REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/18677
Tytuł: Rola pedagogiczno-wychowawcza Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa – nowa forma dialogu społeczności lokalnej z Policją
Inne tytuły: Pedagogical and educational role of the National Safety Threats Map – a new form of local community dialogue with the Police
Autorzy: Klonowska, Iwona
Stawnicka, Jadwiga
Słowa kluczowe: bezpieczeństwo
Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa
przestępczość
zagrożenia
rola pedagogiczna
rola edukacyjna
komunikacja
funkcja wychowawcza i społeczność lokalna
security
National Safety Threats Map
crime
threats
pedagogical role
educational role
Data wydania: 2018
Data dodania: 1-wrz-2025
Wydawca: Fundacja Pedagogium
Źródło: Resocjalizacja Polska Nr 16, 2018, s. 79-92
Abstrakt: Podstawową potrzebą człowieka jest poczucie bezpieczeństwa. Współpraca z podmiotami zewnętrznymi ma ogromny wpływ na realizację ustawowych zadań Sił Policyjnych w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego państwa. Obecnie Policja kładzie większy nacisk na znaczenie społeczeństwa w zapobieganiu i zwalczaniu przestępczości. Przykładem roli społeczeństwa jest interaktywne narzędzie Krajowej Mapy Zagrożenia Bezpieczeństwa, w którym mieszkańcy mogą anonimowo zgłaszać informacje o zagrożeniach pojawiających się w ich sąsiedztwie, zmuszając odpowiednie służby do reagowania jako radykalna zmiana pracy konstabla, przybliżając go obywatelom. Artykuł poświęcony jest pedagogicznej i edukacyjnej roli Krajowej Mapy Zagrożeń dla Bezpieczeństwa.
Basic need of a human being is the sense of security. Co-operation with external entities have an enormous influence on implementation of the statutory tasks of the Police Forces in the field of ensuring security and public order of the State At present, Polish Police has noticed the importance of society in preventing and fighting crime. The example is a National Safety Risk Map interactive tool where inhabitants can anonymously report information about threats appearing in their neighbourhood forcing appropriate service to react as also radical change of a constable’s work by bringing it closer to citizens. The article is devoted to pedagogical and educational role of the National Safety Threats Map.
Afiliacja: Iwona Klonowska - Uniwersytet w Białymstoku
Jadwiga Stawnicka - Akademia Wychowania Fizycznego w Katowicach
E-mail: Iwona Klonowska: iwonaklonowska76@interia.pl
Jadwiga Stawnicka: jadwigastawnicka@wp.pl
Opis: Artykuł dostępny w dwóch wersjach językowych (tłumaczenie angielskie).
URI: http://hdl.handle.net/11320/18677
DOI: 10.22432/pjsr.2018.16.07
ISSN: 2081-3767
e-ISSN: 2392-2656
Typ Dokumentu: Article
metadata.dc.rights.uri: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Właściciel praw: Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY)
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (WNoE)
Resocjalizacja Polska, 2018, nr 16

Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons