REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/18680
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKranc, Michał-
dc.date.accessioned2025-09-01T07:17:13Z-
dc.date.available2025-09-01T07:17:13Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationResocjalizacja Polska Nr 16, 2018, s. 127-139pl
dc.identifier.issn2081-3767-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/18680-
dc.descriptionArtykuł dostępny w dwóch wersjach językowych (tłumaczenie angielskie).pl
dc.description.abstractW artykule wyjaśnione zostało pojęcie indywidualizacji oddziaływań resocjalizacyjnych. Następnie autor cytuje wyniki badań własnych dotyczących różnych przejawów indywidualizacji oddziaływań wychowawczych stosowanych w praktyce badanych ośrodków. Autor dostrzega potrzebę systematyzacji procesu resocjalizacji w badanych ośrodkach między innymi przez wprowadzenie jednolitego planu dnia lub podstawy programowej wychowania resocjalizacyjnego. Rozwiązania te prowadzić mają do uporządkowania i dookreślenia oddziaływań resocjalizacyjnych.pl
dc.description.abstractThe article explains the notion of individualisation of the social rehabilitation measures. In addition the author refers to the findings of its own research of different forms of individualisation of the social rehabilitation measures applied in practice in the youth educational centres. The author identifies the need for the rationalisation of the social rehabilitation process in the researched centres through, among others, the introduction of the uniform daily schedules and the core curriculum of social rehabilitation. Such solutions should lead to better organisation and specification of the social rehabilitation measures.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherFundacja Pedagogiumpl
dc.rightsLicencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY)-
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/-
dc.subjectindywidualizacjapl
dc.subjectośrodek resocjalizacyjnypl
dc.subjectoddziaływania resocjalizacyjnepl
dc.subjectsystematyzacja procesu resocjalizacjipl
dc.subjectindividualisationpl
dc.subjectyouth educational centrepl
dc.subjectsocial rehabilitation measurespl
dc.subjectrationalisation of the social rehabilitation processpl
dc.titleIndywidualizacja oddziaływań resocjalizacyjnych w młodzieżowych ośrodkach wychowawczychpl
dc.title.alternativeIndividualisation of the social rehabilitation measures at the youth educational centrespl
dc.typeArticlepl
dc.rights.holderLicencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY)pl
dc.identifier.doi10.22432/pjsr.2018.16.10-
dc.description.Emailkrancm@poczta.onet.plpl
dc.description.AffiliationKrakowska Akademia im. A.F. Modrzewskiego w Krakowiepl
dc.description.referencesAnderson J.R., Uczenie się i pamięć. Integracja zagadnień, WSiP, Warszawa, 1998, s. 19.pl
dc.description.referencesCzapów C., Wychowanie resocjalizujące. Elementy metodyki i diagnostyki, PWN, Warszawa 1978.pl
dc.description.referencesDewey J., Demokracja i wychowanie, Ossolineum, Wrocław–Warszawa–Kraków–Gdańsk 1972, s. 193.pl
dc.description.referencesKalinowski M., Formy, metody i środki wychowania resocjalizującego, (w:) Resocjalizacja. Teoria i praktyka pedagogiczna, pr. zb. pod red. B. Urbana, J.M. Stanika, Warszawa 2008, s. 242–246.pl
dc.description.referencesKędzierski P., Kulesza J., Analiza przyczyn umieszczania dzieci i młodzieży w placówkach resocjalizacyjnych i socjoterapeutycznych oraz opinia dyrektorów MOW i MOS na temat w jakich strukturach powinny funkcjonować ośrodki, Warszawa 2008, s. 8–12.pl
dc.description.referencesKowalczyk D., Aktywność rekreacyjna Dorosłych Dzieci Alkoholików (DDA), (w): Człowiek, idea, dzieło: prace dedykowane Profesor Stefanii Walasek, Chronicon, Wrocław 2013, s. 55–66.pl
dc.description.referencesKruszewski K. (red.), Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela, PWN, Warszawa 1991, s. 93.pl
dc.description.referencesKupisiewicz C., Dydaktyka ogólna, Graf, Warszawa 2000.pl
dc.description.referencesLewowicki T., Indywidualizacja kształcenia – dydaktyka różnicowa, Warszawa 1977, s. 89.pl
dc.description.referencesLewowicki T., Psychologiczne różnice indywidualne a osiągnięcia uczniów, WSiP, Warszawa 1975, s. 30.pl
dc.description.referencesLipkowski O., Resocjalizacja, WSiP, Warszawa, 1987, s. 254–261.pl
dc.description.referencesOkoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Żak, Warszawa 2003.pl
dc.description.referencesPerrott E., Efektywne nauczanie, WSiP, Warszawa 1995, s. 19.pl
dc.description.referencesReid J.A., Forrestal P., Cook J., Uczenie się w małych grupach, WSiP, Warszawa 1996.pl
dc.description.referencesRozporządzenie MEN z 17.11.2010 w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w specjalnych przedszkolach, szkołach i oddziałach oraz w ośrodkach, art. 5, ust. 1.pl
dc.description.referencesSobczak S., Resocjalizacja w ujęciu pedagogicznym (w:) B. Urban, J.M. Stanik (red.), Resocjalizacja. Teoria i praktyka pedagogiczna, PWN, Warszawa 2008, s. 232.pl
dc.description.referencesSzecówka A., Kształcenie resocjalizujące (w:) B. Urban, J.M. Stanik (red.), Resocjalizacja. Teoria i praktyka pedagogiczna, PWN, Warszawa 2008, s. 269–273.pl
dc.description.referencesSzewczuk W., Zmęczenie monotonijne (w:) W. Szewczuk (red.), Encyklopedia psychologii, Fundacja Innowacja, Warszawa 1998, s. 52.pl
dc.description.referencesSztuka M., Anachronizm i aktualność. Idea resocjalizacji w sporze o nowoczesność, UJ, Kraków 2013, s. 234.pl
dc.identifier.eissn2392-2656-
dc.description.number16pl
dc.description.firstpage127pl
dc.description.lastpage139pl
dc.identifier.citation2Resocjalizacja Polskapl
Występuje w kolekcji(ach):Resocjalizacja Polska, 2018, nr 16

Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons