REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/18613
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorNowak, Beata Maria-
dc.date.accessioned2025-08-27T06:34:48Z-
dc.date.available2025-08-27T06:34:48Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationResocjalizacja Polska Nr 12, 2016, s. 105-117pl
dc.identifier.issn2081-3767-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/18613-
dc.descriptionArtykuł dostępny w dwóch wersjach językowych (tłumaczenie angielskie).pl
dc.description.abstractAutorka artykułu prowadzi rozważania nad klimatem społecznym instytucjonalnego i rodzinnego środowiska wychowawczego. Dokonuje szczegółowego przeglądu badań nad klimatem społecznym placówek resocjalizacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych, zestawiając je z wynikami własnych badań, opisujących dominujące dymensje klimatu społecznego w rodzinnych domach dziecka.pl
dc.description.abstractThe author discusses the social climate of institutional and family educational environment. There’s made a detailed research review of social climate issue in social rehabilitation institutions and care-education centres complied with the own research describing prevailing dimensions of social climate in family children’s homes.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherFundacja Pedagogiumpl
dc.rightsLicencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY)pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/pl
dc.subjectklimat społecznypl
dc.subjectinstytucje resocjalizacyjnepl
dc.subjectplacówki opiekuńczo-wychowawczepl
dc.subjectrodzinne domy dzieckapl
dc.subjectsocial climatepl
dc.subjectsocial rehabilitation institutionspl
dc.subjectcare and education institutionspl
dc.subjectfamily children’s homespl
dc.titleKlimat społeczny instytucjonalnego i rodzinnego środowiska wychowawczegopl
dc.title.alternativeThe Social Climate of Institutional and Family Educational Environmentpl
dc.typeArticlepl
dc.rights.holderLicencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY)pl
dc.identifier.doi10.22432/pjsr.2016.12.08-
dc.description.AffiliationPedagogium WSNS w Warszawiepl
dc.description.referencesFrąckowiak P., 2006, Kierunki rozwoju resocjalizacji w polskich zakładach dla nieletnich, Garmond Oficyna Wydawnicza, Warszawa.pl
dc.description.referencesGranosik M., Gulczyńska A., Szczepanik R. (2014), Klimat społeczny instytucji wychowawczych i jego uwarunkowania. Perspektywa pracowników i wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych (MOW) i socjoterapii (MOS), [w:] Zapobieganie wykluczeniu z systemu edukacji dzieci i młodzieży nieprzystosowanej społecznie. Perspektywa pedagogiczna, (red.) Kowalska J.E., Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl
dc.description.referencesHalpin A.W., Croft D.B., 1963, Organizational Climate of Schools, University of Chicago, Midwest Administration Center, Chicago.pl
dc.description.referencesKonopczyński M., 2006, Metody twórczej resocjalizacji, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesMoss R., 1975, Evaluating Correctional and Community Settings, Wiley, New York.pl
dc.description.referencesMoos R.H., 1979, Evaluating Educational Environments: Procedures, Measures, Findings and Policy Implications, Jossey-Bass, San Francisco.pl
dc.description.referencesNowak B.M., 2006, Funkcjonowanie internatów i burs publicznych w aspekcie wyrównywania szans edukacyjnych młodzieży, Zamość.pl
dc.description.referencesNowak B.M., 2011, Rodzina w kryzysie. Studium resocjalizacyjne, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesNowak B.M., 2015, Raport z badań nad klimatem społecznym w rodzinnych domach dziecka, Warszawa (badanie zlecone Pedagogium WSNS przez Fundację ORLEN „Dar serca”), nieopublikowany.pl
dc.description.referencesPustkowiak L., 2000, Diagnoza środowiska wychowawczego zakładu poprawczego, „Opieka. Wychowanie. Terapia”, nr 4.pl
dc.description.referencesPytka L., 1983, Klimat społeczny instytucjonalnych środowisk wychowawczych, „Studia Pedagogiczne”, t. 46.pl
dc.description.referencesPytka L., 2000, Pedagogika resocjalizacyjna. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskij, Warszawa.pl
dc.description.referencesSkuza A., 2012, Klimat społeczny polskiego zakładu poprawczego (pedagogiczna analiza czynników kreujących), „Resocjalizacja Polska”, nr 3.pl
dc.description.referencesSobczak S., 2007, Klimat społeczny instytucji resocjalizujących, „Pedagogika Społeczna”, nr 3.pl
dc.description.referencesStaniaszek M., 2014, Klimat społeczny młodzieżowych ośrodków wychowawczych w Polsce. Studium resocjalizacyjne, niepublikowana praca doktorska, Uniwersytet Łódzki, Łódź.pl
dc.description.referencesZalewski G., 2004, Klimat społeczny instytucji resocjalizacyjnych a poziom psychotyzmu u wychowanków, Wydawnictwo Akademii Medycznej, Białystok.pl
dc.description.referencesBielak A., Czepczyńska E., Sitarczyk M., Sobiecka-Górniak G., 2001, Raport diagnostyczny. Pogłębiona i zaktualizowana analiza sytuacji pod kątem Odbiorców i Użytkowników w ramach projektu „Świat dobrej przyszłości”, Lublin, http://fim.org.pl/wp-content/uploads/2012/06/Analiza_sytuacji_Odbiorcow_i_Uzytkownikow.pdf [dostęp: 12.03.2016].pl
dc.description.referencesZięba-Kołodziej B., 2009, Bursa szkolna w percepcji wychowanków, PWSZ, Tarnobrzeg, https://depot.ceon.pl/handle/123456789/5184 [dostęp: 12.03.2016].pl
dc.identifier.eissn2392-2656-
dc.description.number12pl
dc.description.firstpage105pl
dc.description.lastpage117pl
dc.identifier.citation2Resocjalizacja Polskapl
Występuje w kolekcji(ach):Resocjalizacja Polska, 2016, nr 12

Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons