autorki promują koncepcję dzielnicowego streetworkera. W artykule odpowiadają między innymi na pytania czy rolą dzielnicowego powinno być realizowanie zadań w zakresie profilaktyki społecznej oraz jakie czynniki utrudniają dzielnicowym pracę w zakresie profilaktyki społecznej. In this article, the authors search for an answer to the question as part of a nationwide project which is being implemented. The project was introduced in two editions (2017 and 2019 years). The research was carried out on the entire population of districts in Poland. The project was part of the campaign conducted under the patronage of the Ministry of Internal Affairs and Administration, entitled „Dzielnicowy bliżej Nas”. It assumed the promotion of a new formula of performing district service. The authors promote the concept of a district street worker. In the article, they answer, among others, whether the role of the district head should be to carry out tasks in the field of social prevention and what factors make it difficult for district workers to work in the area of social prevention. |
| Afiliacja: | Iwona Klonowska - Wyższa Szkoła Policji w Szczytnie Jadwiga Stawnicka - Akademia Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach |
| E-mail: | Iwona Klonowska: iwonaklonowska76@interia.pl Jadwiga Stawnicka: j.stawnicka@awf.katowice.pl |
| Opis: | Artykuł dostępny w dwóch wersjach językowych (tłumaczenie angielskie). |
| URI: | http://hdl.handle.net/11320/19090 |
| DOI: | 10.22432/pjsr.2021.21.14 |
| ISSN: | 2081-3767 |
| e-ISSN: | 2392-2656 |
| Typ Dokumentu: | Article |
| metadata.dc.rights.uri: | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
| Właściciel praw: | Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY) |
| Występuje w kolekcji(ach): | Resocjalizacja Polska, 2021, nr 21 |
Pliki w tej pozycji:
| Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
|---|---|---|---|---|
| RP_21_2021_I_Klonowska_J_Stawnicka_Dzialania_wychowawczo_edukacyjne_policjantow.pdf | 339,86 kB | Adobe PDF | Otwórz | |
| RP_21_2021_I_Klonowska_J_Stawnicka_Pedagogical_and_educational_activities_of_front_line_police.pdf | 347,31 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL
