Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/18907
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kromolicka, Barbara | - |
dc.date.accessioned | 2025-10-01T06:36:32Z | - |
dc.date.available | 2025-10-01T06:36:32Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Resocjalizacja Polska Nr 22, 2021, s. 29-43 | pl |
dc.identifier.issn | 2081-3767 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/18907 | - |
dc.description.abstract | Edukacja nieszkolna zwana nieformalną, to edukacyjne oddziaływanie na dzieci i młodzież wybiegające poza program nauczania w tradycyjnym trybie pracy szkoły czy placówki opiekuńczej, resocjalizacyjnej. Szczególnie w pracy resocjalizacyjnej poszukuje się twórczych rozwiązań, które sprostałyby wyzwaniom jakie stawia przez wychowawcami praca z osobami niedostosowanymi społecznie. W artykule przedstawiono efekty twórczej resocjalizacji wychowanków w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym w Trzebieży wykorzystującym walory projektu międzynarodowego ERASMUS+. Wykorzystanie tego projektu jest innowacyjnym podejściem w resocjalizacji na skalę całej Polski. Ośrodek ten jest bowiem jedynym w Polsce, który realizował międzynarodową wymianę młodzieży do czasu przed pandemią Covid-19, która ograniczyła wyjazdy, średnio aż trzy projekty rocznie. | pl |
dc.description.abstract | The non-school education (also called non-formal education) is an educational action undertaken for children and youth which goes beyond the curricula of a tradition model of a school, educational or social resocialisation facility. In particular in the resocialisation work it is looked for creative solutions which would meet needs and face challenges of work with persons experiencing social maladjustments. The article presents effects of creative resocialisation of peers under the care of Youth Care Centre in Trzebież (Polish: Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy w Trzebieży), which takes advantage of ERASMUS+ Programme. The use of this programme is an innovative approach towards the resocialisation in Poland, the care centre being the only institution which took in such an international exchange and organised on average 3 projects per year before the outbreak of the COVID-19 pandemic. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Fundacja Pedagogium | pl |
dc.rights | Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY) | pl |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | - |
dc.subject | edukacja pozaformalna | pl |
dc.subject | projekt ERASMUS+ | pl |
dc.subject | resocjalizacja twórcza | pl |
dc.subject | non-formal education | pl |
dc.subject | Erasmus+ programme | pl |
dc.subject | creative resocialisation | pl |
dc.title | Edukacja nieformalna jako komponent twórczej resocjalizacji w MOW | pl |
dc.type | Article | pl |
dc.rights.holder | Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY) | pl |
dc.identifier.doi | 10.22432/pjsr.2021.22.03 | - |
dc.description.Email | basiabelfer1@wp.pl | pl |
dc.description.Affiliation | Uniwersytet Szczeciński | pl |
dc.description.references | Ambrozik W., 2016, Pedagogika Resocjalizacyjna. W stronę uspołecznienia systemu oddziaływań, Kraków. | pl |
dc.description.references | Konopczyński M., 2014, Pedagogika resocjalizacyjna. W stronę działań kreujących, Kraków. | pl |
dc.description.references | Konopczyński M., 2007, Metody twórczej resocjalizacji. Teoria i praktyka wychowawcza, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Kranc M., 2018, Metodyka procesu resocjalizacji w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych, Kraków. | pl |
dc.description.references | Pospiszyl K., 1998, Resocjalizacja. Teoretyczne podstawy oraz przykłady programów oddziaływania, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Pytka L., 2007, Różne ujęcia definicji resocjalizacji, [w:] B. Urban, J. M. Stanik (red.), Resocjalizacja, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Stalończyk I., 2014, Edukacja formalna i pozaformalna w procesie kształtowania społeczeństwa wiedzy, „Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy”, nr 37. | pl |
dc.description.references | Trempała E., 1999, Panorama pedagogiki społecznej, Bydgoszcz. | pl |
dc.description.references | Trempała E., 2003, Edukacja równoległa – nieszkolna, [w:] Encyklopedia Pedagogiczna XXI wieku, t. 1, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Urban B., 2004, Pedagogika resocjalizacyjna w strukturze nauk społecznych, [w:] S. Palka (red.), Pogranicza pedagogiki i nauk pomocniczych, Kraków. | pl |
dc.description.references | Okoń W., 2004, Nowy słownik pedagogiczny, wyd. 4, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Zięciak M., 2020, Samodzielność i usamodzielnianie wychowanków w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych, Kraków. | pl |
dc.description.references | www.ore.edu.pl/2017/10/system-kierowania-mlodziezowe-osrodki-wychowawcze (dostęp: 9.03.2021). | pl |
dc.description.references | https://mowtrzebiez.bip.gov.pl/statut/statut-mow-trzebiez-przyj-uchwala-rp-mow-209-2019-19.html (dostęp: 9.03.2021). | pl |
dc.description.references | https://erasmusplus.org.pl/strony-informacyjne/informacje-o-programie/ O programie Erasmus+, Ogólne zadania, Struktura programu 15.12.2019r. (dostęp: 10.03.2021). | pl |
dc.description.references | https://erasmusplus.org.pl/akcje/akcja-1-mlodziez/ Erasmus plus, Akcja 1. Mobilność edukacyjna (dostęp: 10.03.2021). | pl |
dc.description.references | Ustawa o postępowaniu w sprawach nieletnich, 26 października 1982, Dz.U. 1982, Nr 35, poz. 228 z późn. zm. | pl |
dc.description.references | Rozporządzenie MEN z dnia 7 marca 2005r. w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych, warunków pobytu dzieci i młodzieży w tych placówkach oraz wysokości i zasad odpłatności wnoszonej przez rodziców za pobyt ich dzieci w tych placówkach Dz.U. z 2005r. | pl |
dc.description.references | Rozporządzenie z dnia 27 grudnia 2011 r. w sprawie szczegółowych zasad kierowania, przyjmowania, przenoszenia, zwalniania i pobytu nieletnich w MOW, ust. 6. | pl |
dc.description.references | Rozporządzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. Dz.U.art.3 | pl |
dc.identifier.eissn | 2392-2656 | - |
dc.description.number | 22 | pl |
dc.description.firstpage | 29 | pl |
dc.description.lastpage | 43 | pl |
dc.identifier.citation2 | Resocjalizacja Polska | pl |
dc.identifier.orcid | 0000-0002-1831-6623 | - |
Występuje w kolekcji(ach): | Resocjalizacja Polska, 2021, nr 22 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
RP_22_2021_B_Kromolicka_Edukacja_nieformalna_jako_komponent_tworczej_resocjalizacji_w_MOW.pdf | 153,35 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL