REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/18762
Tytuł: Strategie myślenia o resocjalizacji na tle przemian paradygmatów w pedagogice
Inne tytuły: Strategies of thinking about social rehabilitation against the background of paradigm shifts in pedagogy
Autorzy: Kowalski, Mirosław
Magda, Ernest
Słowa kluczowe: paradygmat
kontakt wspierający
oddziaływanie resocjalizacyjne
paradigm
supportive contact
social rehabilitation impact
Data wydania: 2020
Data dodania: 15-wrz-2025
Wydawca: Fundacja Pedagogium
Źródło: Resocjalizacja Polska Nr 19, 2020, s. 35-48
Abstrakt: W artykule zawarto opis zmian, jakie zaszły w działalności resocjalizacyjnej w Polsce na przestrzeni kilkudziesięciu lat, ze wskazaniem aktualnych tendencji rozwojowych w teorii i praktyce resocjalizacyjnej. Ewolucję zmian można zaobserwować w podejściu do istoty natury ludzkiej i problemu zła, w odpowiedzialności za problemy, które człowiek generuje i za rozwiązywanie tych problemów, a także w obrazie samego wspomaganego w procesie resocjalizacji, czy w końcu w percepcji roli wychowawcy (osoby pomagającej).
The article contains a description of the changes that have taken place in social rehabilitation activity in Poland over several decades, indicating current development trends in the theory and practice of social rehabilitation. The evolution of changes can be observed in the approach to the essence of human nature and the problem of evil, in the responsibility for the problems that man generates and for solving these problems, as well as in the image of the person assisted in the process of social rehabilitation, or finally in the perception of the role of the educator (person providing support).
Afiliacja: Mirosław Kowalski - Uniwersytet Zielonogórski
Ernest Magda - Uniwersytet Zielonogórski
E-mail: Mirosław Kowalski: m.kowalski@ipp.uz.zgora.pl
Ernest Magda: ernest.magda@wp.pl
Opis: Artykuł dostępny w dwóch wersjach językowych (tłumaczenie angielskie).
URI: http://hdl.handle.net/11320/18762
DOI: 10.22432/pjsr.2020.19.03
ISSN: 2081-3767
e-ISSN: 2392-2656
Typ Dokumentu: Article
metadata.dc.rights.uri: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Właściciel praw: Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY)
Występuje w kolekcji(ach):Resocjalizacja Polska, 2020, nr 19

Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons