REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/18975
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorBiłos, Anna-
dc.date.accessioned2025-10-08T09:11:33Z-
dc.date.available2025-10-08T09:11:33Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationZapolska międzynarodowa. Seria I: Biografia, estetyka, recepcja, red. nauk. Anna Janicka i Piotr Biłos, Kraków – Białystok 2022, s. 321-326pl
dc.identifier.isbn978-83-7624-204-1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/18975-
dc.description.abstractThe author of this sketch considers concepts of promoting in France the work and persona of Gabriela Zapolska. She argues: the writer’s work is current and should be produced in European theatres. Zapolska failed to achieve significant success on French theatre stages, so maybe her plays can meet with posthumous success? Various actions are taken to make Zapolska known in France. The translating and research activity of Elżbieta Koślacz-Virol plays a significant role in this area. An important and currently interesting field of contemporary study into Zapolska’s work in France is provided by her journalist contributions. In her feuilletons, she frequently addressed the topic of women’s status in Paris in the late 19th century or people from disadvantaged social strata. These questions recur today, and interest is now growing in the status of women and social conditions in the 19th century. Hence, Zapolska as a journalist has become close to current issues, and time has come to give her work a wider circulation.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherCollegium Columbinum SJpl
dc.relation.ispartofseriesPrzełomy/Pogranicza: Studia Literackie;50-
dc.subjectGabriela Zapolskapl
dc.subjectpromocjapl
dc.subjectInstytut Polski w Paryżupl
dc.subjectkobieta-dziennikarkapl
dc.subjectscenapl
dc.subjectpromotionpl
dc.subjectPolish Institute in Parispl
dc.subjectfemale journalistpl
dc.subjectstagepl
dc.titleJak wypromować Gabrielę Zapolską we Francji? Podejście instytucjonalnepl
dc.title.alternativeHow to Promote Gabriela Zapolska in France? An Institutional Approachpl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2022pl
dc.rights.holder© Collegium Columbinum, Kraków 2022pl
dc.rights.holder© Anna Janicka i Piotr Biłos, Białystok 2022pl
dc.description.BiographicalnoteANNA BIŁOS – magister filologii, romanistka i bohemistka, pełniąca funkcję dyrektora Instytutu Polskiego w Paryżu i propagująca kulturę polską we Francji; animatorka licznych akcji propagujących polskie dziedzictwo kulturalne nad Sekwaną i tłumaczka.pl
dc.description.AffiliationInstytut Polski w Paryżupl
dc.description.referencesAwareWomenArtists, Archives of Women Artists Research & Exhibitions, https://awarewomenartists.com/?post_type=artiste&pays%5B0%5D=54&s.pl
dc.description.referencesMas V., Bal szalonych kobiet, tłum. B. Sęk, Białystok 2021.pl
dc.description.referencesYouTube, La morale de Madame Dulska – scène 2, https://youtu.be/wm3CnXEp3Nk.pl
dc.description.referencesYouTube, La morale de Madame Dulska – scène 1, https://youtu.be/nLN08_9JHNs.pl
dc.description.referencesYouTube, Ślewiński, ami polonais de Gauguin en Bretagne – vol 2. Conférence, Musée de Pont-Aven, 24/09/2020, https://youtu.be/3q6tER6vR50.pl
dc.description.referencesYouTube, Władysław Ślewiński et la Bretagne, https://youtu.be/m_GuXlGBvik.pl
dc.description.firstpage321pl
dc.description.lastpage326pl
dc.identifier.citation2Zapolska międzynarodowa. Seria I: Biografia, estetyka, recepcja, red. nauk. Anna Janicka i Piotr Biłospl
dc.conferenceI Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Gabriela Zapolska. Biografia – Estetyka – Idee", Białystok–Paryż–Lwów, 24 września 2021 r.pl
Występuje w kolekcji(ach):I Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Gabriela Zapolska. Biografia – Estetyka – Idee", 24 września 2021

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
A_Bilos_Jak_wypromowac_Gabriele_Zapolska_we_Francji.pdf134,83 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)